Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '22

 
Kategori
Özel Günler
 

10 NİSAN GÜNÜ KUTLU OLSUN

TÜRK POLİS TEŞKİLATININ 177.

    YILI KUTLU OLSUN

 

                                                       

 Polis asker kadar disiplinli, hukukçu kadar hukuk adamı, bir anne kadar şefkatli olmalıdır.Polis, kanun adamıdır. Ona her zaman saygı göstermeli ve itaat edilmelidir.  Polise karışılmaz, vazifesini yaparken serbest bırakılmalıdır. Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır.  

                                                  Gazi M. Kemal ATATÜRK

 

 Polis Teşkilatı, 10 Nisan 1845 tarihinde İstanbul'da kuruldu. 'Polis' adıyla kurulan teşkilatın görevleri aynı tarihte  yayınlanan Polis Nizamnamesinde belirtilip, yabancı elçiliklere de duyurulmuştur. Bu tarihten bu yana Türk Polis Teşkilatı her yıl 10 Nisan’da kutlanıyor. Bugünün ayrı bir önemi vardır. Türk Polis Teşkilatının 177.Yıldönümü kutlu ve mutlu olsun. Tüm çalışanlara sağılık ve görevlerinde başarılar diliyorum.

 

Bu konuda bir anımla yazıma başlamak istiyorum. 1991’lerde Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Şube Müdürü olarak görev yapıyordum. Görevlerim arasında Sosyal ve kültürel işlere de bakıyordum.  O yıllarda İlçe Emniyet Müdürümüz Kemal Albayrak’tı.   Her yıl Mart ayı başlarında   “10 NİSAN POLİS GÜNÜ” programı hazırlıyorduk.  Okullar ardasında Resim, Şiir ve Kompozisyon gibi alanlarda yarışmalar düzeliyorduk.  Bu yarışmalarda dereceye giren öğrencilere 10 Nisan Polis Günü kutlandığı törende başarılı öğrencilere armağanlarını veriyorduk.

 

Böyle bir günde program hazırlığı içinde olduğumuz günlerde İlçe Emniyet Müdürümüzü Sayın Kemal Albayrak bana aynen şöyle dedi: “ Kadir bey, siz bir şairsiniz, Polis Günü için sizden bir şiir istiyorum, bu şiiri de törende okuyacaksınız, yarı şaka, yarı ciddi şiiri yazmazsanız arabanızı da bağlarım “ demişti.  

 Ben de “ olur Sayın Müdürüm, ilham gelirse yazarım, çaylarımızı içtikten sonra yanından ayrıldım. Sayın Kemal Albayrak Söke’de sevilen sayılan bir Emniyet amiri idi.  Söke’de onurlu birkaç yıl görev yaptıktan sonra Ankara’ya tayın edildi, TBMM ‘de Emniyet teşkilatında görev aldı. Aradan 32 yıl geçti. Şimdilerde emekli olmalıdır. Burada selam ve saygılarımı gönderiyorum.

 

Yüce Mevla’m ilham verdi ve 10 NİSAN GÜNÜ başlıklı bir şiir yazdım. Törenden önce Amir beyin yanına gittim. Yazdığım şiiri ona verdim. Şiirimi okudular, çok beğendiler. Ayağa kalktı,  gerçekten sen bir şairsin, seni yürekten kutluyorum. Tekrar çayını içtikten sonra yanından ayrıldım.

 

Şiir I0 Nisan Günü programına alındı ve kutlama sırasında coşkuyla bu şiiri okudum. Törende Söke Kaymakamı Sayın Şemsettin UZUN tarafından imzalanan bir TAKDİRNAME bana verildi.  ( Polis Teşkilatının 146. Yıldönümü / 1991 - Sayı: 475 ). Sayın Şemsettin UZUN daha sonra Söke’den ayrıldıktan sonra Vali oldu ve Çankırı Valisi iken emekliye ayrıldı. Dürüst, saygıdeğer Söke’de İz bırakanlar arasında yer aldı. Sayın Ş. UZUN’A da buradan sırası gelmişken selam saygılarımı sunuyorum.

 

Sözü biraz uzattım galiba. Türk Polis Teşkilatımızın 177. Yıldönümü kutluyor, aramızdan ayrılanlara, şehit ve gazilerimizi rahmetle anıyorum. Hasta olanlara da acil şifalar, görevde bulunanlara da sağlık ve başarılar diliyorum. Bunların hepsi anılarda kaldı, ancak bazı önemli günler ve hatıralar unutulmuyor. Bunların yaşantımızda ayrı bir yeri vardır. Bizlere huzur ve güven veren bu saygıdeğer emniyet mensuplarımızın kıymetini bilmeliyiz.

 

Sözlerimi, kahraman, çalışkan ve dürüst Türk Polisleri için kaleme aldığım  “10 NİSAN GÜNÜ” başlıklı şiirimle bağlamak istiyorum.  Laf –u güzaf ettiisem af ola…

 

      

        10 NİSAN GÜNÜ

 

Emanettir size güzel yurdumun

Geceden gündüze görevde polis

Değeri biçilmez kıymeti O’nun

Kendini adamış millete polis

 

 

Biz rahat uyurken, kendi uyumaz

Sıcak, soğuk demez, ayakta kış, yaz

Asayiş berkemal tutanakta yaz

Kendini adamış devlete polis

 

Babacan insandır karakollarda

Hazarda, seferde, karlı yollarda

Vatan sevgisiyle coşar onlarda

Kendini adamış hizmete polis

 

Her zaman cesurdur, genç ve zindedir

Yüce Atatürk’ün tek izindedir

Hırsızın, hainin hep peşindedir

Kendini adamış zahmete polis

 

Polisten başka vardır bekçinin

Emniyet mensubu her emekçinin

Allah sabır versin genç trafikçinin

Kendini adamış hürmete polis

 

Defne yeşilinden mutluluk vermiş

Düşküne, mazluma kol-kanat germiş

Şehit olanları vuslata ermiş

Kendini adamış gurbete polis

 

GÜLER der, tarihe hele bir sor bak

Emniyet mensubu yeşilden yaprak

10 Nisan Sabahı al bayrak bayrak

Kendini adamış nöbete polis….( 1 )

 

 

                                    Abdülkadir GÜLER

 

      1-Eylül Sonrası ( şiirler) Abdülkadir Güler, Cumhuriyet Matbaası, Söke 2016

 

 

           Abdülkadir GÜLER 

       9   NİSAN  2022- SÖKE

 

 

    

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..