Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '06

 
Kategori
Sosyoloji
Okunma Sayısı
1877
 

12 Eylül ve bir Türkiye gerçeği

Geçtiğimiz 12 Eylül akşamı, haber bültenlerinden birini izliyorum… Konu tabii ki 12 Eylül, muhabir sokakta ben yaşlarında ki gençlere soruyor: 12 Eylül nedir?


İlk başta gülümsedim habere, koca koca insanlar 12 Eylül’ü bilmez olurlar mı hiç diye? Ama izledikçe yanıldığımı gördüm, gençlerin çoğu bilemedi 12 Eylül’ü, kimi 11 Eylül’le karıştırdı, kimi bilmem ne günü dedi, kimisi bilmiyorum "ne olmuş 12 Eylül’de" diyerek soruya cevap verdiler…


Sinemalarda oynayan hiçbir yabancı filmi kaçırmayan, yerli, yabancı tüm pop şarkıcılarını, şarkılarını ezbere bilen bu gençlik, nerden bilecekti 12Eylül’ü… Kendi kültüründen, kendi siyasi tarihinden habersiz bu gençler, tabii ki 12 Eylül’ü, 11 Eylül’le karıştıracaktı…


Beyinleri televizyonda oynayan abuk sabuk programlarla uyuşturulan, yaptığı her rezilliğe rağmen pirim gören "sözde şarkıcıların" cirit attığı, Seda Sayan-Nihat Doğan aşkındaki gelişmeleri an ve an takip eden, Pınar Altuğ’un kimi kimle aldattığını ezbere sayan, Hülya Avşar’ın saçma sapan sözlerini çok zekice bulup dinleyen bu toplumdan daha ne beklenebilirdi ki zaten?


Uyumayalım arkadaşlar, uyutulmayalım… Biraz silkelenelim, kendimize gelelim… Tarihimizi, kültürümüzü bilelim… Toplum olarak kendimize gelelim yahu! Bize ne Ahu Tuğba’nın düzmece aşkından, bize ne Asena’dan, Sibel Can’dan, İbrahim Tatlıses’ten, Pınar Altuğ’dan, Gülben Ergen’den.. vs.vs’den? Sahi siz sıkılmadınız mı?


Ülkemize sahip çıkalım arkadaşlarım, büyüklerim, küçüklerim!!! Sahip çıkalım Kültürümüze, tarihimize Ve tabii ki beynimize!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

seni tebrik etmek istiyorum,mahalesef aci bir gercegi cok iyi analüze edip diger arkadaslara aktarmissin.Ama gencleri kasti aptallastiriyorlarki ilerde gercekleri görmesinler diye tesekkürler

Berk Öztürk 
 26.10.2006 21:56
Cevap :
Yorumunuz için çok teşekkürler...Maalesef ülkemizde her koldan gençlerimizin beyinleri,zihinleri kirlendiriliyor,böylece kolay yönlendirilen bir nesil ortaya çıkartılmak isteniyor,bunda da başarılı oluyorlar,bizler inşallah böyle olmayacağız...Kalın sağlıcakla  26.10.2006 23:03
 

bazen, en kötüyü yaşamadıkça sarkaç gibi salınıp duruyor insanoğlu. aptallığını anlaması için dibe vurması gerekiyor bazen kafasına dank etmesi için. ve biz ve yeni kuşak henüz en kötüyü yaşamadık. sevgiler.

Başak ALTIN 
 01.10.2006 12:29
Cevap :
yorumunuz için tşk ederim,en dibe vurmadan,en kötüyü yaşamadan aptallığımızı görebilmek dileğiyle...kalın sağlıcakla.  01.10.2006 21:39
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 33
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 1172
Kayıt tarihi
: 26.09.06
 
 

Bu zamana kadar toplumda, televizyonlarda gördüklerime, gazetede okuduklarıma hep tepki duyar ve bu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster