Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '09

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

12 yaşındaki mendilciden hayat dersi!

12 yaşındaki mendilciden hayat dersi!
 

15 milyon öğrenci kısa bir süre önce ders başı yaptı... Bilecikli 12 yaşındaki Ahmet'se, Mecidiyeköy'de trafik ışıklarının ve trafiğin yoğun olduğu bölgede elindeki kağıt mendilleri satmak için yeşil ışığın yanmasını bekleyen araçların camlarına elleri çekinerek tıklatıyordu. Camı açarak sordu araba sürücüsü:

-"Sen okula gitmiyor musun"

- İki sene önce dördüncü sınıfı bitirdim ve bıraktım.
- Neden?
- Babam hapse girdi...
- Ne yaptı ki?
- İnce iş... Burada anlatamam...
- Annen neden çalışmıyor peki?
- O da aha orada çalışıyor... (Eliyle 10-15 metre uzakta kucağında bir bebekle dilenen kadını gösteriyor.)
- Oooo, iyisiniz... Burada ki ışıklar sizin kontrolünüzde yani...
- Kız kardeşim de cam siliyor...
- Vay, vay, vay... İyi para götürüyorsunuzdur...
- Üçümüz günde 200-250 liradan aşağı toplamıyoruz...
- Ayda 6 milyar lira eder...
- Geçiyor bile abi... Pazar günleri de çalışmıyoruz... Çünkü pazar günleri bu ışıklar tıkanmıyor. İş çıkmıyor. Ben de balık tutup satıyorum. Sana da getireyim mi?
- Boş ver balığı sen, o kadar parayı ne yapıyorsunuz?
- Birazını babama gönderiyoruz, birazını yiyoruz, yarısını da biriktiriyoruz.
- Biriktirince ne yapacaksın, dükkân mı açacaksın kendine?
- Manyak mıyım be abi, ne dükkânı... Araba alacağız. Babam hapse girmeden önce korsan (kaçak taksicilik) yapıyordu, büyüyünce ben de aynı işi yapacağım.
- Ev almayacak mısınız?
- Evimiz var, belediye verdi. Kâğıthane'de...
***
Bu sırada yeşil ışık yanıyor ve arkadaki araçların sürücüleri kornalarına abanmaya başlıyor... Ama muhabbet tatlı, Ahmet'le biraz daha konuşmak için arabayı iyice kenara çekiyor ve devam ediyorlar:
- Okulu tamamen bıraktın yani...
- Okusam ne olacak ki? Benim öğretmen yirmi yıl okumuş, ayda bin lira kazanıyor. Yaşanır mı o parayla? Hem ben her gün internete giriyorum, o yeter.
- Bilgisayarın da mı var?
- Niye olmasın ki?
- Peki; arkadaşların okula giderken hiç mi üzülmüyorsun?
- Önceleri üzülüyordum, ama artık sigara paralarını bile ben veriyorum. En zenginleri benim.
Ahmet işin kolayını bulmuş, yolunu çizmiş; ne söylense nafile... Sürücü vedalaşıp gitmek isterken, suratı asılıyor:
- O kadar çene çaldık, bir beşlik bile atmayacak mısın?
***
15 milyon öğrenci dersbaşı yaptı...
Şanslı olanlar üniversiteyi kazanıp, öğretmen, doktor, mühendis olacak ve Ahmet'in dediği gibi ayda bin liraya talim edecek. Çoğu da işsizler kervanına katılacak. Ahmet ise o zamana kadar çoktan altına arabasını çekip, hayalindeki korsana başlamış olacak. Belki de işleri iyice büyütüp "filo" bile kuracak...

Çoğumuz sokakta gördüğümüz o çocuklara acıyoruz ya... Bence asıl kendi çocuklarımızın geleceği için kaygılanmalıyız!

 
Toplam blog
: 91
: 3105
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Yıllardır yazmadım... Şimdi yine devam.. Haftanın belirli günleri... Çünkü eskisi kadar vaktim yo..