Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '07

 
Kategori
Müzik
 

14. Uluslararası İstanbul Caz Festivali

14. Uluslararası İstanbul Caz Festivali
 

Genelde haftanın ilk iş günü olan Pazartesi'lerini ben de sevmem. Ona karşı bu tutumum çok eskilerden ta öğrencilik dönemlerinden kalma. Hâlâ da sürüp gidiyor. Hele bir de kredi kartı ya da tüketici kredisi ödemesi, nüfus müdürlüğünden yeni kimlik almak için sabahtan sıraya girmek v.b. angaryalar da o güne sarkmışsa daha da sevimsizleşir. Pazartesiye bu kadar yüklendikten sonra onu daha fazla üzmeyelim. O da istemez böyle olmasını ama ne yapsın işte.

Pazartesi gündüz seansı sıradan geçti. Akşam farklı oldu. TV izlerken yeni haber kanallarından HABER7'de "Gündem dışı" nın konuğu Halkın Yükselişi Partisi Genel Başkanı (eski CHP'li) Sayın Yaşar Nuri Öztürk idi. Güzel bir söyleşi vardı. Sayın hocam her zamanki üslup ve anlatısı ile CHP Genel Başkanı Sayın Deniz Baykal ile Sayın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın o meşhur, dillerden düşmeyen yemek ve sonrası oluşan tabloyu anlatıyordu. Çok kişi bununla ilgili yazı yazmış, okumuş olabilir, hem de siyasi bir konu olduğu için ben fazla değinmeyeceğim.

Sayın Yaşar Hocamızdan zorla :) izin alan güzel sunucumuz reklam arası verdi. Ben de diğer TV izleyicileri gibi uzaktan kumanda aleti ile diğer haber kanalı olan NTV'ye zapladım. Tanıdık bir ses, bildik bir şarkı. Altta yazı.

14. İstanbul Caz Festivali. Robin Gibb.İstanbul Flarmoni Orkestrası.

Bu sene 14'üncüsü düzenlenen Uluslararası İstanbul Caz festivali 3-8 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşti. Bee Gees'in unutulmaz sesi Robin Gibb de festivalin takipçilerinin beklediği seslerden birisiydi. Festivali İstanbul Kültür Sanat Vakfı düzenlemiş. Robin Gibb'e kendi orkestrasının yanı sıra İstanbul Filarmoni Orkestrası da eşlik etmiş. 10 Temmuz'da Cemil Topuzlu Açıkhava Sahnesindeki konseri izleyemeyenler için NTV' konseri banttan yayınladı.

Ayrıca merakla beklenen Norah Jones konseri de 1 Ağustos Çarşamba günü yine aynı yerde saat 20.00 de başlayacak. İzlemek isteyenlere duyurulur.

MB'da sizlere müzik kategorisinde yazdığım ikinci blogumdan bahsetmek istiyorum. Başlık "Benim Seçtiklerim (2) The Bee Gees". 4 Mayıs 2007 de yazdığım bu blogumda The Bee Gees'i kısa da olsa tanıtmaya çalışmış ve bazı şarkılarının Youtube adreslerini vermiştim. Bu blog şimdiye kadar 200 ün üzerinde görüntülenmiş. Ama yalan değil benden fazla okuyan olmamıştır. Çünkü inkler hazır olduğu için ara sıra tıklar ve bana göre muhteşem olan şarkılarını dinlerdim. Fırsat buldukça hala da dinlerim. Robin Gibb bloguma eklediğim resimde solda olan. İkizlerden birisi.

NTV'deki Robin Gibb ile resimdeki Robin Gibb arasında çok az fark var. Ki aradan yıllar geçmiş. Robin'in ikiz kardeşi Maurice'in ameliyat masasında narkozdan hayatını kaybetmesi, topluluğun dağılması tabi ki onun da yaşantısını olumsuz etkilemiş olmalı, söylediği şarkı "WORDS". Blogumda da ilk sırada yer alıyordu.

Tam o sırada Blog arkadaşım FB'li dostum ve bisiklet sporuna gönül veren Ahmet Üstündağ telefonla arayıp "Abi ben de 8 Eylül toplantısına geleceğim" dedi. Tamam dedim, hatta onun adına yorum yazacağımı bile söyledim ve de yazdım. Bu arada diğer şarkıyı kaçırdım. Reklam arası verince HABER7'ye tekrar döndüm, Sayın Hocam devam ediyordu anlatmaya."Özellikle kendisi gibi bir kaç saygın CHP'liye haksızlık yapıldığını, fakat en büyük haksızlığın Zülfü Livaneli'ye yapıldığının üzerinde ısrarla duruyordu. Kendisinin bu yemek konusunu çok önceleri dile getirdiğini ancak CHP'den ayrılıp HYP'nin başına geçtikten sonra kendisini kimsenin kaale almadığını söylüyordu.Ya Sayın Hocam'ı dinlemeye devam edecektim, ya da müziği seçecektim.

Kategori müzik olduğu için izlediklerimi anlatmak istediğimden yeniden NTV'ye zapladım. Reklamlar bitmiş, Robin Gibb kendi orkestrasının elemanlarını tanıtmaya başlamıştı. Piyano, Gitar, Bateri ve Bas'ı ayrı ayrı tanıttı. Sonra kendisine eşlik eden vokalistleri yani Karima, Amalia ve Errol Reid'i ardından İstanbul Filarmoni Orkestrasını ve orkestrayı yöneten Paul Momberge'yi izleyenlere tanıttı. Ayrıca Robin Gibb Arif Mardin'den de bahsederek kendisinin bir çok müzisyen ve topluluklara yardımcı olup tanıtılmasında emeği olduğunu, Bee Gees'in de bunlardan biri olduğunu söyleyerek kendisini bir kez daha saygıyla andıklarını ve onun anısına İstanbul'da olmaktan mutlu olduklarını seyirci ve izleyicilerle paylaştı.

Ardından Bee Gees'in çok sevilen şarkılarından "Stayin alive" ve "Tragedy" i söyledi.Bu iki şarkı da blogumda bulunmaktadır. İstediğiniz zaman Bee Gees'i dinlemeniz mümkün.

Pazartesi günü tekdüze başlamış ancak gecesi çok güzel geçmişti benim için. Konseri izleyenler varsa onların da mutlu olduğunu söyleyebilirim.

 
Toplam blog
: 240
: 2494
Kayıt tarihi
: 13.04.07
 
 

6 Mayıs, bir Hıdırellez günü "Merhaba dünya" demişim. Geçen elli küsur yıl. Bir şarkı vardır Osma..