Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '07

 
Kategori
Teknoloji
 

18+8+3=29TL' ye cep telefonu..!

18+8+3=29TL' ye cep telefonu..!
 

Cep telefonum Sony Ericson T630. Aldığım günden itibaren eğer klasik joystick sıkıntısını saymazsanız oldukça severek kullandığım bir ürün. Ama aradan geçen yaklaşık 3.5 yıldan sonra cihazın dış görüntüsünde yazı silinmeleri, çeşitli parlak yüzeyler vb.. olumsuzluklar var. Ayrıca eskiden neredeyse 1 hafta giden pil son günlerde 3-4 gün civarında biter oldu.

Normalde aldığım teknolojik ürünlerde itiraz eden sevgili eşim bile bana:

-Artık değiştir cep telefonunu, annemin telefonu bozulmuş. Bunu ona verirsin, sana yeni birşey alırız..!

diyor. Yani anlayacağınız yeni bir telefon almak için gerekli koşullar fazlasıyla oluşmuş durumda. Ancak ben direniyorum. Sonunda yeni bir telefon almak yerine cihazın dış görünüşünü biraz daha düzeltmek için tüm plastik aksamı değiştirmeye karar veriyorum.

Aklıma www.gittigidiyor.com ' a göz atmak geliyor. Derken aradığım kapak setini bulup siparişimi veriyorum. İki gün sonra kapak seti elimde.Bana maliyeti 18TL. Cep telefonu sökme takma konusunda pek tecrübeli olmadığım için oldukça temkinli bir şekilde cihazı sökmeye başlıyorum. İşler fena gitmiyor. Bir 5 dakika sonra cihaz tamamen parçalarına ayrılmış durumda. Derken eski plastik parçalardan söktüğüm parçaları bire-bir diğer yeni gelen bloğa takıyorum. İşlemin bir yerinde ana bloğun bir noktasına yerleştirilmiş yumuşak bir plastik parçaya benzeyen şeyi de tornavidayı takarak söküp çıkarıyor ve aynen diğerine takıyorum.

Derken iş telefonu birleştirmeye geliyor. Yeni parçalar her ne kadar orjinal denilse de muadil ürünler oldukları için gerçek parçalar kadar kolay birbirlerine geçmiyorlar. Biraz zahmetli bir süreçten sonra iş bitiyor. Görüntü beni bile etkiliyor:

* Vay be yeni gibi oldu. Helal olsun bana:))))

diyorum. Ancak acı gerçeği anlamam uzun sürmüyor. Bir gün sonra beni arayan kişilere sesimi ulaştıramayınca benim telefonun mikrofununu bozduğumu anlıyorum. Ana blok üzerinde görüp plastik dayama parçası zannettiğim ve hoyratca tornavida ile kanırtarak çıkardığım şeyin aslında mikrofon olduğunu şimdi anlıyorum. Kapak falan tamam da, mikrofunu nereden bulabilirim ki diyerek kötümser bir ruh haliyle internette araştırmaya koyuluyorum. Aramaların sonucunda Sirkeci' de Doğubank İşhanı' nın arkasında yer alan REM GSM adında bir mağaza buluyorum:

http://www.remgsm.com.tr/

Mağazada yok yok, cep telefonlarının enteğrelerine kadar herşey var. Hazır elim değmişken gücü azalan pili de değiştireyim diyorum. Yine zarar görür düşüncesiyle mikrofondan 3 adet sipariş veriyorum. Çünkü mikrofonun tanesi topu topu 1TL. Yeni parçalarım gelir gelmez tekrar işe koyuluyorum. Yeni mikrofonu yerine koyup, cihazı tekrar topladığımında mutlu sona ulaşıyorum. Yaptığım bir ses kaydı herşeyin yolunda olduğunu gösteriyor.

Kapak=18TL, Pil=8TL, Mikrofon=3TL toplamda 29TL' ye yeni gibi bir cep telefonuna sahip oluyorum.

Eğer sizin de benzer düşünceleriniz varsa adı geçen mağazaya bir göz atın. Siz de ucuza cep telefonunuzu sıfırlayabilirsiniz.

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..