Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '08

 
Kategori
Güncel
 

19 Mayıs ....

19 Mayıs ....
 

Sayın Can Dündar'ın yazısını okudum gençler hakkında. Düşündüm de düşündüm. Haddim değil belki ama gençlerin giderek bencil olmaya başladıkları gün gibi aşikar, kendi çocuklarım da dahil... Gemisini kurtaran kaptan olmak....

Gençler kendilerini geliştirecek olanakların sağlanmadığı konusunda şikayetçi olabilirler. Haklı oldukları noktalar çok. Üniversiteye girmek zor, hadi girip mezun oldular iş olanakları sınırlı ve gelecek konusunda endişeliler.

Ama onlar kendilerinde olması gereken değerlerin yittiğinin farkında değiller. Dünyada olup bitenler ılgilendirmiyor onları. Kolay yoldan köseyi dönmek. Sağolsunlar örnek olan büyüklerimiz var.

Kendi ülkemde yıllardır 19 Mayıs kutlamalarını izleyemedim ama benim yaşıtlarımın gençliğindeki gibi coşku ile kutlandığını sanmıyorum duyduklarıma göre. Ne heyecanla hazırlanırdık. Konya 'da stadyumda gösterilere katılırdık ama bazan yağmur nedeniyle ertelenir ya da iptal edilirdi. Bugün burada hava serin ve yagmurlu.. Birden o gunlere gittim.

Yukarıda gençler hakkında yazdıklarımda iıraz da buradaki gençleri görüyorum. Ders sırasında cep telefonu ile arkadaşlarına mesaj yollayanlar var. Bir değil, iki üç cep telefonları var bazılarının. Gazete okumak mı? Tren vb ulaşım araçlarında gazete okuyan genç görmedim. Çizgi roman dışında roman okuyan parmakla sayısı kadar. Gelecekte ne olmak istediklerini bilmeyen bir gençlik yetişiyor. Giyim kuşam, başiboş dolaşmak ya da odasına kapanıp saatlerce bilgisayarın başında zaman harcamak. Uzak dogunun arılarının vızıltısı yakında duyulmaz olacak gibi geliyor bana .

Geçenlerde oğlumla tartıştım. Sınav öncesi hazırlığının yeterli olmadığını, bunun beni çok üzdüğünü söyledim. Annemden babamdan duymak istemediğim bir cümle kaçtı ağzımdan..." Böyle davranmaya devam edersen ölümüm senin yüzünden olacak ." deyiverdim. Burada bu tür cümle sarfeden anne yok. Serde Türkiyede yaşamak var ya.. Hani hep bir seyi birilerine yükleme alışkanlığımız var ya. Olmaz olsun. Oğlumun tepkisi: "Senin istediğin gibi çalışırsam ben ölürüm ." aldım yanımı ve kestim sesimi ..

Dileğim gençlerin daha bilinçli davranması ve gelecekleri konusunda sağlılı karar alabilecekleri eğitim olanaklarının sağlanması. Gelecek onların ve özellikle yuce ATATÜK 'ün emanetine sahip çıkıp ülkemizi kalkınmış ülkeler düzeyine çıkarmak onların gücü ile gercekleşmeli. Ağır bir yük gibi gelebilir onlara ama bir çok değerimizi yitirdik, kalanına sahip çıkalım hep birlikte .

SAYGILARIMLA

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..