Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '10

 
Kategori
Sinema
 

19 numaralı bilet; Hayat Güzel'dir

19 numaralı bilet; Hayat Güzel'dir
 

.


"Life is Beautiful" Hayat Güzeldir... İlk yirmi filmimin 19 numaralı bileti. Roberto Benigni italyan sinemasının usta ismi bu film de yeteneğini göstermiş. Senaryo, dekor ve oyuncular muhteşem. 1997 yapımı bir film.

**

"2. Dünya Savaşı'nda yahudi bir babanın karısını ve çocuğunu kurtarmak için kendisini feda etmesini anlatan bir film. Baba, çocuğa savaş çıktığını belli etmemek ve çocuğun moralini yüksek tutmak için olayları çocuğuna bir oyunmuş gibi anlatır ve oyunun sonunda eğer kazanırlarsa tank vereceklerini söyler.
Bu savaşın sonuda baba ölür ve geriye oğlu ve karısı kalır. İngiliz askerleri yahudileri tankla kurtarmaya geldiğinde çocuk oyunu kazandığını zanneder ve çok sevinir. Fakat babasının öldüğünden haberi yoktur. Filmi zaten çocuğun büyümüş hali anlatmaktadır."

**

Çok etkileyici ve insanın kolay kolay unutamayacağı bir film. İlk başlarda eğlenceli ilerliyor ama sonra yerini hüzüne bırakıyor. Dramı o kadar belli etmeden biriktiriyor ki içinizde son sahnede gözlerinizin yaşarmasına engel olamıyorsunuz. Bir çok sahnesinde hem tebessüm ettim hemde gözlerimin nemlenmesine engel olamadım.


Bir oyun düşünün ve bu oyunun kazanma ödülü ise bir tanktır. Filmi izlerken Piyanist filmini hatırladım ve düşündüm de Piyanist filminden belki de bir adım daha güzel bir film.

Çok etkileyici, güzel hatta güzel ötesi bir film... Bir başyapıt...

 
Toplam blog
: 125
: 885
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

Tıbbi sekreterim aynı zamanda edebiyatla meşgulüm ..