Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2006 ÖSS Tokat 4. sü Sefa Karataş'ın başarı sırrı

SORU- Öncelikle sisi bu büyük başarınızdan dolayı tebrike derim Sevgili Safa Karataş. Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?

M SAFA KARATAŞ- 1988 yılının Nisan ayında Erzurum’da doğmuşum. İlkokula başlayıncaya kadar Erzurum’da oturduk. Babamın işi dolayısıyla Tokat’a geldik. İlkokula Namık Kemal İlköğretim Okulunda başladım. (O zaman İlköğretim Okulun denmiyordu) Sessiz bir çocuktum. Birazda sayısal derslere meyilliydim. 5 seneyi Namık Kemal İlköğretim Okulunda tamamladıktan sonra Plevne Ortaokuluna (O zaman İ Ö olmamıştı) yazıldım. Ortaokul yıllarımda biraz daha açılmıştım. Espri yapıyor, Türkü söylüyordum(ki sesim fena değildir) Arkadaş çevresi ediniyordum. Bu 3 sene içerisinde pek başarılı öğrenci olduğum söylenemez. Hatta Anadolu Öğretmen Lisesini kazandığımda çoğu öğretmenim inanmamıştı. Söylediğim gibi lisede Tokat Anadolu Öğretmen Lisesindeydim. Benim dönüm noktam da bu okul olmuştur desem yalan olmaz. Çünkü kişiliğimim oturduğu ve kendimi ispatladığım artık antisosyallikten kurtulduğum yer Anadolu Öğretmen Lisesidir. Bütün belirli günlerde görevli olurdum okulda. İl çapındaki yarışmalara gönderildim. Tiyatro ve müzik programları yapardık. Kısacası yeteneklerimin yontulması lisede gerçekleşti. Şu anda bir Üniversite adayıyım. (bu yazı çıkınca Üniversite öğrencisi olacak)

SORU- Bize kısaca ÖSS deki başarınızdan bahseder misiniz ? Türkiye ve Tokat çapında kaçıncı oldunuz ? Bu başarıya kaç netle ulaştınız ve bu başarıyı beklemekte miydiniz ?

M SAFA KARATAŞ- Ek puanlı olarak Tokat 2. si(bu başarım listelerde ne yazık ki görünmemekte.) Türkiye 388. si ek puansız ise ham puana göre Tokat 4. sü Türkiye 3688. oldum. Bu başarıma Türkçe ‘de 26.25 Sosyal1 de 22.00 Matematik 1 de 11.50 Türkçe 2 de 27.50 Sosyal 2 de 24.50 netle ulaştım. Sınav sonrasında netlerime baktığımda Tokat’ta derece beklemekteydim ama Türkiye genelinde gelen 388. lik bana sürpriz oldu.Doğrusunu söylemek lazımsa Öss ye çok sıkı bir maraton içerisinde hazırlanmadım. Bunun için çalışmalarımı 2. dönem artırdım diyebilirim.

SORU- Safa Kardeşim, bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların başlarınızda katkısı nedir ?

M SAFA KARATAŞ- 5 kişilik bir aileye mensubum.Babam Tokat’ta Gop Üniversitesinde öğretim üyesi. Annem ise ev hanımı.Kardeşlerimin bir tanesi Anadolu Lisesinde. Diğeri ise Plevne İlköğretim Okulunda okumakta. İki kardeşimde erkek. En büyükleri benim.Ailemin bu başarımda en büyük payı, beni doğru bir şekilde yönlendirmeleri oldu. Özellikle hedefe giderken babamın bana verdiği öğütler beni çok etkiledi.

SORU- Bu başarınızda aile dışında okul, dershane , akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin ne gibi katkısı oldu Safa Kardeşim?

M SAFA KARATAŞ- Bu başarımda okul, arkadaş, dershane gibi yakın çevre faktörlerinden beni tek etkileyen dershanem oldu. Çünkü hem rehberlik hem öğretmen kalitesi, hem de öğrencisiyle birebir ilgilenmenin bir dershanede toplanması öğrenci başarısında çok etkisi var tabii ki.

SORU- M Safa Kardeşim kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın sizin hayatınızda ve özellikle ÖSS Başarınızdaki ne gibi katkıları olmuştur?

M SAFA KARATAŞ- Babam Üniversitede Edebiyat Doçenti olduğu için çocukluğumdan bu yana kitapların içerisindeyim. İster istemez bir çok kitap okudum ve okumaya devam etmekteyim. İnsan okudukça kendini yeniliyor adeta. Yeni fikirler, yeni hayatlar, yeni kelimeler…. ÖSS de kitap okumanın faydası ise soruları çok kısa zamanda okumama ve iyi yorumlamama sebep oldu.Bence soruyu iyi anlamakta soruyu yüzde 50 çözmek demek.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ? Bunun ÖSS Başarınızdaki katkısı nedir ?

M SAFA KARATAŞ- Benim şu andaki arkadaşlarımın hepsi ilkokuldan bu yana bazı şeyleri paylaştığım insanlar. Bunun için son 12 seneden bu yana yeni arkadaşlar seçmedim. Ama iyi ve başarılı kişilerle arkadaş olmak hedefe ulaşmada her zaman etkili olabilir.

SORU- Aileniz dışında ÖSS çalışmalarınızda Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandınız mı nasıl?

M SAFA KARATAŞ- Ailem dışında ÖSS çalışmalarında bana katkıda bulunan insan ne yazık ki olmadı.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın?

M SAFA KARATAŞ-ÖSS de olsun, o zamanki adı ile LGS de olsun sınav kaygısı ve stresi yaşamadım asla. Bu benim soğukkanlılığımla alakalı. Kısaca genetik bir olay.

SORU- Bize ÖSS çalışmalarınızda bir hafta içi ve hafta sonu çalışma programınızı anlatır mısınız ?

M SAFA KARATAŞ- Hafta içi okul dönüşü dershaneye gider etüd varsa etüde girer, yoksa kütüphanede eksik olduğum konuları çalışır , çözemediğim konuları hemen öğretmenlerime gösterirdim. Hafta sonunda ise dershane derslerini iyi dinledikten sonra o konularla alakalı testler çözerdim. Son aylara geldikten sonra ise sıkı bir deneme maratonuna girmiştim.

SORU- Hangi okulları tercih edeceksiniz neden?

M SAFA KARATAŞ- 8 tane tercihte bulundum. Edebiyat Bölümleri, Edebiyat Öğretmenlikleri ve Türkçe öğretmenlikleri. İlerde Edebiyat ve Türkçe alanında babam gibi ihtisas yapmak istemekteyim. İyi bir akademisyen iyi bir edebiyatçı olmak istemekteyim.

SORU- ÖSS adil mi sizce ? ÖSS ye alternatif önerileriniz neler Safa Kardeşim?Tokatta yaşamana rağmen bu başarıyı yakalamanın sebebi sence ne ?

M SAFA KARATAŞ- Bence ÖSS pek adil değil. Çünkü toplam 3 saat 15 dakikaya sığdırmaktalar . Bana sorarsanız öğrencileri ilkokulun 5. yılından sonra yetenekleri doğrultusunda bölümlere geçirerek bundan sonraki öğrenim hayatlarında sevdikleri, istedikleri alanlarda devam etmelerini sağlamak. Her öğrenci çok iyi 12 yıllık bir eğitimden sonra sınavsız olarak branşlarındaki Üniversitelere devam etmeleri lazım. Tabii ki bu 12 sene içerisinde çok disiplinli bir eğitim almaları şartı ile.Türkiye’deki eğitim sıralamasına bakarsanız büyük şehirlerin çok daha başarılı olduklarını göreceksiniz . Metropol kentlerde öğrenciler öğrencilikten çok gansterlere benzemekteler. Her olayda lise öğrencileri çıkmakta karşınıza. Bunun için Tokat hiçte fena bir yer değil. Ama iyi bir çalışmadan sonra yaşadığımız yer hiç de önemli değil

SORU- Bu başarında Kişisel Gelişim, Rehberlik ve Motivasyon gibi etkenlerin sana ne katkısı oldu?

M SAFA KARATAŞ- Bu başarımda bana çok büyük katkısı olan dershane Rehber Öğretmenim Mahir beye öncelikle çok teşekkür etmek istemekteyim. Çünkü beni hedeflerime çok iyi motive etti. Onunla her görüşmemde daha iyiye doğru yaklaştım. Sonucunda da iyi bir puan aldım. Kısaca iyi bir rehberlik öğrencileri çok iyi sonuçlara ulaştırabilmekte çoğu zaman.

SORU- Safa Kardeşim 2007 de ÖSS girecek olanlara ve onların anne ve babalarına ne anlatacaksınız?

M SAFA KARATAŞ- ÖSS ye girecek olan arkadaşlara bu durumu stres konusu yapmamalarını temenni ederim. Kendilerine güvenmelerini ve programlı çalışmalarını önermekteyim. Anne ve babalara ise biraz olsun ÖSS hakkında bilinçlenmelerini ve çocuklarına fazla baskı yapmamalarını önermekteyim.

Bizim gibi genç arkadaşların görüş ve fikirlerini aldığınız ve köşenizde yer verdiğiniz için size teşekkür ederim.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..