Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2007 OKS Tokat merkez 3. sü Oğuzhan Arslan'ın başarı sırrı

2007 OKS TOKAT MERKEZ 3. SÜ YILDIRIM KOLEJİ VE SELÇUK FEN DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ OĞUZHAN ARSLAN : ANNE VE BABALAR ÇOCUKLARININ KENDİNE GÜVEN SAĞLAMASINA YARDIMCI OLSUNLAR”

SORU – Merhaba Oğuzhan seni OKS deki üstün başarından dolayı kutlarım.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?

OĞUZHAN ARSLAN- 1993 yılında Tokat’ta doğdum.6. sınıfa kadar Borsa İlköğretim Okulunda okudum. 7 sınıfta Turhal Yıldırım Kolejine geçtim ve tamamladım.

SORU – Bize OSK de derecenizden ve başarınızdan bahseder misiniz ? İl genelinde kaçıncı oldunuz ?

OĞUZHAN ARSLAN- OKS den 99 sorudan 92, 33 net yaparak Tokat Merkezde 3. oldum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ? Kardeşleriniz nerede okur ve onların sizin başarınızda katkısı nedir ?

OĞUZHAN ARSLAN- Babam eczacı.Annem ise ev hanımı.Bir kardeşim var ve henüz okula gitmiyor.Onların başarımda katkısı tabii ki büyüktür.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ve Arkadaş seçiminin OKS de başarınıza katkısı nedir ?

OĞUZHAN ARSLAN- Arkadaşlarımın benim başarıma katkısı olacak tabii ki. Bana iyi örnek olacak kişileri seçerim. Bunun OKS de katkısı bana çok büyük oldu.

SORU- Daha önce OKS ve ÖSS ye girmiş olanlardan faydalandınız mı ? Nasıl ve onların bu başarınızda katkısı nedir ?

OĞUZHAN ARSLAN – Faydalandım.Özellikle benden önce OKS ye girenlerden. Yardım aldım.tavsiyeleri doğrultusunda çalışmaya özen gösterdim.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Bunun OKS ye hazırlıkta sizlere katkısı ne oldu ?

OĞUZHAN ARSLAN- Kitap okurdum.Bunun benim başarımda katkısı büyük olmuştur.

SORU- Hangi okulu tercih edeceksiniz ve hangi Üniversitede okumak istemektesiniz ? Hangi mesleği yapacaksınız ?

OĞUZHAN ARSLAN- Samanyolu Fen Lisesine gitmek istemekteyim. Üniversitede nerede devam edeceğime ise henüz karar veremedim.

SORU- OKS ye çalışmaya ne zaman başladınız ve OKS hazırlıkta bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

OĞUZHAN ARSLAN- 7. sınıfın yaz tatilinde başladım. Programımın düzenli olmasına ve programıma uymaya çalıştım.

SORU- Okul, arkadaş, akraba, dershane gibi yakın çevre faktörlerinin OKS de başarılı olmanızda ne gibi katkısı oldu ?

OĞUZHAN ARSLAN- Çevrenin katkısı ve etkisi OKS de çok büyük. İyi bir dershaneye gittikten sonra her şey kolay. Selçuk Fen Dershanesini ise bu konuda çok deneyimli olduğu için seçtim.

SORU- OKS sistemini nasıl bulmaktasınız ? Bu sisteme alternatif önerileriniz var mı ?

OĞUZHAN ARSLAN- Yeni getirilen sistem bence çok uygun.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın?

OĞUZHAN ARSLAN- Az bir sınav kaygısı yaşamaktayım. Fakat bunu dershanede yapılan rehberlikle aştım.

SORU- İşsizlik kaygısı yaşamakta mısınız ? Nasıl aşacaksınız ?

OĞUZHAN ARSLAN- İşsizlik korkum yok.

SORU- Tokatta yaşamanıza rağmen bu kadar başarı elde etmenizi neye bağlamaktasınız Tokat’ta yaşamak bu başarıyı elde etmek için avantaj mı yoksa dezavantaj mı ?

OĞUZHAN ARSLAN- Dershanem sayesinde başarıya ulaştım.

SORU- 2008 OKS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına neler anlatacaksınız ?

OĞUZHAN ARSLAN- Düzenli ve programlı çalışmalarını tavsiye ederim.Anne ve babaların ise OKS de etkisi çok büyük. Bunu göz ardı etmemeleri lazım. Çocuklarının kendine güvenini ağlamaları gerekmekte..

Teşekkür Ederim Oğuzhan Kardeşim.
TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..