Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

2023 de Cumhuriyetimiz 100 yaşında

2023 de Cumhuriyetimiz 100 yaşında
 

İnternetten alıntı


Olacak.

On üç yıl sonra…

Nasıl olacak?

Sizin de gözünüze takılmış olmalı.

Benimkine takılan senaryolar; kanımın akışını hızlandırdı.

Üç devasa kurgu ürünü…

Sahici olabilir mi?

…Derken; elim ayağım buz kesti.

Reklâm; bir dizinin reklâmıymış meğerse…

Olmaz ki böyle de yapılmaz ki…

Şimdiye kadar ödümü patlatan reklâma hiç rastlamamıştım.

Az kılsın hırsımı: Tüplü eski; on beş yaşındaki TV aygıtından alacaktım.

Üstüne yürür gibi yaptım çok şükür vaktinde kendimi toparladım.

Bir kez olsun izlemeye fırsat bulamadığım dizinin reklâmı hatırımda kaldığı kadarıyla aşağı yukarı şöyle:

Büyük İsrail Projesi: Türkiye’nin o özgün güzel coğrafi haritası yok olmuş; Mersin; İskenderun daha birçok ilimiz, ilçemiz sınır dışında bırakılmış… Sanki haritamızı kemirgenler kemirmiş.

“Hadi be sen de… Nedir bu arkadaşım…” demeye kalmadı.

Pontus İmparatorluğu: Başkenti Trabzon ardından Ordu… Karadeniz’i ikiye ayırıvermişler.

Ermenistan sınırları genişlemiş, Kürdistan’a komşu oluvermiş.

Anadolu’nun yarısı elden gitmiş bu da yetmemiş İstanbul ve çevresi özerkliğini ilan etmiş; bu tip haritayı da Avrupalılar istermiş.

Geri kalan bölgeler de Amerika’nın payına düşecekmiş.

Yere düşmemek için ayağa kalkamadım.

Reklâm olduğunu nerden bilebilirdim!

Misafirim: “Bir bardak daha çay alabilirim” demiş…

“Ben zıkkım olsun” demişim.

Adamım beni uyarmaya çalışıyormuş lâkin ben ekrana kenetlenmişim…

Reklâmın finalinde: Alnıma biriken ter damlarını silerken…

Kıpkırmızı renk tüm kıtalara yayılırken…

“Bu da bizim projemiz/ Kurtlar Vadisi 16 Eylül 2010 Perşembe TV kanalında sizlerle buluşuyor” ibaresini gördüm.

“Yok, canım bizim ülkemiz bize kâfi; kıymetini bilelim. Başka topraklarda gözümüz olmaz bizim; yeter ki kendimizi yedirmeyelim” dememle bir oh çekmem bir oldu.

Daha sonra; yerli, yabancı misafirlerime; iki saat boyunca ne olduğunu anlatmaya tercüme etmeye çalıştım.

Ne kadar başarılı olduğumu bilemiyorum.

Konu kapandığında…Oh çektikleri gözümden kaçmadı; görmezden geldim.

Bir reklâma bu kadar kafa takılır mı gibilerinden…

Çocuklar ve yaşlılar bir başka hassas olurlarmış.

Elde değil ne yaparsınız; idare etmek lâzım…

“Ya tutarsa” diye bir şarkı var.

2010 yazına damgasını vuran…

Gördünüz mü?

Kim söylüyor unuttum gitti.

İzmir 11.Eylül 2010 Cumartesi/Arife

Alev Meisel

 
Toplam blog
: 584
: 853
Kayıt tarihi
: 01.03.07
 
 

Dinleyenin olmadığı yerde anlatmanın önemi! Nasıl YAZAN oldum. 'Yalnız doğar, yalnız göçer' eskile..