Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '10

 
Kategori
Edebiyat
 

21 Mart Dünya Şiir Günü Aydın'da kutlandı

21 Mart tarihi bana üç önemli olayı hatırlatıyor:

21 Mart ünlü halk ozanımız Âşık Veysel’in aramızdan ayrılışının 37. yıldönümüdür, vefat etmeden önce bir şiirinde<ı> “Dostlar Beni Hatırlasın” diyordu. Biz de böylesi bir şiir gününde koca Veysel’i anmadan geçemedik. Saygıyla ve rahmetle andık.

İkincisi bahar bayramı yani nevruzdur. Nevruz yeniden doğuş demektir, bahara açılan kapıdır. Çiçeklerin, rengârenk, açıldığı, böceklerin, kuşların kanatlandığı gündür.

Üçüncüsü ise UNESCO tarafından 21 Mart “Dünya Şiir Günü “ olarak kabul edilmiştir.

Şiir deyince aklıma bir iki söz geldi, eklemeden geçmek istemiyorum: Cemal Süreye: Şiir, eğlence niteliğini hiç taşımayan bir sanat dalıdır. Asi bir sanat.. Bizde öbür dalların temelinde şiir vardır. Yeni sanatlar şiirden koparak doğabilir. Türkiye gibi ülkeler batıya karşı ilk rövanşlarını edebiyatla alacaklardır. Hele şiirdeki lirizm olanağı büyük bir üstünlüktür. Ceyhun Atuf Kansu İse: Şiirde doğa ve halk gibidir. Az gelişmişliği aşar, çiçeği yağmuru, yüreği ve diliyle, , , şiirler bir ozan duyarlığı ile okunmalı…. Az gelişmişliği hep aşar. En eski bir kaledir şiir. Yürek ve çağın ortasındadır, ulusal ve evrenselin orta yerindedir…. Tokat’ın ve Sivas’ın yollarında uzun yıllar şiirleriyle at koşturan rahmetli Cahit Külebi ise: Şiir en zengin, en görgülü bulunduğumuz ata kalıtımızdır. Şiirimiz, Anadolu’ya ve halkımıza yönelmek bütün sanat dallarına bakarak önde gitmiştir. Ünlü Fransız şairi Mallerme ise: Şiir fikirle değil, kelimelerle yazılı” diyor…

21 Mart 2010 Dünya Şiir Günü Türkiye’nin birçok kentlerinde kutlanırken Aydın’da kutlandı. Hatta yakın komşumuz İzmir’den de konuyla ilgili ses getiren haberler de aldık. Dünya Şiir Günü nedeniyle Şiir bildirisinin şair Özdemir İnce tarafından verildiğini ulusal basından da izledik ve okuduk.... Aydın Şairler ve yazarlar Derneği , Aydın Belediyesi ile birlikte ortaklaşa
düzenledikleri Dünya Şiir Günü 21 Mart 2010 günü saat 14.30 ile 17, 00 saatleri arasında Aydın’da Şükran Güngör Tiyatro Salonu’nda gerçekleştirildi. Açılısı Aydın Şairler ve yazarlar Derneği başkanı Yrd. Doç. Dr. Adnan Öztürk tarafından kısa ve özlü bir konuşmayla yapıldı. Açılışta Aydın Vali Yardımcısı Sayın Bestami Beyazıt Alkan , Adnan Menderes’te bulanan bazı öğretim görevlileri hocaları, Aydınlı vatandaşlarımız, öğretmen ve bir kısım öğrenciler, Aydın Belediye Başkan vekili Sümran Ünal, Aydın eski Senatörü yazar Sadettin Demirayak ve Aydın, İzmir, Söke, Nazilli, Didim, Bozdoğan, Güzelçamlı ve Germencik’ten gelen 60 yakın şiir sevdalısı ile bu günün anlamına uygun şiirler okudular, Şairler şiirlerinden birer örnek sundular. Sohbetler yapıldı ve bir kültür alışverişi sergilendi.
Aydın’da böylesine anlamlı bir günün anılması ve geçmiş anıların tazelenmesine, şairlerin buluşması açısından yararlı oldu.

Dünya Şiir gününe katılanları yazıyorum: İzmir / Kaşıyaka şairler grubundan gelenler çoğunluktaydı. Adlarını yazıyorum: Operatör Dr. Hanifi Bay, Bestami Algan, Özen Gülay, Atacan, Yalçın Benlican, Bayram Fethi, Hava Köseoğlu, Halide Edip Avcı, Feyzi Okumuş, Nurten Can, Aydan Erduran, Nevin Konuk, Ömer Erhalim, Mustafa Özçiçek, Şenay Can, nevin Koç, Aydın’dan Vali Yrd. Bestami Beyazıt Alkan, Yar. Doç.Dr. Adnan Öztürk, Şükrü Öksüz, Güner Dokuyucu, . Meltem Pirlibeyoğlu, Ali Haydar Öztürk, Mehmet Orhan, Yaşar uyar, Bozdoğan’dan Abdullah Bedeloğlu, Nazilli’den Kerim Özbekler, Germencik’ten Memduh Solmaz, Ali Nihat Özdemir, Buharkent’ten Nail Özdamar, Söke’den Tülay Sarayköylü ve bu satırların yazarı Abdülkadir Güler, M. Kemal Kocabıyıkoğlu, Necla Baştuğ, Turhan Sarıtaç, Fatma Yenidünya, Didim’den Ahmet Ünal, Hüseyin Zeybek, Güzelçamlı’dan Mevlüt Köken katılmışlardı. Ancak böyle güzel, şiir dolu bir günde bazı aydınlı şair arkadaşlarımızı aramızda göremedik. Ben şahsen onlarla bir araya gelmeği çok arzu ederdim. Bu değerli bulduğum arkadaşlarımıza haber verilmeliydi…Buna bir anlam veremedim. Şairler arasında, ozanlar arasında küskünlük olmaz. Çünkü şiirin temeli ve ana kaynağı sevgidir ve barıştır…

Yunus Emre’yi 780 yıldır aramızda yaşatan O’nun yazdığı sevgi dolu evrensel oylumlu şiirleri değil midir? “ Ben gelmedim dâvi için / Benim işim sevi için / Gönüller dost evi için / Gönüller yapmağa geldim
diyen koca Ozan Yunus Emre’ye kulak vermek gerekir. Bu arada Aydın eski milletvekilimiz eğitimci yazar ve şair gönül adamı Sayın M. Kemal YILMAZ’I aradım, aramızda yoktular.

Daha sonra öğrendim ki Sayın Yılmaz rahatsız oldukları için Aydın’a bu güzide şiir gününe katılmamışlardı. Sağlığı yerinde olsaydı mutlaka aramızda olurdu ve özellikle Aydın dışından gelenler için: “ bu <ı>değerli şairler, bizim konuklarımızdır, onları ağırlamadan izin vermem, bir yerde bir sıcak çorba içmeden gönderemem“ diyecekti.

Eli açık, mert bir adamdır Mustafa Kemal Yılmaz, nesli tükenen insanlardan biridir… Sayın Yılmaz’a Allah’tan acil şifalar diliyorum. Buradan hem geçmiş olsun ve hem de tüm şair arkadaşlarımız adına selam ve saygılar gönderiyorum… Dünya Şiir Günü cümlemize ve tüm şiir dünyasına kutlu olsun, aramızdan ayrılan şairlerimizi saygıyla, rahmetle anıyor, yaşayanlara, bu kulvarda emek verenlere usta, kalfa ve yeni yetişenlere, şiirimize gönül, omuz verenlere sağlık ve başarılar diliyorum. Nice şiir dolu aydınlık yarınlara sevgiyle…

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..