Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '08

 
Kategori
Siyaset
 

27 Mayıs bayram oldu da 12 Eylül niye olmasın(!)

27 Mayıs bayram oldu da 12 Eylül niye olmasın(!)
 

1970'te ilkokula başladım. 27 Mayıs'ta Hürriyet ve Anayasa Bayramı'nı kutladık. Sonradan öğrendim ki 27 Mayıs 1960'ta Adnan Menderes ve üç bakanı idam edilmiş.

1972'de Deniz Gezmiş ve arkadaşları idam edildi. Dediler ki:"Rövanş alındı. Yani Menderes'lere karşı Deniz"ler...

Sonra maç uzadı. Kurtarılmış bölgeler, grevler, katliamlar...

O günlerin moda deyişiyle ülke kan gölüne döndü.

Ve bir gün...

Kan şıppadanak durdu grevler de... Ama katliamlar ve işkenceler durmadı. 12 Eylül yünetimi kardeş kanını durdurmuştu büyülü bir değnekle. Sıkıyönetimle yönetilen bir ülkenin asayişinden sorumlu generaller tam yetkiyle donatıldıkları halde durduramadıkları kanı her ne hikmetse darbe yaptıktan sonra şıppadanak durdurmuştu. Bunlar hep yazıldı çizildi.

Kitapçı raflarında onlarca kitap anlatıyor o günleri

Çevresinde olup biteni sorgulayan, muhalefet eden, sorgulayan bir nesil imha edildi.

Ben uzun uzadıya bunları anlatacak değilim.

O günleri yaşayan biri olarak hep bekledim: Bu adamlar 12 Eylül'ü ne zaman bayram ilan edecek diye...

Ama etmediler..

Henüz geç değil...

Şimdi bazı kendini bilmezler(!) çıkmış 12 Eylülcüler yargılansın filan diye konuşuyorlar. Siz 12 Eylül'ün bayram ilan edilmediğine dua edin...
 
Toplam blog
: 114
: 1620
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1964'te Ankara'da doğdum. Meslek lisesinin elektrik bölümünü bitirip fabrikada ve şantiyede çalıştım..