Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

08 Ekim '08

 
Kategori
Güncel
 

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nda Şehitlerimizin Anısına!

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nda Şehitlerimizin Anısına!
 

Çelebi Grubundan!


Şimdiden ''Kutlu'' olsun!

Kahraman Mehmetçik'lerimizin kendi ağzından görev yerleri olan Ali Boğazı..

***
Ali Boğazı aslında çok muhteşem doğal güzellikleri olan bir yer. Çok yazık şu anda teröristlerin işgal ettiği bir bölge. Bir kaç defa girişine kadar inme imkanım oldu. Operasyon uzun sürmüştü. Dağın sırt tarafları çok soğuktu ama boğazın içi hamam gibi sıcaktı.. Fikrimce teröristler burayı ıssız, her taraftan girişi olmayan emniyetli ve çok sayıda gizlenme imkanı sağlayan mağaralar olduğu için tercih ediyorlar. Düşünsenize askeri bir birliğin geldiği kilometrelerce öteden belli oluyor. Operasyonlar çok zor koşullarda yapılıyor. Ama bitmez sanmayın! Türk Ordusu
çok insaflı! İsterse orayı tuzla buz eder.

***
Arkadaslar bir çok operasyona katıldım. Türkiye sınırları içerisinde en tehlikeli bölgelere gittim ama Ali Boğazı kadar tehlikeli bir yer duymadım. Biz gitmedik zaten de hiç bir birliğin girecegine de inanmıyorum. Anlatılanlar karşısında oraya girip ya şehit olmayı ya da onları bitirmeyi cok isterdim ama nasip olmadı. Ben askerliğimi 4. Komd. Tugayı Tunceli'de yaptım.. Ve tabur dedektörcüsüydüm. 87/1 saygılar..

***

97 senesinin mayıs ayı olsa gerek Ali Boğazı'na girmiştik.. Yoğun bir çatışma olmuştu. Şunu söyleyeyim ki Türk Askerinin giremeyeceği yer yokyur. 76/2 4. Komando T. 1.Tabur'da görev yaptım.

***

Ali Boğazı dediğiniz yere biz 1995 yılı Nisan ayında girdik ve oranın altını üstüne getirdik. Basılmadık toprak kalmadı.. Yaklaşık 15 gün sürdü operasyon ve bir çok terörist öldürdük.. O yıllar da gazete ve TV'ye çıkmıştık..
Biz komandolar olarak.. Ali Boğazı'nın bizim zihnimizdeki yeri pek hoş tur.. Gözünüzde fazla büyütmenize gerek yok..

***
Selam arkadaslar.. Ben Hozat Komando Taburunda askerlik yapdım.. 50'ye yakın göreve çıktım..
Şunu diyeyim ki karakolda kalanlara Allah yardım etsin.. Gerçekten de cok zor.. Ali Boğazı'na gelince, benim zamanım da bir kere girmeye çalışdık ve malesef 2 şehit verdik.. Girilmesi imkansız bir yer.. Adamların orada olduğunu biliyoruz ama bir şey yapamıyoruz.. Hiç bir rütbeli de oraya girmek istemez! Çünkü;girerse zayiat vereceğini bilir.. Oraya Eşref Bitlis lazımdı..

***

Selam arkadaşlar.. Ben 1992-1993 yıllarında orada askerdim.. Koçkozluca'da hemen Ali Boğazı'nın yanında.. Tam 12 ay boyunca yatakta yatmadım.. İnanın kar kış demeden arkadaşlarımla beraber oradan oraya koştuk durduk.. İnanın çok zor günlerdi.. Benim devrelerim iyi bilir.. Hergün çatışma vardı.. Ali Boğazı'nın ağzına kadar girdik..
Cumartesi Pazar günleri jetler gelirdi o kadar.. Bir keresinde sabaha karşı çatışıyoruz mermilerimiz bitmek üzere tabur gelmiyor.. İdare edin diyor.. Var mı böyle bir şey? Aç kaldık.. Telefon yok.. Sen ölmüşsün kimin umurunda ama çok güzel günlerdi.. İnanın yazsam kitap olur..

***
J. Özel Harekat: Arkadaşlar bu Ali Boğazı'nı bu kadar abartmayalım. Yok bomba düşmezmiş, yok mermi patlamazmış, bunlar boş olan şeyler.. Ben Ali Boğazı'nın her yerine jandama özel harekat olarak girdim. Çok güzel şeyler yaşadık.. Zahiyatsız olarak.. Türk Askeri her yere girer ve çıkar.. Türk Askeri korkusuzdur ve yüreklidir.. Aktütün baskınında şehit olan kardeşlerime Allah'tan rahmet diliyorum.. Hepimizin başı sağ olsun..

***

Selam Yüz başım, Nisan 1995 yılın'da orada 15 gün operasyondaydık.. Hatta son gün terk ederken de sekiz on çapulcuyu yerin dibine göndermiştik.. İyi günler..

Terör Güvenlik: http://www.terorveguvenlik.net

Allah cümle şehitlerimize rahmet eylesin..


Melekler Yüreğinden Öpsün Türk Askeri!

Yorumsuz!

Sabiha Rana

***

Ulaşım ve iletişim bilgileri:

Facebook: Sabiha Rana | Facebook

Facebook : http://www.facebook.com/sabiha.rana

Twitter: http://twitter.com/#!/sabiharana

Milliyet Blog : http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

Naberler.com: http://www.naberler.com/Blog.aspx?Web=sabiharana&CID=6076

YouTube: Sabiha Rana adlı kişinin profil resmiSabiha Rana

İletişim: sabiharana@sabiharana.com

 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..