Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '13

 
Kategori
Eğitim
 

4+4+4 çocukları okuldan soğutmayı başarıyor…

4+4+4 çocukları okuldan soğutmayı başarıyor…
 

Türk eğitim ve öğretiminin başına son örülen 4+4+4 çorabı ile bir neslin daha dönüştürüleceğini, çağdaş yaşam ve gelişimden uzaklaştırılarak, çok sadık bir diplomalı cahil ile biatkar bir okumamış cahil takımının yetiştirileceğini iddia etmiştik. Tabi karanlığın efendilerinin yalakaları derhal devreye girmiş bizleri ideolojik ve yeniliğe kapalı ilan etmişti.

Büyük itirazlara rağmen bu yıl başlayan bu ucube sistem, bir yandan okulda olması gereken çocukları okul dışına atarken, diğer yandan da yeni başlayanların okula karşı bir isteksizlik duymasını hedefleyen uygulamaları devreye soktu.

Bakanlığın resmi açıklamalarına göre eski sisteme göre bu gün okulda olması gereken 150000 e yakın çocuğumuz maalesef artık okula gitmiyor. Bunlar için serbest eğitime devam edilecek safsatası da insanı ancak acı acı gülümsetiyor. Çocuklarını bir mal olarak gören ve onlardan faydalanmak isteyen zihniyet artık onları ya çocuk işçi ya da çocuk gelin kategorisinde değerlendirecektir.

Biz bu gün okula yeni başlayan yavrularımızın ilk yarıyıllarına biraz değinelim. Malum yarıyıl tatiline girmeye çok az bir süre kaldı. Ama çocuklar daha harfleri bile tamamen öğrenemediler. Bunun en büyük sebebi daha çişini bile tam tutamayan oyun çocuklarından ders öğrenmeyi beklemektir. Bu evlatların büyük bir çoğunluğu daha beş buçuk yaşındadır. Bu çocuklardan da ders öğrenmeyi beklemek hayale yakın bir olgudur.

Bir başka trajikomedi de öğretim sistemi. Her şeyi her yıl değiştirerek kaos yaratmakta üzerine olmayan bakanlığın bu yılki öğretim modeli de bir ucube. Çocuklara harfler kendi sesleri ile öğretiliyormuş. Yani sessiz harf okunurken yanına bir sesli harf koymayacaksın. Örnek verirsek “R” harfini oku dediğinizde çocuk “RRR”  gibi bir ses çıkaracak ki onun içinde bile sesli harf var. Yeni okula başlayan torunuma “T” harfini gösterip ne olduğunu sorduğumda evlat o sesi çıkarabilmek için ağzından tükürük saçıyor.

Bu rezalet okumayı öğrenmeyi de doğal olarak engelliyor. Heceleme yapamıyorlar. Bir deneyin. “Resim” kelimesi yazılacak ama çocuğun belleğinde “R” harfinin yanında “e” yok. Nasıl olacak bu iş? Tabii olmuyor da. Daha harfleri bile tam öğrenemeyen çocuklar müfredattaki çok zor cümleleri okuyup anlamak ve yazmak ile görevlendiriliyor. Tabii olarak yapamayınca da daha ilk andan itibaren okuldan soğuyorlar. Böylece 4+4+4 sistemi de bir amacına daha ulaşmış oluyor. Şimdi size okuldan okuyup anlamak ve yazılmak üzere verilen cümlelerden bazılarını yazayım.

Onat oteli ona anlat

Ona telli olta al

Ata ot al. Otele et al.

Ali al ata el etti

Lale, Talat ile eti ilet

Hepsi bu türde cümleleri çocuk okuyup anlayacak, yazacak. Üstelik okuma kitapları hep klasik küçük harf ama yazı dilleri elyazısı harfleri. Bütün bunarı beş buçuk yaşındaki çocuk anlayacak, öğrenecek, yazacak. Müfredat böyle diyor ama çocuklar daha harflerin tamamını bile öğrenemedi.

Bunun adı da eğitimL

İzmir 2013-01-15

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..