Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '15

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

4. Yeşil Ekonomi Ödülleri ' 2015

4. Yeşil Ekonomi Ödülleri ' 2015
 

 

 

“Son ağaç kesildiğinde,

Son nehir kuruduğunda,

Son balık avlandığında,

İşte o zaman

 Paranın yenmediğin anlayacaksınız!”

Kızılderili atasözü  

 

 

Usta Gazeteci, TV Programcısı ve Başarılı Eşgüdümcü Celal Toprak’ın çalışması olan Yeşil Ekonomi Programı’ndan devinimle; çevreye verdiği önem ve duyarlılık esas alınarak proje üretme işlevinde bulunan kişi ve kurumları onurlandırmak amaçlı düzenlenen 4. Yeşil Ekonomi Ödülleri için 29 Nisan Çarşamba günü mekândan içeri girdim.   

 Serin mi serin nefesti canlılara ormanlar
Bir yemyeşil örtüydü, belirgin özelliğim
Yaktı, kesti ve tüketti acımasız insanlar
İnsafsızca güzelliğimi bitirdiler benim. 

Ekonomi Gazetecileri Derneği Genel Başkanı Sn Celal Toprak, salonunda konuklarını karşılarken göz göze geldik! Kısa konuşma sonrasında adına imzalamış olduğum BİR SEVDADIR AZERBAYCAN adlı 17. kitabımı sundum.  Kitabı EGD'nin emektarı Esra Eren,  teslim aldı. 

 Masmavi deryamız çöple zehirle doldu
Kıyılarda insanlar denizi göremez oldu
Renk ahenk doğada güzel çiçekler soldu
Acımasızca suyumu kirlettiler benim. 

Hilton Garden Inn İstanbul Golden Horn’da düzenlenen törene iş dünyası, bürokrasi, yerel yönetimler ve medya dünyasın  dan davetli olanların oluşturduğu nitelikli çoğunlukla yoğun katılım gerçekleşti. 

 Koskocaman duvarlar örülüyor çevreme
Okşamak da, uzanmak da yok çimlere
Olanca yakınmam, besbelli eğitimsizlere
İsyandayım, çevremi kararttılar benim.

Celal Toprak ve Mehmet Gözcü’nün ev sahipliğinde gerçekleşen ödül töreninde: ‘son ağaç kesildiğinde ve son balık tükendiğinde paranın hiçbir şey olduğunu düşünenler’ birlikte oldular ve ‘Yeşil Ekonomi’ konusunda duyarlılık gösterenler, bu anlamlı gecede hak edenlere alkış tuttular!

 Bak uçurtmalar kırık kanat, yeryüzünde
Şimdi yıldızlar bile kırgın, gökyüzünde
Kapkara canavarlar kapandı, üzerinde
Umarsızım, çevremi kararttılar benim. 

Etkinlik başlamadan önce, program süresince ve sonrasında kimi adlarla tanışmalarımız oldu. Bu adları anmadan geçemeyeceğim: Geçmişte Köy İşleri Bakanı Lütfi Kayalar, MEF Üni. Rektörü Prof. Dr. Muhammet Şahin, Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, Ekol Lojistik Genel Müdürü Cavit Değirmenci, Socar Başkanı Kenan Yavuz, Gazeteci ve yazar Engin köklüçınar, Gazeteci Kenan Akın, Beşiktaş Belediyesi Sağlık İşleri Müdürü Dr.Yadigar Baylan, Hilton Garden Inn İstanbul Golden Horn Genel Müdürü Mehmet Emin Kocaaliler, EGD Kurumsal İletişim Danışmanı Ekrem Uca, Imıb’ten Ali Kahyaoğlu, İnş. Müh. Ali Şahin, BJK Beşiktaş İnşaat ve Ticaret A.Ş. Genel Müdür Yrd.   Metin Demir, TANAP Genel Müdürü H. Saltuk Düzyol, Bengü Türk’ten Serpin Alpaslan ve Gazeteci Bahar Eren…

 Hani, çayırda sürüsünü güden çobanım
Meltemler estirerek şarkılar okuyanım
Nerde gülen yüzlü güneş, içimi ısıtanım
Umutsuzum, çevremi kararttılar benim. 

Seçici kurulun titiz ve özenli değerlendirmesi sonucunda 4.Yeşil Ekonomi Ödülleri’nin dağıtımı aşağıdaki adlara verildi. Kısa düşüncelerini aktardılar. 

 

-Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu

-Beşiktaş Spor Kulübü Başkanı Fikret Orman (Vekili aldı)

-Beşiktaş Belediye Başkanı Av.Murat Hazinedar (Başkan Yrd. M. Ali Tüy aldı)

-Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu (Vekili aldı)

-TANAP Genel Müdürü H. Saltuk Düzyol

-İzmir Milletvekili Ahmet Kenan Tanrıkulu

-Doğuş Yayın Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Erman Yerdelen

-Uyumsoft Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder

-Reis Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Reis

-Onkat Bilişim AŞ Ortağı Nezihe Kılınç

-Op. Dr. Mesut Özcan

-Ekol Lojistik A.Ş Genel Müdürü Cavit Değirmenci

-Öztürk Holding Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk

-Sunar Gurup Elita Gıda A.Ş Genel Müdürü İbrahim Ethem Can

                                                                              *

Aralarda parça parça sunduğum çevreyle ilgili bir şiirimle yazımı sonlandırmak istiyorum: 

Temiz çevrem

Serin mi serin nefesti canlılara ormanlar
Bir yemyeşil örtüydü, belirgin özelliğim
Yaktı, kesti ve tüketti acımasız insanlar
İnsafsızca güzelliğimi bitirdiler benim.

Masmavi deryamız çöple zehirle doldu
Kıyılarda insanlar denizi göremez oldu
Renk ahenk doğada güzel çiçekler soldu
Acımasızca suyumu kirlettiler benim.

Koskocaman duvarlar örülüyor çevreme
Okşamak da, uzanmak da yok çimlere
Olanca yakınmam, besbelli eğitimsizlere
İsyandayım, çevremi kararttılar benim.

Bak uçurtmalar kırık kanat, yeryüzünde
Şimdi yıldızlar bile kırgın, gökyüzünde
Kapkara canavarlar kapandı, üzerinde
Umarsızım, çevremi kararttılar benim.

Hani, çayırda sürüsünü güden çobanım
Meltemler estirerek şarkılar okuyanım
Nerde gülen yüzlü güneş, içimi ısıtanım
Umutsuzum, çevremi kararttılar benim. 

Muhsin DURUCAN

 

muhsindurucan@hotmail.com 

 

 

 NOT: Fotoğraflar, slayt olarak aşağıda görülebilir!

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..