Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

5 yasak elma

5 yasak elma
 

Havva, Adem'i kandırdı ve "Yasak Meyve"den yemesine sebep oldu (kabahat yine biz kadınlarda!).
O yüzden ikisi de Cennet'ten kovuldu.
Bunun adı da "Büyük Günah" kondu.

Günah nedir?

Dinin yasakladığı şeyler; yaparsan öteâlemde cezasını çekersin, dediği şeyler...

Suç nedir?

Bir ulusun/toplumun yüzyıllar boyunca oluşturduğu/yazdığı ceza hükümleri...
Bunları, şunları yaparsan ceza alırsın dediği şeyler.

Prensip nedi?

Kişinin kendi kendine koyduğu yasaklar...
Şunu yapma, yaparsan kendine olan saygın ve toplum içindeki saygınlığın kaybolur, dediği şeyler...

Ben de kendimce "BEŞ BÜYÜK SUÇ" oluşturdum vicdanımda.

Sizlerle paylaşıyorum:

1- Hem uyumsuz, isyankâr bir kişiliğe sahip olmak; hem de saldırgan ve gözüpek biri olmak! (ıııhhh!!!)

2- Hem tüm günahları ve suçları işlemek, hem de keçi gibi inatçı ve dediğim dedik olmak!

3- Hem iyi bir konuşmacı ve iknacı olmak, hem de yalan üstüne yalan söylemek!

4- Hem herkesin kusurunu yüzüne vurmak, hem de onlarla dost olduğunu söyleme ikiyüzlülüğüne kalkışmak!

5- Hem adalet duygusuna sahip olduğunu söylemek, hem de yaptığı haksızlıkları süsleyip masum göstermek!

 
Toplam blog
: 32
: 3398
Kayıt tarihi
: 11.05.08
 
 

Okumayı, yazmayı ve öğrendiklerimi paylaşmayı hep sevdim. Ortak akıliçin buradayım. İzmir'de çalışıy..