Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '12

 
Kategori
Siyaset
 

80 öncesinde "özgürlük" diyen bugünün patronlarına tarihi fırsat..

80 öncesinde "özgürlük" diyen bugünün patronlarına tarihi fırsat..
 

Bugün mağazama ismini vermek istemediğim televizyon dizi oyunculardan ve aynı zamanda tiyatro oyuncusu olarak tanıdığımız ünlü bir oyuncu geldi..

Ayaküstü sohbet ettik.

Dizi ve tiyatro dışında yeni sivil Anayasa ile ilgili soru sordum. "Haberim yok" diye yanıt alınca çok üzüldüm ve özellikle sanatçıların ilgilenmesi gerektiğini, tarihi bir fırsatın kaçırılmamasını ve yeni Anayasa'da mutlaka sanatçıların istemlerine yer verilmesi gerektiğini ve toplumu asıl yönledirenin sanatçıların olması gerektiğini söyledim.

Evet, toplumu iyiye yönlendirenler arasında özellikle tiyatro sanatçıları birinci sırada yer almalıdır. Tiyatro ve tiyatro oyuncuları toplumun aydınlanmasında en etkili argumanlar arasındadır.

Bu nedenle, sanatçılar tıpkı İstanbul Büyükşehir Belediyesine tiyatro oyuncuları hakkında yürüyüş yapıp tepki koydukları gibi yeni sivil Anayasa hazırlığında kendilerini öne çıkarmaları gerektiğini düşünüyorum. Rutkay Aziz, Ferhan Şensoy, Ali Poyrazoğlu, Müjdat Gezen, Şevval Sam, Okan Bayülgen, Yıldız Kenter gibi isimler mutlaka yeni Anayasa çalışmalarının içinde olmaları gerekir.

Elbette sadece tiyatro sanatçıları ve oyuncuları değil, edebiyat alanındaki seçkin yazar ve çizerlerin de katılımları şarttır diye düşünüyorum.

Bu Anayasa'yı herkes gibi ben de çok önemsiyorum. Birleşmiş Milletler Kurulu tarafından 1948 yılında ilan edilen İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi esas alınarak, insan hakları ve temel özgürlüklerinin korunması ve geliştirilmesi için mutlaka yeni Anayasa'da yer almalıdır.

Sivil Toplum Örgütleri sivil Anayasa çalışmalarında yer aldıklarını biliyoruz. Ancak yeterli olmadığını düşünüyorum.

80 öncesinde "Özgürlük özgürlük" diye siyasal mücadelelerini veren ve bugünün sistemine ayak uyduran Patronların da tarihi fırsatı değerlendirmeleri gerektiğini düşünüyorum.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..