Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '09

 
Kategori
Güncel
 

9 oy , 85 içinde 6o oydan daha büyüktür!

9 oy , 85 içinde 6o oydan daha büyüktür!
 


İzmir Ege Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde dekanlık için seçim yapılıyor. Seçime üç aday katılıyor. 85 öğretim üyesinin oy kullandığı seçimde oy dağılımı şöyle:

Prof. Serhat Çınarcık ( 60 oy)

Prof. Necdet Erdilek (16 oy)

Prof. Celal Artunç (9 oy)


YÖK Genel Kurulu ne yapıyor?

9 oy alan Prof. Celal Artunç’u dekanlığa uygun görüyor!

YÖK’ün bu demokratik (!) tavrına tepki gösteren “ başhekim, fakülte kurulu, yönetim kurulu ile biri hariç tüm anabilim dalı başkanları istifa” ediyor.

Ve Prof. Artunç´u “İstenmeyen adam” ilan ediliyor.

Yaşasın demokrasi ve insan hakları!

“Değişim” denen şey, bu olmalı!

Demek ki, “küçük”ler, “büyük”lerden “büyük” oluyor!

*****

9 oy , 85 içinde 6o oydan nasıl olur da daha büyük olur, demeyin.

Oluyormuş işte!

YÖK’ün hesabı böyle!

Gelin, YÖK’ün kararına, “yüksek matematik”le çözüm diyelim; Ahmet Mithat Efendi üslubuyla, “Aklıma geldi de...” diyerek, yıllar öncesine gidelim:

(Yıl 1978.
İçel Eğitim Enstitüsü öğrencilerini ilkokullara “uygulama dersi” için götürüyoruz.
Ders verecek heyecanlı bir öğrencim Türkçe dersinden sonra Matematik dersine girdi.
Konu bölme.
Öğrencimiz, 27’i 3’e bölecek.
Elinde tebeşir, bir yandan anlatıyor, bir yandan tahtaya yazıyor (*)

Ne mi buldu?
12

Sınıfta bir gürültü bir gürültü.
Ben sadece dinliyorum.
Sınıf öğretmeni ayağa kalktı:

“Çocuklar”, dedi, “Öğretmeniniz yüksek matematik yoluyla çözdü. Siz bildiğiniz yoldan çözün!” dedi.

Sınıf öğretmenini gönülden kutladım, öğrencimi teselli ettim.)

*****

YÖK’ün hesabı ile bizim heyecanlı öğrencimizin hesabı arasında bir fark var mı?


(*)

2’de 3 yok, 7‘den 1 alır, 2‘ye veririz, eder 3.
3’te 3, bir kere var ( sonuç kısmına 1 yazdı).
Geride ne kaldı?
6 kaldı.
6’yı 3’e bölersek ne kalır? ( 1’in yanına 2 yazdı)
Sonuç: 12

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..