Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '13

 
Kategori
TV Programları
 

Bugünün Saraylısı, sadece ismi benziyor.

Bugünün Saraylısı, sadece ismi benziyor.
 

Bu sene yeni başlayan dizilerle dertliyım. Geçenlerde Fatih, Görüş Günü Kadınları ve Çalıkuşu adlı dizilerin başladığını yazmış ve büyük bir umutla bu dizilerin oynayacağı akşamları beklemeye başlamıştım.

 Fatih dizisi, karşısına çıkarıldığı Muhteşem Yüzyıl'la yenişemedi sanırım, zira bir süre önce yayınına son verildi. Ya izleyici tarihi dizlerden bıkmıştı veya oyuncular iyi seçilmemişti. Yoksa bu kadar büyük bir bütçe ile çevrilen dizi neden iş yapmasın. Ben kendi açımdan oyuncuları rollerde uygun bulmadım. En başta Fatih benim hayalimdeki Fatih'e hiç uymuyordu.

 Gelelim Görüş Günü Kadınlarına. Az rastlanan bir öykü, bir çok dizide çok başarılı olmuş oyuncularla birleşince ben umutvardım diziden. Ama bu dizi de gece geç saatlere alınarak seyredilme şansını yitirdi benim yönümden.

  Çalıkuşu'na gelince. Reşat Nuri Güntekin'in bu ölmez eseri , birçok kereler film ve dizi olarak seyredildi. Bildik bir konu olduğu için pek umutlu değildim. Fahriye Evcen ile Burak Sağyaşar'ın harika güzellikleri, Çağan Irmak'ın yönetimi ile birleşince ilk bölümler zevkle seyrettim. Ama sonra dizi ilerledikçe bildiğim, okuduğum Çalıkuşu'ndan başka bir konu çıktı karşıma. Önceleri yadırgadım, açtım kitaba baktım tekrar, yanlış mı hatırlıyorum diye. Sonra düşündüm. Eski zamanda geçmiş polisiye bir dizi olarak seyret, ismini unut dedim kendi kendime. Ama olmadı. Ne yazık ki Çalıkuşu da seyretmeyi bıraktığım diziler listesine yazıldı.

  Dün gece yeni bir dizi başladı. Günlerdir televizyonda jeneriği dönen bu diziyi merakla beklemeye başladım. Hatta dizi başlamadan Rafik Halit Karay'a  ait olan eseri kitaplığımdan çıkartıp konuya bir göz attım. Çalıkuşu'nda düştüğüm ikileme düşmek istemedim bu sefer.

  Ama o ne. Dizi bir başladı, bambaşka bir konu. Evet dizinin ismi Bugünün Saraylısı, Kahramanların ismi aynı. Ata bey, Üftade Hanım, Yaşar, Ayşem, Feride aynı, Fakat konunun alakası yok. Ne geçtiği mekanlar, ne kişilerin tasvirleri, ne de heleceği şimdiden belli ana fikri kitaba hiç benzemiyor.

 Karşıma Aşk-ı Memnu benzeri bir dizi çıktı. Selçuk Yöntem Ata bey rolünde, gene şık hanımlar, mücevherler, yalılar, zenginlik, asalet hepsi benziyor. Tek benzemeyen  ismini aldığı kitap.

  Ben çok merak ediyorum. acaba dizilerin ismini aldıkları kitapların varisleri ne diyorlar bu duruma. Mecburlar mı o eserin adını kullanmaya diziyi  çekenler. Bence dün gece ki diziye Bugünün Saraylısı yerine daha şaşaalı bir isim koyabilirlerdi.

  Sanırım bu dizi de bir kaç bölüm sonra seyredilmeyenler listeme gidecek ve gene kalacağız dizisiz.

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..