Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '11

 
Kategori
Edebiyat
 

Karahindiba

Karahindiba
 

Genç yazar Sinan Sülün’ün ilk öykü kitabı Karahindiba kitap marketlerdeki yerini aldı. 3 ayrı öykünün yer aldığı kitap 136 sayfa. Her öyküde farklı olaylar, farklı üsluplarla ele alınmış. Her bir öyküde kendinizden mutlaka bir şeyler bulacağınız değişik atmosferler, kişiler, mekanlar, olaylar var.

***

Okumayı ve yazmayı seven biri olarak kitabı elime aldığımda bir günde bitiririm diye düşünmüştüm. Öyküler çok hoş seçilmiş, anlatım akıcı ve sürükleyici, heyecan dozu da oldukça iyi olmasına rağmen kitabı bir günde bitiremedim.

Sandığınız gibi uzunluğundan değil. Bitmesini istemediğim için. Kendimi o kadar kaptırmışım ki elimden bırakmak çok zor geldi. Sindire sindire okumak ve daha fazla zevk almak için ağırdan aldım. Huyumdur bir kitabı bitirmek için zamanla yarışırım. Ama bu defa öyle olmadı. Bu hissi bana yaşatan kitap sayısı çok az olmuştur.

3 ayrı öykünün yer aldığı kitap 136 sayfa.
Her öyküde farklı olaylar, farklı üsluplarla ele alınmış. Her bir öyküde kendinizden mutlaka bir şeyler bulacağınız değişik atmosferler, kişiler, mekanlar, olaylar var.

Her bir öyküye ayrı ayrı değinip heyecanınızı kaçırmak istemem. Birinci öykü her zaman yaşanabilecek türden yani günlük haaytın içinden çıkartılmış, ikincisi ise fabl tarzında kaleme alınana hem konu hem de anlatım dili itibarıyla sizi farklı bir atmosfere sürükleyecek fabl tarzında bir öykü. Kitaba ismini veren Karahindiba ise bambaşka bir dünyaya adım atmanıza sebep olacak; dünyayı ve yaşamınızı tefekkür edeceğiniz sürprizlerle karşılaşacağınız sıra dışı bir öykü.

*

Karahindiba için Penguen Editörü Metin Üstündağ şöyle demiş:

"Karahindiba, her 4 kişiden birinin işsiz olduğu, 30 kişilik bir iş kadrosuna 5 bin kişinin başvurduğu, üniversite mezunlarının asgari ücret + prim + yol formülü ile bile iş bulamadığı, iş görüşmelerinde 'Eğer ormanda bir canlı olsaydınız ne olurdunuz?' gibi garip sorular soran insan kaynakları uzmanlarının ve sigortanın olmazsa olmaz olduğu gerçek ama bir o kadar da fantastik bir dünyayı, mizahın teselli edici, lezzetli dilini kullanarak anlatıyor. Sülün ilk hikâye kitabı Karahindiba'da fonda duyulan hevesli bir uğultuyu heyecanlı kalp çarpıntılarıyla dengeliyor ve sıkı bir yazarın geleceğinin müjdesini veriyor. Okuyun, pişman olmayacaksınız."

Bence de; okuyun, pişman olmayacaksınız… Hatta bu tavsiyemden dolayı bana müteşekkir kalacaksınız…

Sevgi ve muhabbetle..

Murat HACIOĞLU

İstanbul / 20 Ağustos 2011

Twitter.com/murathacioglu

murathacioglu.com

http://www.selyayincilik.com/kapaklar/Karahindiba.jpg

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..