Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '17

 
Kategori
Eğitim
 

Öğrenci Takibi

Öğrenci Takibi
 

Salih Arıkan


Biz İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Özel Eğitim Çalış tayında şöyle bir öneride bulunmuştuk.

Bir engelli çocuk doğduğu zaman Aile bilgilendirilmeli.

Ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığında bir kayıt oluşturulmalı.

Çocuk okula gideceği zaman okul süreçlerinde Rehberlik yapılmalı.

Aileye hakları anlatılmalı. Ne zaman nerelere başvuracağı bildirilmeli. Gerekirse Psikolojik destek verilmeli. İlişkide olacağı Resmi Kurumlar ve Sivil toplum kuruluşlarıyla ilgili bilgiler verilmeli.

Engelli doğumundan ölümüne kadar takip edilmeli. 

Şu an Türkiye’de kaç engelli var yaş cinsiyet eğitim durumları belli değil. Tabiî ki yapılacak tüm işler projeler rastgele gidiyor. Elektronik bilgi sistemlerinin yaygın olduğu bu günlerde bu kayıtsızlık gerçekten üzücü ve düşündürücü. 

Dün bir okulda seminer verdim. Çok harika bir programdı. Okul her yıl göz taraması yaptırıyormuş. Bence tüm okullarda göz taramaları şeker taramaları yapılması iyi olur.  Milyonlarca kişi şeker hastası olduğunu bilmiyor.

Ben İzmir’de bir kaç öğrenciyi takip ediyorum. Dileyen engelli çocuğu olan Ailelerle tanışabilir ve onlara danışmanlık hizmetleri sunabiliriz. Öğrenci bizi bırakmadığı sürece onu takip eder ve elimizden geldiği ölçüde destekleriz.

Lütfen bu yazımın engelli çocukları olan Ailelere ulaştırılması konusunda destek verelim. Farklı İllerdeki öğrencileri de takip edebilir onlarla sohbet edebiliriz. Ailelerimiz takıldıkları konularda bizi arayıp bilgi edinebilirler.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..