Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sıcak

Sıcak
 

SICAK


Kışın çok istenen sıcaklık, yaz aynın en çok şikayet edilen durumudur. Sıcak ısıtır, genleştirir yumuşatır. Buz kalıplarını eritir, buharlaştırır. Sıcak, suları ısıtıp, denizleri girilebilir hale getirirken artıkça bizi bunaltır.

Bunalınca rüzgar devreye girer ama o da ılık ılık serinletmeli, serinletince yüzümüzde esintisini hissedince güzeldir. Kış aylarında soğuk esen rüzgar paltolarımızı kapattırırken, yazın esen rüzgar bizi ferhalatır içimize ruhumuza bir nefes olur .

Sıcakta yapış yapış terleyip durmadan ıslanıp serinleme ihtiyacı duyarız. Sıcak buğday başaklarını, sarı güne bakanları kavurur olgunlaştırır.

Ruhumuzun buzlarını çözer mi bunaltır mı bilinmez ? Şikayet etmeye hemen başlarız klimalar çalıştırılır. Azı karar çoğu zarar diye eskiler boşuna dememiş temmuz sıcak bir aydır elbette. Ben sıcak temmuz ayında doğdum çok fazla sıcağı sevmesem de bana iyi gelir. Güneşin çocuğu gibi hissederim kendimi karlar çok soğuk bana göre değil sanki. Sıcakta herkes bir gölge peşinde gölgelerin kıymeti sıcakta anlaşılır ağacın gölgesinde çoban ne güzel bir uykuya dalar acaba ne rüya görür merak ediyorum doğrusu ... Kuzular, keçiler, koyunlar bir de güzel kız mı rüyasına girer... 

Kuşlar sabah serinliğinde öter sıcakta sesleri çıkmaz. Çoğunu sevmesemde sıcak iyidir çünkü mevsim yaz. ...

 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..