Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Toplam Kalite üzerine sözler

İnsan mutluluğu için yaptığımız iyileştirici her çalışma, bir kalite faaliyetidir.

***
Toplam Kalite, odağında insan ve onunla ilgili tüm değerlerin saygıyla yer aldığı sürekli geliştirme faaliyetlerinin bütünüdür.

***
Tercihlerimizin kalitesini arttırmadıkça hiçbirşeyin kalitesini artıramayız.

***
Kaliteli Yaşam, doğuştan kazınılmış bir haktır.

***
Bugün, dünyada gıpta ile sözü edilen global organizasyonların başarılarının temelinde, çağdaş yönetim yaklaşımlarının onlara kazandırdığı yönetim bilgi ve becerileri vardır; Toplam Kalite Yönetimi de bunlardan biridir.

***
Toplam Kalite Yönetimi (TKY), ne politika ne de popülist bir hevestir; aksine bir tutkudur. Bir doktrin de değildir; insan değerlerine ters düşecek radikal önermeleri içermez.

***
Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Değerlerini kurum veya kuruluş içinde etkili kılamadığımız; kurum kültürünü bu değerler üzerine oturtamadığımız taktirde, Sürekli Gelişmeyi temin edemeyiz.

Bir paylaşımdan:

— Toplam Kalite Yönetimini uygulamaya başladığınızdan itibaren ilk altı ayda, kalite buz dağının altındaki kalitesizlikleri ortadan kaldırarak firmanıza %30 lara varan kâr sağlayabilirsiniz.
Birinci yılda maliyetleriniz düşer, ürettiğiniz mal ve hizmetin kalitesi artar; kaliteli ve daha düşük maliyetli ürünle rakiplerinize üstünlük sağlarsınız.
İkinci yılda pazarınızı genişletebilirsiniz. Sürekli geliştirme gayretleri ile pazarda söz sahibi olabilirsiniz...
(...)
Dikkatleriniz için teşekkür ederiz. Şimdi; sorusu olan ya da katkıda bulunmak isteyen arkadaşlarımız buyursunlar…

— Sizin Dernek kredi veriyor mu?

— ??!!!

Devlet imkânlarına endeksli yaşam biçimi:

Payitahtın nurlu ufuklarından beyaz atlı bir kurtarıcı gelecek; bizim için en iyi şeyleri düşünecek ve kararlar alacak; bize her istediğimizi verecek... Hiç çalşmadan kazanılan(!) bereketli topraklarımızda mutlu olacağız.

Rekabet

Benim rakibim sen olmaya bilirsin,
Fakat inanıyorum ki, bir başkası mutlaka vardır.
Senin rakibin de ben olmaya bilirim,
Fakat inan; bir başkası mutlaka vardır.

Sistem-Organizasyon

Bir Diyalog:

Organizasyon:
— Uygarlık mı dedin?! Onu ben başlattım, ben bitireceğim.

Sistem:
— O halde neden hep ben eleştiriliyorum?

Organizasyon:
— Beni sen yaratmıştın, seni de ben; hedef tahtası diye.

***
Başarı

Başarabildiklerin senindir.
Başaramadıkların içinse üzülme; çünkü onları,
Başarılarınla örnek olduğun birileri
Başaracaktır mutlaka.

***
Engelleyici Eğitim ve Terbiye Sistemi

Sürekli engelleyen bir terbiye ve değer sistemi ile ya mutsuz ve sürekli engelleyen insanlar yetiştirirsiniz ya da sadece emredilenleri yerine getiren, pasif ve edilgen; risk almayan, üretmeyen, güvenmeyen ve inanmayan, katılmayan ve geliştirmeyen... yığınlar oluşturursunuz.

Sürekli engellenen toplumlarda sadece hür iradeyi değil; bununla beraber insan gelişme isteği ile yaratıcılığını da dumura uğratırsınız. Oysa toplumsal gelişmenin dinamiği, her insana bahşedilmiş yaratıcılıkta; onun gelişme istek ve arzularının sonsuzluğundadır.

***
Mutlu olmak istiyorum!

Eğer istiyorsam, Mutlu olabilirim...
Mutlu olmam için Başarmam gerekir,
Başarabilmem için Kararlı olmam gerekir,
Kararlı olabilmem için İnanmam gerekir,
İnanmam için Bilmem gerekir,
Bilmem için Öğrenmem gerekir,
Öğrenmem için İstekli olmam gerekir.

Siz de Mutlu olmak istiyor musunuz?

***
Öğrenmek

Oku! Tekrar oku!
Sürekli öğren ve bil; bildiğini de bil...
Bildiklerini paylaş, ve sürekli geliştir.
Unutma ki; bizimle toprağın karanlıklarına karışacak şeydir BİLGİ.
Yine oku! Yine öğren ve paylaş...
Unutma ki; paylaşıldıkça çoğalan yegâne mirastır BİLGİ.

***
Öğretmenler, öğrenmenin kaynağı, değişimin ise öncüleridir.

***
Öğretmenin müşterisi sadece öğrenci ya da onun velisi değil, günü ve geleceği şekillendirecek olan insan kaynaklarıdır; dolayısıyla insanlıktır.

Tarih diyor ki;

Geçmiş, farklı yaratılmışlığın hikmetini kavramış ve farklılıkları yönetebilmiş toplulukların olmuştur. Günümüz de, gelecek de yine onların olacaktır.

Sen Farklısın

Sanma ki bir tesadüf sonucu yaratıldın...
Öyle olsaydı evrende bir benzerin olurdu.
Oysa; herkes gibi sen de Bir’sin, farklısın.
Sana da diğerleri gibi
“Bir fark yaratma” yeteneği bahşedilmiştir.
Yeter ki; bunun farkına var...

Bekir Ali Demirel

Not: Sözler özgübdür. Kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir.

 
Toplam blog
: 141
: 926
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

Türk san'at müziği dinlemeyi, okumayı, yazmayı ve paylaşmayı seviyorum. Kamudan emekli inşaat mühend..