Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '15

 
Kategori
İnternet
 

Tşk ederim!

Tşk ederim!
 

Facebook profilimi 2600 kişiden 1800’e indirdim. Yıllarca Facebook tanımıyla tırnak içinde “Arkadaş” olup sayfamda “Konu Mankeni” gibi durarak, kanımca kendi arkadaş sayılarını çoğaltanları sildim.
 
Takip edenlerin bildiği gibi Facebook sayfamda; çokça paylaşılan çiçek böcek fotoğraflarının altına kötü bir Türkçe ile yazılmış veciz sözler ya da “Lay Lay Lom” yazışmalar, kültür dolu “hahahaha” şeklinde yorumlara ve özellikle de siyasi söylemlere yer vermiyorum. Yapanları da uyarıyor ve yazdıkları siliyorum. Profilimde çok ender paylaştığım müzik videolarını ve zaman zaman eklenen fotoğrafları saymazsam, diğer tüm paylaşımlarım kendi ürünlerim olan şiir, makale ve notalardır.
 
Yazdığım şiirlerin, makalelerin edebiyat açısından çok üstün olduğunu ve yazdığım notaların da çok güzel olduğunu iddia etmiyorum. Ama paylaşımlarına, en azından fotoğraflarına, fırsat bulduğum oranda “Beğen” yaptığım ama benim sayfamda tek bir “Tık”ı olmayan yüzlerce “Konu Mankeni” olduğunu fark ettim.
 
Doğum günü kutlamalarını atlamamaya çalışırım. Bazen aynı gün yazamasam da en azından mesajla arkadaşlarımdan doğum günü olanlara kutlama gönderirim. Yaklaşım “50 Harf” bazen daha da fazla kelime ile kutladığım kişilerin çoğu (sağ olsunlar) “TŞK” ediyorlar. Bari şunu “Teşekkür ederim” şeklinde yazsalar en azından 2 kelime geri dönüş oldu diyeceğim ve sevineceğim.
 
TŞK = 3 Harf ardına bir de J gülücük eklenmişse “4 Harf”…
 
Bugün; 2007’den itibaren sayfamda işlevini kaybetmiş linkleri de ayıklamaya başladım. Profilimdeki 2600 kişiden (Geçen seneler bazında) doğum günümü kutlayanlar ortalama 200 kişi olmuş.
 
Bir karar aldım! Bana bundan sonra “TŞK” edenleri kim olursa olsun, diyaloğum olan bir kişi de olsa içimden “TŞK” ederek sileceğim!
Bu arada sakın ama sakın doğum günümde illaki beni kutlayın ya da yazdıklarıma beğen ya da yorum yapın diye bu yazıyı yazmadım!
 
Bir başka konu daha var! Adam talep göndermiş. Bakıyorum müzik çevremizden 100 ortak arkadaşımız var. Kişi ile aramızda daha bir selam, kelam olmadan ve “Vakit geçirmeden” (Katılmaya rızam olmayacak) gruplara beni eklemeye ya da “Aptalca” fotoğraflarda etiketlemeye başlamış.
 
Hafta sonunda fırsat bulursam arkadaş listemi bir kez daha tarayacağım. Çünkü bundan sonra nicelik değil, nitelik ve dostluk arz eden bir profil sayfam olmasını diliyorum.
 
Yazdıklarımdan gocunan, üstüne alınanlar olabilir! “Profildaş” kalmak ya da kalmamak ise herkesin kendi tercihidir.
 
Eski yazdığım ve birkaç yerde yayınlanmış olan “TÜRKÇE'Yİ YOZLAŞTIRANLARA BİRKAÇ SÖZ!” adlı makalemi aşağıda bir kez daha paylaştım.
 
Anlayana… “Teşekkür ederim
 
Anlamayana… “TŞK” olsun…
 
Bojidar Çipof
20 Ekim 2015
 
 
 
Not: İnternette; tüm yazıyı, yorumu “BÜYÜK” harflerle yazmak Dünya literatüründe  “BAĞIRMAK”  olarak kabul edilir…
 
Toplam blog
: 336
: 625
Kayıt tarihi
: 29.01.10
 
 

Araştırmacı yazar BOJİDAR ÇİPOF: 1953 yılında İstanbul'da doğdu. Ailesi; Ege Makedonyasından İsta..