Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '09

 
Kategori
Eğitim
 

AB projesi kabul edildi, domuz gribi endişelendirdi

AB projesi kabul edildi, domuz gribi endişelendirdi
 

Okul müdürü velilere projeyi konuşuyor


Okul Müdürü İsmail Kaya ve okulda bulunan velilerle görüştük. Veliler projeye çok olumlu baktıklarını, bunun büyük bir şans olduğunu düşündüklerini söylediler. Domuz gribi konusunda da havaalanlarındaki önlemlere güvendiklerini söyleyen veliler çok endişeli olmadıklarını ifade ettiler.

Polatlı’da eğitim öğretim veren Atatürk İlköğretim Okulu’nun, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programı kapsamındaki Comenius Okul Ortaklıkları Projesi’ne başvurusu kabul edildi. 2009-2010 tarihlerini kapsayan projede Türkiye’yi temsil edecek olan Atatürk İlköğretim Okulu yaklaşık bir yıldır projenin kabulü için uğraş veriyor.
İspanya’nın koordinatörlüğünde Türkiye ile üç Avrupa ülkesi arasında yapılacak olan “Zaman İçinde Masallar ve Oyunlar” adlı projeyle; sokak oyunları, masallar, efsaneler gibi unutulmaya yüz tutmuş kültürel ve tarihi değerlerin yeniden canlandırılması ve karşılıklı paylaşılabileceği ortaya koyulacak. Proje İspanya’dan 12 öğretmen, Çek Cumhuriyeti’nden 8 öğretmen ve 4 öğrenci, Finlandiya’dan 12 öğretmen, Polatlı’dan ise 12 öğretmen ve 12 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilecek.
İlköğretim okulu müdürü İsmail Kaya projenin yürütülmesi için Avrupa Birliği’nden 23.000 Avro hibe aldıklarını, iki yıl süreyle öğretmen ve öğrencileriyle birlikte İspanya, Finlandiya ve Çek Cumhuriyeti’ne birer haftalık ziyaretlerde bulunacaklarını söyledi.

İLK ÇALIŞMA TOPLANTISI POLATLI’DA YAPILACAK
“Zaman İçinde Masallar ve Oyunlar” adlı projenin ilk çalışma toplantısına 8-13 Kasım 2009 tarihleri arasında Polatlı Atatürk İlköğretim Okulu ev sahipliği yapacak. İspanya, Çek Cumhuriyeti ve Finlandiya’dan gelecek olan öğretmen ve öğrencileri ağırlayacak olan ilköğretim okulu, Avrupa’dan gelen misafirlere çalışma süreci içerisinde Türk kültürünü ve değerlerini tanıtacaklar. Okul içerisindeki etkinliklerin haricinde yapılacak olan kültürel ve tarihi gezilerle Polatlı’nın tanıtımı da yapılacak.

KÜLTÜRLER ARASI İLETİŞİM SAĞLANACAK
Atatürk İlköğretim Okulu Müdürü İsmail Kaya, proje ile okullar arası işbirliği ve etkileşim yolu ile okul eğitiminde kalitenin ve verimliliğin artmasının sağlanacağını kaydetti. Kaya, öğrencilerin farklı ülkelerin kültürleriyle tanışarak kültür ve dil çeşitliliği ile değerleri hakkında bilgi edinme fırsatına sahip olacaklarını ifade etti. Kültürler arası diyalogları geliştirecek proje ile öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye teşvik edilmesi de projenin diğer hedefleri arasında sıralanıyor.

VELİLER DOMUZ GRİBİ KONUSUNDA ENDİŞELENMESİN
Projenin kabul edilmesinin ardından Avrupa’dan gelecek öğretmen ve öğrencilerin domuz gribini de beraberinde getirmeleri konusunda velilerin herhangi bir endişe duyup duymadığına ilişkin sorularımızı yanıtlayan İsmail Kaya, “velilerden şu ana kadar bana ulaşan herhangi bir şikayet yok. Yurt dışından gelecek misafirlerimiz içerisinde öğrenci grubundan ziyade öğretmenler daha yoğunlukta bulunuyor. Sıkıntı olacağını düşünmüyorum ki misafirlerimiz zaten havaalanlarında bu konuda bir tedbirden geçecekler. Velilerimizden bize gelen herhangi bir olumsuzluk şu an için yok. Biz de okul içerisinde gerekli önlemleri alarak domuz gribine karşı tedbirli davranıyoruz” dedi.

ÇOCUKLARIMIZ DİL ÖĞRENİRLER
Atatürk İlköğretim Okulu velilerinden iki kişiyle görüşerek AB Projesi hakkındaki düşüncelerini ve Avrupa’dan gelecek olan misafirlerin domuz gribi riski taşıyıp taşımadıkları konusunda endişeli olup olmadıklarını sorduk. Çocuğu yedinci sınıfta okuyan veli Nihal Duran, domuz gribi konusunda hem okul idaresinin hem de kendisinin gerekli tedbirleri aldığını söyledi. Duran, yurt dışından gelecek gurubun içerisinde domuz gribi vakası varsa bunun havaalanlarında anlaşılabileceğini düşündüğünü söyledi. Projeye çok olumlu baktığını söyleyen Duran, “ayrı kültürler birbirleriyle etkileşim içinde olacaklar, öğrenecekleri şeylerin çok faydalı olacağını düşünüyorum. Dil öğrenmeye karşı isteklerinin artacağı kanaatindeyim” diye konuştu.

 
Toplam blog
: 44
: 1870
Kayıt tarihi
: 27.07.07
 
 

Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, Basın-Yayın Bölümü mezunudur.        ..