Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '12

 
Kategori
İnternet
 

Acaba ttnet bunları bilerek mi yapıyor?

Acaba ttnet bunları bilerek mi yapıyor?
 

Mümkünlü de her şey mümkün ne demek?


Bugün, internet teknik hizmet sunucusu ttnet'ten bahsetmek istiyorum.

Çok canımı yaktıkları için bir çok müşterisi gibi ben de kendileriyle anlaşamıyorum. Bu kurumun, vatandaşı zarara uğratan bir yöntem takip etmesi bilinçli bir tercih midir, yoksa görevlilerin hatasından kaynaklanan bir sonuç mudur bilmiyorum. Bildiğim, uyguladığı yöntemin kendine kâr, müşteriye zarar olarak döndüğüdür.

Mesela, internet bağlantınızı iptal için gittiğinizde sizi vazgeçirmeye çalışıyorlar. Israr edince de bir şeyler yapıp, "işleminiz tamam" diye gönderiyorlar. Bir zaman sonra,"acaba işim halloldu mu?" diye merak edip fatura sorgulaması yaptırıyorsunuz. Hayretle görüyorsunuz ki, internet hattınız halâ açık ve size borç yazmaya devam ediyor.

Kafanız atıyor, kızıp sinirleniyorsunuz ve nedenini soruyorsunuz. Gelen cevap şu: "Siz, internet hatınızı önce iptal ettirmiş, sonra yeniden açtırmışsınız!" Bu akıl dışı açıklamayı duyduktan sonra hop oturup hop kalksanız, küplere binip çıldırsanız kimin umrunda. Onlar, olayı kendi kurumları açısından vuzuha kavuşturarak hatanın sizden kaynaklandığına çoktan karar vermişler bile.

Neden mi? Çünkü siz, ttnet yönetcilerinin arzuları hilafına, internet aboneliğinizi iptal ettirme gafletinde bulunmuşsunuz. Bu bağışlanası bir suç değildir. O yüzden, adınıza düzenlenen ve almadığınız bir hizmetin karşılığı olan faturaları kuzu kuzu ödeyeceksiniz. Çünkü onlar talebinize rağmen, internet bağlantınızı kesmeyerek sizi yolmaya karar vermişlerdir. Memleketimize ve milletimize hayırlı olsundur!

Bu olay 2008 de ikametimi İstanbul'dan Balıkesir'e taşırken olmuştur. Açık ve net bir şekilde bu şehirden ayrıldığımı söylememe rağmen aboneliğim sona erdirilmeyerek bana fatura çıkarılmıştır. Konuyla ilgili olarak gönderdiğim mesajıma da, "Yaptığımız araştırmada sizin internet bağlantınızı önce iptal ettirip sonra tekrar açtırdığınız anlaşılmıştır" şeklinde bir cevap verilmiştir.

Benim tekraren, "Sn. ilgililer ben İstanbul'dan taşındım, yani artık orada oturmuyorum. Zaten internet bağlantımı da bu nedenle iptal ettirdim" demem hiç bir işe yaramamıştır. Onlar bildiklerini okumaya, kulaklarının üstüne yatmaya devam etmişler ve haksız yere aldıkları paramı geri vermemişlerdir. 

Demek ki, ne olur ne olmaz diye takip etmesem faturalar gelmeye devam edecekti. Artık ne kadar zaman sonra yeni adresim tesbit edilir de biriken faturalar bana ulaşırdı Allah bilir. İyi ki aklıma gelmiş te sorgulatmışım.
 

Doğrusu bu yapılan müşteriye yani insana saygısızlıktır, hatta ihanettir. Siz bizatihi gidip başvuru yapacaksınız. Oradaki görevliler, işleminizin tamamlandığını, hattınızın iptal edildiğini söyleyecekler. Fakat faturalar gelmeye devam edecek. Ttnet'te utanmadan bunların parasını tahsil edecek.

Ben bunun bilinçli, hileli ve gayri meşru bir tahsilat olduğunu düşünüyorum. Böyle bir anlayışın, mağdur durumdaki insanın zihninde uyandırdığı isyan duygusu haksız ve yersiz değildir. Ttnet, bu tavrından kesinlikle vazgeçmelidir.

Neden böyle düşündüğümü anlatayım. Bahçelievler Telekom'da işlemimi yapan görevli elime hiç bir belge vermemişti. Yanımda, tanıdığım için bana yardımcı olan başka bir telekom çalışanına, "bir belge alalım" demiştim. O, "Boşver. Onlar gerekeni yapar!" deyince vazgeçmiştim. Sanıyorum, işlem sonuç belgesi müşteriye bilerek verilmiyor. Zira, onun elinde durumunu ispatlayacak delil olmaması ttnet'i hukuken haklı duruma getiriyor. Bunu mesajlarınıza verdikleri alakasız cevaplardan da anlayabiliyorsunuz.

Öyle ya, tüm hayatın kapitale endekslendiği şu ortamda nezaketi ve dürüstlüğü kim kaybetmişti de onlar bulacaklardı? Ayrıca, maddi çıkar adına tüm değerlerin yerle bir edildiği şu kahrolası dünyada hak, hukuk ta neydi ve kimin umrundaydı? Zaten oradaki elemanların, hatalı işlemler sonucu ttnet'in kasasına giren parayı iade etme gibi bir görevi yoktu. Onların görevi kasayı doldurmaktı. Maşallah, bunu da en iyi biçimde başarıyorlardı.

İkili ilişkilerde hep ters köşeye yattıklarını gördükten sonra, bu kurumdaki idari elemanlarının çok başarılı olduklarına kani oldum. Bunu, akılları estikçe telefona sarılıp vatandaşın kotasını yükseltmeye çalışmalarından da anlayabiliyordum. Sürekli olarak, aylık kotası 4 GB olanlara 6, 6 olanlara da 12 GB lık kullanım imkanı öneriyorlar. Üstelik bu konuda, internet iptalindeki gibi ağır davranmıyorlar. Kabul ettiğiniz anda hemen işi bitiriyorlar. Faturanız geldiğinde bir de bakıyorsunuz ki, 39 lira olması gereken ücret 44 de çıkmış.

Telefona sarılıp, "neden!" diye soruyorsunuz. "Bir önceki ayın farkı" diyorlar. "Yahu arkadaş, siz müşterilerinizi yolunacak kaz mı görüyorsunuz? Benim zaten devam etmekte olan bir aboneliğim var. Bunu aşan bir kullanımım da yok. Niye sebepsiz yere 5 liramı çalıyorsunuz? Ben size, kotamı acilen artırın diye bir talepte mi bulundum? Telefonda her şeyi söylüyorsunuz da ay içindeki değişikliğin ücrete tabi olduğunu niye söylemiyorsunuz? Turkcell (Türksel) gibi hem hatırlatsanız, hem de işlemlerimi takibeden ay başında yapsanız da bana fazladan para ödetmeseniz olmaz mıydı?" demeniz hiç bir şeyi değiştirmiyor. İstediğiniz kadar bağırıp çağırın, telefonun öbür ucundaki şahıstan ne bir özür, ne de olumlu bir cevap gelmiyor. Ama susarak size, içinizi boşaltma imkanı tanıyor. Çünkü, yaptığınız konuşmanın bedelini de gene siz ödüyorsunuz.

Kurduğumuz iletişimden anladım ki, ttnet çalışanları hatadan, yanlıştan ve noksandan azadedir. Hangi şartlar altında olursa olsun suç, her zaman ve daima müşteri denilen dangalaktadır. Çünkü o, fazlaca iyi niyetlidir ve kolay tongaya düşmektedir. Kendisini arayan görevliye, "Benim ne kadar internet kulanacağımı sen mi belirleyeceksin kardeşim? Bu hakkı sana kim veriyor? Hadi başka kapıya!" diyememektedir.

Aslında böyle diyenler kazanıyor. ttnet'çiler, bunlara diş geçiremediği için paralarını alamıyor. Her dolambaçlı işte olduğu gibi buradaki yük te gene iyi niyetli insanlara kalıyor. (Üstteki 4 paragrafta sözünü ettiğim, ttnet'le karşı karşıya geldiğim son olaydır ve 2012 ocak ayında yaşanmıştır.)

İdari kademedekilerin duyarsızlığına karşın ttnet'in, teknik elemanlarını saygıya değer buluyorum. Problemleri çözme ve iyi hizmet sunma hususundaki gayretlerini takdirle karşılıyorum. Sıkıntınızı ilettiğinizde makul bir sürede gelip size yardımcı oluyorlar. Kendilerinden kaynaklanan arızaları mümkün olan en kısa sürede gideriyorlar.

Ancak idari kademedekiler için aynı şeyi söyleyemiyorum. Çünkü onlar şimdiye kadar hiç bir meselemi çözmediler. Elektronik faturaya geçtiğim halde bana basılı fatura göndermeye devam ettiler. Göndermeyin dediğimde Telekom'a yönlendirdiler. Mesajla, bir aylık bedava kullanım hakkı tanıyacaklarını ilettiler. Sonra bundan vazgeçtiler. "Neden?" soruma, "yanlışlık olmuş!" dediler. Ne hikmekse adamların her yanlışı beni buluyor. Bilgi vermeden, haksız yere aldıkları kota farkını istememe rağmen (5 lira) vermediler.

Kesinlikle 5 liranın peşinde falan değilim. Ancak bunu, şahsıma karşı yapılmış açık bir haksızlık, hatta saygısızlık olarak görüyorum. ttnet'in duyarsız, ilgisiz ve düşüncesiz idari elemanlarını şiddetle kınıyorum. Namusluluk iddiasında bulunan insanlar ve kendilerini aynı kefeye koyan kurumlar, "cambaza bak" yöntemiyle para kazanmamalılar. Dürüst, açık ve net olmalılar. Eğer bu geçerli bir yöntem olacaksa o zaman devlet yetkilileri, üç kağıtçıların yolunu da açılmalıdır. Ki, onlara haksızlık yapılmış olmasın.

Eskilerden vazgeçtim ama ttnet'in en son aldığı 5 liramı geri istiyorum. Burada alamazsam kıyamette takipçisi olacağımı açıkça ifade ediyorum.

Resim: blogesinti.com

 
Toplam blog
: 462
: 707
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Emekliyim. Herkes gibi benim de bir dünya görüşüm var. İnsanların farklı fikir ve inançlara sahip..