Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '06

 
Kategori
Tarih
 

Achilles topuğu 2

Amma Yarenler.. Gelin görün ki o bilir… Öyle bilmekler olmaz olsun… “Ben” der, “en güzel, en yakışıklı, en bilge, en şifacı, en akıllı, en öğretici, en yiğitim ama” der pınarlanan gözyaşlarıyla “ben ölümlüyüm” Kimse bilmez bunu bilemez. Bilse de inanmaz.”

Anlatmamış mıydı onlara herkesin bildiği gibi olmadığını? Söylememiş miydi herkeslere kusursuz olmadığını?
Demişti, hem de ne çok demişti demesine…
Ne kadar da mütevazi demişlerdi; hem yiğit, hem mütevazi…

Ama bir şeyi dememişti…diyememişti…Topuğunu….Ölümcül yanını….Zayıf yanını…..

Belki de bunun için anlamamıştı kainat onun neyi dediğini ve demediğini…..

Diyememişti …deyiverse…belki de böyle olmayacaktı bu halleri….

Diyememişti …çünkü utanmıştı demeye .Yerlerin dibine girer bir daha çıkamazdı ortaya.

Ya da topuğuna varırdı düşmanları oradan altetmek için .Nasıl desin di diyemedi…diyemedi….

Arada bir çeşitli yer ve zamanlar duyarız “ben adamı topuğundan vururum “ deyimini Çok uzun süre ben bunu fiili bir eylem olarak düşünmüştüm. Külhanbeyi efelenmesi gibi.Yani seni beklemediğin yerde kurşunlarım oyarım filan gibi …

Sporda da başka türlü karşılaştım. Isınma yapmadan önce esne ve germe hareketleri yaparken achilles tendonu da işitilir.İngilizce da benzeri bir değiş var acilles kelimesiyle ilgili olarak .. achilles topuğu derler , yani zayıf yanı, bizdeki karşılığı zayıf karnı . Amma gel görki bu parçaları tam yerine oturtamamıştım. Mesela bir gün bakanlıkta birgenel müdür bir başka birimin genel müdürüne hakaret ediyor. Az buz değil ben de oradayım.ne küfürler ağza alınmayacak küfürler, sıvadı.Küfürleri yiyen kalktı gidiyor. Küfür eden gidene adıyla seslendi bu kez “…Kadriii ben adamı topuğundan vururum “ Kadri çıktı gitti.Ben sonra düşündim. Zaten o kadar küfür ettiki yetmedimi . Canına okudu zaten. Daha ne diye topuğundan vururum diye blöf yapıyor. Bunun manasını daha sonra achilles sendromonu okuyunca anladım.Yani demeye getiriyorduki ben senin öyle bir açık yanının biliyom ki onu deşifre ettiğim an tam her şey biter. Kadri de bunu biliyor olmalı ki o kadar küfüre ses çıkarmamıştı.

Ben olsam halbuki bu kadar küfüre anında herife girerdim kafa göz….Salak salak …Halbuki Kadri küfürleri sineye çekmişti . Niye? achilles topuğu varmış da ondanmıııış. Gerçi yazımda ele alınan temel temayla tam ilgili değil ama Kadri nin achilles topuğu da nihayette aynı kapsamda ……

(devamı yarın)

 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..