Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '07

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Adana'nın lezzeti, sıkma

Adana'nın lezzeti, sıkma
 

Memleketimin en güzel lezzetlerindendir, sıkma. Ayran, turşu ve sıkma üçlüsünü birlikte görüp de "İyi ki Adanalı'yım!" ya da "İyi ki Adana'dayım" demeyen birini düşünemiyorum.

Sıkmayı; duyan, bilen, nasıl yapıldığını merak eden ve olsa da yesek diyen herkes için yazıyorum...

Aşağı yukarı 1 kg unu ( Bu miktarı isteğinize göre ayarlayabilirsiniz) su ve tuzla hamur haline getirin. Küçük bezeler haline getirdiğiniz hamurları, bir tabaktan birazcık daha büyük boyda açın ama dikkat edin çok da kalın olmasın. Açtığınız hamuru bir teflon tavanın üzerinde önlü arkalı pişirin. Çıtır çıtır olsunlar. :)

Sonra, bir margarini sıcacık ekmeğin üzerinde gezdirin. Yağlanmış ekmeğin bir ucuna harcı koyun (Bir-iki çorba kaşığı kadar). Harcı, ekmeğin bir ucuna koymuştunuz ya, onu uzunlamasına yayın ve sıkı sıkı sarın.

Harcı için;

Soğanları halka halka doğrayın, yağda pembeleşinceye kadar kavurun. Dilerseniz biraz da salça ekleyin. Eğer acı seviyorsanız, pul biber ve karabiber ekleyebilirsiniz. Rendelenmiş beyaz peyniri (Lor ya da çökelek de olabilir.) soğanlar biraz soğuduktan sonra, ılıkken üzerine ekleyin ve karıştırın. İsteğe göre ince ince kıydığınız maydonozları da ilave edebilirsiniz.

Çok kolay ve çok lezizdir. Doğrusu, yazarken canım istedi. :)

Afiyet olsun...

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..