Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '13

 
Kategori
Siyaset
 

Aday tanıtım manifestosu

Aday tanıtım manifestosu
 

Belediye Başkan Adayı


Öncelikle Manifesto nediri açıklayalım. Manifesto; toplumsal bir hareketin siyasal inanç ve amaçlarının açık ifadesidir. Beyanname, bildiri, tebliğ, beyanattır.

AKP Erciş belediye başkan aday adayı İlyas Haliloğlu, Facebook’ta Van'da meydana gelen depremleri Vanlıların Başbakan'a teşekkür etmemesine bağlamış. Dicle Haber Ajansı'nın haberine göre, AKP'den Erciş belediye başkanı aday adayı olan ve Başbakanlık'ta görev yaptığı belirtilen İlyas Haliloğlu'nun sosyal paylaşım sitesi Facebook'taki sayfasında, geçtiğimiz cuma sabahı Van'da meydana gelen 4.5 şiddetindeki depremin nedeni ilginç 10 madde ile sıralandı. Sayfada, "Van depremi neden durmuyor" başlıklı yazıda yaşanan depremin nedenleri şöyle sıralandı:

1-Çünkü Allah'a hamd edip, şükretmediğimiz için.

2-Çünkü tüm insanların vergilerinden kesilerek, bizlere konut yapıldığı halde, bizler teşekkür etmediğimiz için.

3-Çünkü sahte belgelerle, kira, hak sahipliği, yardım, aldığımız ve depoladığımız için.

4-Çünkü sahte belgelerle, kuralar çektiğimiz için.

5-Çünkü Erciş'te 85 konut ve işyeri yıkıldı, buna karşılık 8000 adet konut, işyeri, sosyal donatı, okul ve camii yapıldı. Halen devlet ne yaptı dediğimiz için.

6-Çünkü yapılan konutların maliyeti, 75 bin yerine 35 bin dediğimiz için.

7-Çünkü yapılan konutlarda medenice yaşamayı tercih etmediğimiz için.

8-Çünkü Sayın Başbakanımıza teşekkür etmediğimiz için.

9-Çünkü belaya razı ve sabır göstermediğimiz için.

10-Çünkü Allaha, Resulune sarılmadığımız içindir.

Söz konusu mesaj gelen yoğun tepkilerden dolayı sayfadan kaldırılırken, telefonla ulaşılan AKP'li aday adayı Haliloğlu, sayfanın kendisine ait olduğunu kabul etti, ancak yazılanları kendisinin yazmadığını iddia etti. İlemiyorum tabii ama İlyas Haliloğlu, İ.Ü.’de Sosyoloji okumuş, Anadolu ve Ege Üniversitelerinde de eğitim almış yazıyor facebook sayfasında.

Ben bu coğrafyanın insanın düşünce yapısı, ahlakı, yalakalığı, güce karşı tavrı ile ilgili ansiklopediler yazabilirim. Sizi sıkmakta istemiyorum ayrıca ama İnanın bir Mühendis ve sosyoloji öğrencisi, orta düzeyli bir kamu görevlisi olarak 21. Yüzyılda, skolâstik nitelikler taşıyan bu notları deklere eden, benim meslek disiplinim ile ilgili bir görev olan yerel yöneticiliğe adayların varlığı beni çok şaşırtıyor ve ziyadesi ile üzüyor.

Yukarıdaki depremin neden olduğuna dair sıralanan listede depremsellikle ilgili gizli notlar mı var ben mi anlamadım yoksa.

Niçin yazılarımda sürekli rasyonel akıl ve bilim diyorum anlıyorsunuz değil mi?

Nizamettin BİBER

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..