Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Adım adım mutluluk!

Adım adım mutluluk!
 

Geçenlerde işyerinde ziyaret ettiğim bir arkadaşım ambalajından çıkartığı iki purodan birisini bana ikram etmişti! Ne o dedim, sigarayı bıraktın mı, puro daha mı az zararlı sanki?
Üretimi doğal, kimyasal maddeler kullanılmıyor en azından! Hani kağıdı ve onu birleştirmek için kullanılan maddeler falan! Ama bu bahane değil, keşke hepsini bırakabilsek!

Düşün ki kocaman bir dondurma yiyerek faranjit oldun ve bir haftalık zorunlu istirahattesin!

Gerisi kolay sayılır!

Zaten nikotin'in vücutta yaptığı bağımlılığın terkedilmesi işkencesi üç beş gün falan sürüyormuş!

Bakıcez çaresine, ama doktordan fırça yemeden önce davranmamız lazım!

Hemde öyle yardımcı yöntemlerle falan uğraşarak değil, anında şakkadanak!

Dayanırız kardeşim, hayatımız boyunca nelerin üstesinden gelmedik ki!

Hem geçenlerde okuduğum bir habere göre bu kısa sürelik tahammülün getirisinin çok yüksek olduğu açıklanıyor!

Sigarayı bıraktıktan sonra neredeyse sıfır km oluyormuş insan!

İnanmıyorsanız birde siz okuyun efendim;

-Sigara içerken yükselen nabız, ve hızlı soluk alıp verme, sigara içmeyi bıraktıktan 20 dakika sonra normale döner.

-Sigara içerken bozulan kandaki oksijen düzeyi, 8 saat sonra normal seviyesine döner.

-24 saat sonra sigarayla alınan karbonmonoksit vücüttan atılır.

-8 saat sonra sigarayla birlikte artan nikotin düzeyi ve azalan tat ve koku duyusu normale döner.

-72 saat sonra soluk alıp vermek kolaylaşır. Enerji düzeyi artar.

-2 ila 12 hafta sonra vücüttaki dolaşım düzelir ve yürürken meydana gelen yorulma ve tıkanmalar azalır.

-3 ila 9 ay sonra akciğer performansı %5 ila %10 artar. Kısa süreli ve hırıltılı soluk almalar düzelir.

-12 ay sonra kalp hastalıklarına yakalanma riski %50 azalır.

-12 ila 36 ay sonra, mesane kanserine yakalanma riski %50 azalır.

-5 yıl sonra kalp krizi ve solunum yollarıyla ilgili kanserlere yakalanma riski %50 azalır ve kalp krizi geçirme olasılığı, sigara içmeyenler ile aynı seviyeye iner!

Bu yararlı bilgiler doğrultusunda sırtımızda ki bu kamburdan bir an önce kurtulmamız gerekiyor!

Sağlıklı ve mutlu bir yaşama doğru atılacak olan adım aralıklarının çok kısa olmasıda ayrıca insanın iştahını kabartıyor!

Sizce de öyle değil mi?

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..