Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
555
 

Adım adım mutluluk!

Adım adım mutluluk!
 

Geçenlerde işyerinde ziyaret ettiğim bir arkadaşım ambalajından çıkartığı iki purodan birisini bana ikram etmişti! Ne o dedim, sigarayı bıraktın mı, puro daha mı az zararlı sanki?
Üretimi doğal, kimyasal maddeler kullanılmıyor en azından! Hani kağıdı ve onu birleştirmek için kullanılan maddeler falan! Ama bu bahane değil, keşke hepsini bırakabilsek!

Düşün ki kocaman bir dondurma yiyerek faranjit oldun ve bir haftalık zorunlu istirahattesin!

Gerisi kolay sayılır!

Zaten nikotin'in vücutta yaptığı bağımlılığın terkedilmesi işkencesi üç beş gün falan sürüyormuş!

Bakıcez çaresine, ama doktordan fırça yemeden önce davranmamız lazım!

Hemde öyle yardımcı yöntemlerle falan uğraşarak değil, anında şakkadanak!

Dayanırız kardeşim, hayatımız boyunca nelerin üstesinden gelmedik ki!

Hem geçenlerde okuduğum bir habere göre bu kısa sürelik tahammülün getirisinin çok yüksek olduğu açıklanıyor!

Sigarayı bıraktıktan sonra neredeyse sıfır km oluyormuş insan!

İnanmıyorsanız birde siz okuyun efendim;

-Sigara içerken yükselen nabız, ve hızlı soluk alıp verme, sigara içmeyi bıraktıktan 20 dakika sonra normale döner.

-Sigara içerken bozulan kandaki oksijen düzeyi, 8 saat sonra normal seviyesine döner.

-24 saat sonra sigarayla alınan karbonmonoksit vücüttan atılır.

-8 saat sonra sigarayla birlikte artan nikotin düzeyi ve azalan tat ve koku duyusu normale döner.

-72 saat sonra soluk alıp vermek kolaylaşır. Enerji düzeyi artar.

-2 ila 12 hafta sonra vücüttaki dolaşım düzelir ve yürürken meydana gelen yorulma ve tıkanmalar azalır.

-3 ila 9 ay sonra akciğer performansı %5 ila %10 artar. Kısa süreli ve hırıltılı soluk almalar düzelir.

-12 ay sonra kalp hastalıklarına yakalanma riski %50 azalır.

-12 ila 36 ay sonra, mesane kanserine yakalanma riski %50 azalır.

-5 yıl sonra kalp krizi ve solunum yollarıyla ilgili kanserlere yakalanma riski %50 azalır ve kalp krizi geçirme olasılığı, sigara içmeyenler ile aynı seviyeye iner!

Bu yararlı bilgiler doğrultusunda sırtımızda ki bu kamburdan bir an önce kurtulmamız gerekiyor!

Sağlıklı ve mutlu bir yaşama doğru atılacak olan adım aralıklarının çok kısa olmasıda ayrıca insanın iştahını kabartıyor!

Sizce de öyle değil mi?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Sigarayı üç yıl önce azaltmadan bir anda bıraktım. Allah'tan 20 yıl içmeme rağmen hiç bir sağlık problemi yaşamadım. Beni sadece psikolojik bağımlılık rahatsız ediyordu. Bıraktıktan sonra beni bir paketin kölesi olmamak en çok mutlu edendi. Bir de tempolu yürüyüşlerdeki hafifte olsa duyulan hırıltı. Bunlar tamamen kayboluyor. Yalnız sigarayı bırakacaklara en büyük önerim paralelinde spora başlasınlar. Hiç birşey yapamıyorlarsa bir saat yürüyüş yapsınlar ve sigaranın yerini mutfaktaki abur cuburla doldurmasınlar. Çünkü sigara ne kadar tehlikeliyse kilo da bir o kadar tehlikeli.. Ben buna dikkat etmedim çok kilo aldım ve hala istediğim kiloya ulaşamadım. Sigara nasıl insanı yürürken nefesini tıkıyorsa kilo da aynı hiç bir farkı yok.. Bir çok hastalığın başlangıcı aynı zamanda kilo.. Yani sigarayla hemen hemen eş.. Biraz uzun oldu yanıtım kusura bakmayın ama faydalı olabileceğini düşündüm. Tebrik ediyorum böyle sağlıklı bir yazıya imza attığınız için. Saygı ve selamla

Aysel Yilmaz 
 25.09.2010 14:19
Cevap :
Bence yorumunuz daha harika sayın Rüzgarın kalemi, çünkü tecrübenizi konuşturmuşsunuz sağolun! Yazıya sağladığınız tamamlayıcı katkı ve değerli tavsiyeleriniz için teşekkürler. Ayrıca sigarayı bıraktığınız için tebrikler, darısı başımıza diyorum.Saygılar selamlar..  26.09.2010 14:34
 

Devleti vergilerinden mahrum etme!!

Ahmet Balcı 
 24.09.2010 15:55
Cevap :
Ağzından yel alsın, 40 senem var daha!!!  24.09.2010 16:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1021
Toplam yorum
: 4165
Toplam mesaj
: 254
Ort. okunma sayısı
: 1552
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster