Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Adım adım resimleriyle ferahlatıcı bir Cacık tarifi

Adım adım resimleriyle ferahlatıcı bir Cacık tarifi
 

Oruç tutsun veya tutmasın dikkat ediyorum da, yazın bu enn sıcak günlerinde, rutubetten de iyice eriyip, kendini turşu gibi hissederken, genelde insanın içinden ağır bir şeyler yemek gelmiyor. Dolayısıyla daha masum, daha sağlıklı şeyler yemeye yönelim artıyor.

Arada gözü dönüp de, yine de abartan olmuyor mu? E canım illa ki de oluyor, ama sonra dersini alıp, bir müddet bunu bir daha yapmayacağına kendi kendine söz verenleri de çok görüyorum. Evet aynaya bakınca görüyorum! Allah allaaaah ne varmış yani dün oturup koca bi' tabak mantıyı mideye indirdiysem? :)) Hem konuyu saptırmayalım, bugünkü dersimiz: Cacık!



Artık yeni haftaya başladığımıza göre, yine düzenli ve dengeli beslenmeye dönme zamanı:) 

Bugün Cacık nasıl yapılır onu anlatayım diyorum. Biliyorum çoğunuzun bir fikri var ama bilmeyenler de çok... En çok yurt dışında yaşayan öğrenciler, yeni evli hanımlar, bekar beyler ve kendine bakmak durumunda olan gençler, bu tarz iki dakikada hazırlanan doyurucu tarifleri benden ısrarla istiyorlar madem, onları kırmak olmaz. Hadi hemen başlayalım:)

Adım Adım Resimli CACIK Tarifi

Malzemeler:
(2 kişilik)

3 küçük Salatalık 
4-5 tepeleme yemek kaşığı Yoğurt 
1 yemek kaşığı Kuru Nane 
1/2 çay kaşığı Pulbiber 
1/3 çay kaşığı Tuz 
1-2 yemek kaşığı Zeytinyağı 
1/2 çay bardağı Su 

En başta Salatalıkları güzelce yıkıyorum. Çünkü kabuklarıyla birlikte kullanınca daha lezzetli oluyor. "Yok efendim ben kabuklarını yemem" derseniz, tabiki de ince ince soyup, sadece içlerini de kullanabilirsiniz. Keyif sizin! :)



Uç kısımlarını kesip attığım salatalıkları, büyüklüğüne göre birbirine paralel şekilde boylamasına 3-4 parçaya dilimliyorum.



Sonra kestiğim dilimleri elimde toplu halde tutmaya devam ederken, 90 derece açıyla yine boylamasına dilimlemeye devam ediyorum.



Görüntüsü aynen şekildeki gibi oluyor. 



Artık bıçağı dikkatlice yatay pozisyonda tutup, minik minik keserek, kendime küp küp ve zar büyüklüğünde doğranmış salatalıklar hazırlamış oluyorum. 



Oleeey işte bu kadar basit! :)



"İşin zor kısmı bitti bile" desem inanır mısınız?

Üstüne istediğim yoğurttan kaşık kaşık ilave ediyorum.
 





ve iyice karıştırıyorum.



Tercihime göre Kuru Nane ve Pulbiberleri de ekliyorum. Sevmiyorsanız tabiki de pulbiber kullanmak zorunda değilsiniz ama nane bence olmazsa olmazlarından... 
 
Bazıları dereotu filan da ekliyor ama baskın bir aroması olduğu için ben çok tercih edenlerden değilim:)





Tuzunu da ekleyip, zeytinyağını da üzerinde dolaştırıyorum.









Fazla katı halini sevmeyenler için, içine az bir miktar da içme suyu ilave edip, güzelce yedirerek karıştırınca, işte artık mis gibi Cacığımız sunuma hazır bile.



Yazın bu hararetli günlerinde, içme suyu yerine, buz küpleri de ekleyebilirsiniz. O da enfes bir tat oluyor:)



Ah unutmadan bunun çok kolay bir tarif olduğunu ileri sürüp," aman canım onu bilmeyecek ne var?" diyenlere tek bir sözüm var: Her zaman söylediğim gibi, benim tariflerim her şeyi bilen hamarat hanımlara yönelik değil, yemek yapmayı bilmeyip, gerçekten bir şeyler öğrenmek isteyenlere kolaylık sağlamak için... "Allah sizden razı olsun" dilekleri ile dolu, öyle güzel teşekkür mailleri alıyorum ki, inanın çok mutlu oluyorum. Dolayısıyla bu polemiğe hiç girmeyelim ne olur:)



Birilerine yardımcı olabildiysem, ne mutlu bana! 



Afiyet olsun:) 

www.usengecsef.com
www.facebook.com/usengecsef
www.twitter.com/usengecsef
www.instagram.com/usengecsef
 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..