Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Adım Adım Resimli Kayısı Yumurta Pişirme Sanatı

Adım Adım Resimli Kayısı Yumurta Pişirme Sanatı
 

Eğer siz de benim gibi Yumurtanızı "Kayısı" kıvamında pişmiş şekliyle sevenlerdenseniz, ki gelen mesajlardaki ricalarınıza bakılırsa bayağı bir çoğunluktayız, bugün size güzel bir haberim var:)

Yumurtayı rafadan ya da çok katıyken sevmeyen ve uğraşıp edip, soyduğumda böyle çıktığında ciddi ciddi gıcık olan birisi olarak, bulduğum formülle artık çok mutluyum. Çünkü artık kötü sürprizlere yer yok:) Her seferinde aynı sonucu alıyorum ve birazcık tuzlayıp, afiyetle yiyebiliyorum.

En uygun fiyata alınabilecek, en lezzetli hayvansal protein olduğu için dengeli ve sağlıklı beslenme için, yumurtayı hayatımızdan eksik etmememiz gerekiyor. En azından haftanın bir kaç sabahı, bir haşlanmış yumurta ile kendini ödüllendirmeli insan:)
 


Ben de bu sebeple, bu sabah kahvaltısını hazırlarken, size de yumurtayı haşlarken, kayısı kıvamında nasıl pişirebilirsiniz konusunda yol göstermek adına, üşenmedim ve tek tek fotoğrafladım. Hadi o zaman gelsin tarifim:)
 

Adım Adım Resimli
KAYISI YUMURTA TARİFİ


İlk olarak uygun bir cezve içine, göz kararı olarak, az sonra pişireceğim yumurtanın üzerine gelecek seviyeye kadar sıcak su dolduruyorum.
 


Sonra 1 kaşık yardımıyla veya elle, çok yumuşak ve hassas bir şekilde yumurtayı bu suyun içine bırakıyorum ki çatlamasın.

Nimet için böyle denmez biliyorum ama, çatlak yumurtanın piştiğinde ortaya çıkan o, ordan burdan fırtlamış halinden, çocukluğumdan beri hiç ama hiiiiç haz etmem. Iykkk!
 


Yumurtanın tam üstünü kapatacak seviyede su olması yeterli. Biraz eksikse bunu çok az daha sıcak su ilave ederek tamamlayabilirim.
 


İçine çok az da Tuz ilave edersem, hem pişerken çatlamamasına faydalı olur, hem de soyarken daha kolaylık sağlar.
 


Şimdi işlemi hızlandırmak için cezvenin üzerini bir kapakla kapatıyorum ve ocağın altını iyice açıyorum.
 

 


Yaklaşık olarak 2 ya da en fazla 3 dakika kadar sonra, su fokur fokur kaynamaya başlıyor ve artık cezvenin kapağını açıyorum.
 


İşte tam şu anda ocağın altını orta ateşe alıyorum ve süre tutmak için saate bakıyorum.
 


Tam olarak 7 dakika bu şekilde pişirmeye devam ediyorum.

Eğer çok çok az daha sıvı halde olmasını isterseniz ise 6 dakika yeterli. İkisini de deneyin bir ara.. Hangisini en çok sevdiğinize karar verince zaten, artık hep o süreyi tutarsınız siz de:)

Bu süreyi ocaüın başında beklememek ve o sırada diğer işlerinizi halledebilmek için, kolaylık olması açısından isterseniz bir saat veya cep telefonunuzdaki alarmı kurabilirsiniz mesela.

Süre tamamlandığında, cezveyi akan soğuk suyun altında tutup, yumurtanızı elinizi yakmadan dikkatlice içinden alıp, bir müddet daha soğuk suya tutarak, istediğiniz sıcaklığa geldiğinde, kabuklarını kolayca soyabildiğinizi göreceksiniz:)

İşte Ezine Beyaz Peyniri, Cherry Domates, Salatalık ve Tam Tahıllı Ekmeğin yanına, kahvaltının assoslisti Yumurtanın da gelmesiyle, hafta içi sabahları için ideal kahvaltım hazır:) 
 


Minicik bir tuz da ekince, tadından yenmez hale geldiğini unutmadan ekleyeyim:)
 

Çocukluğumuzun güzel ve duygu yüklü (!) şiirlerinden biri geldi aklıma şimdi...:)) Bakalım kimler bu dizeleri hala dün gibi hatırlar? 

"Erken yataaaarım Erken kalkaaarım
Bir yumurtaaayı sütle çarpaaaarım
Birazcık eeeekmek, birazcık peynir
Aman a dostlaaaar... Ne güzel yeeenir" :)))


Afiyet şeker olsun. Sabah sabah hayır dualarınızı alacağım için çok mutluyum. Oh oh yandan:)

www.usengecsef.com
www.facebook.com/usengecsef
www.twitter.com/usengecsef
www.instagram.com/usengecsef
 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..