Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

11 Şubat '09

 
Kategori
Eğitim
 

ADIM ADIM SINAV YOLCULUĞU

ADIM ADIM SINAV YOLCULUĞU
 

Benim için ilk ve çok özel...


Bir hayali gerçekleştirmenin şaşkınlığı, keyfi ve dinginliğini yaşıyorum…

Kanseri yok eden ilacı keşfetmek, atomaltı parçacıklarının sırlarını insanlığın hizmetine açmak gibi büyütülecek bir şey olmasa da benim dünyam için son derece değerli bir hayata geçirme…

Yıllardır yapmakta olduğum işim sırasında biriktirdiklerimi paylaşmak…Bu yıllar içinde zaman zaman fark ettiğim,yazılacak söylenecek çok daha fazla şey var dediklerimi söyleyebilmek….

Bu söyleyebilmek bilmek bir ahkam kesme eylemi değil….Ben en iyini buldum ve bu işin sırrı bu demek hiç değil….Artık yaşamda tek bir doğrunun ve doğruya giden tek bir yolun olmadığını bilecek kadar büyüdüm…

ADIM ADIM SINAV YOLCULUĞU sınava odaklı olmasına rağmen aslında eğitim hayatına dair pek çok yaşanmışlığa dair…Sınavlar sırasına hem sınavların öznesi olan gençler,hem bu özneye çok değişik anlamalar yükleyen ebeveynler hem de eğitmenler sürece dahil olduklarından bu bileşenlerin etkileşimleri son derece önemli…

Kitabımı kurgularken duygulara önemli biçimde yer verdim….Bu yer veriş sırasında yaşananlar üzerinden gittim,hikayeleştirdim…Bu hikayeleştirmeyi sırasından tamamen dışarıdan ve mesaj kaygısı gütmeden yaptım…Bu duygu ve yaşanmışlık paylaşımlarının ardından gerçekten de adım adım yani sınava hazırlanma sürecinin değişik dönemleri için önemli bulduğum yapılması önerilen bilgilerini paylaştım..Okuyanların kendilerinden bir şeyler bulacakları,’ay evet ben de böyle hissediyorum’ diyecekleri, kısımlarda kendilerine ait ip uçlarını bulacaklar…Bu ip uçları şu doğru,bu yanlış şeklinde yer almıyor..Zaten doğru ve yanlış ihtiyaca göre içerikten seçilmiş olacak…

<ı>"Bu kitap ahkâm kesen, akıl veren, nasihat eden bir kitap değildir. Aradığınız buysa bu kitap size göre olmadığın söylemeliyim.

<ı>Sınav sürecini uzun yıllar 3.şahıs olarak dışarıdan yaşadım, bu yıla kadar…

<ı>Dershanede kayıt görevlisi olarak çalıştığım yıllarda kayıt için gelen velilere açıklamalar yaparken anlamsız bulduğum bazı hassasiyetleri çocuğum olduktan sonra daha iyi anladım, çocukları için en doğru kararı vermek istiyorlardı ve sorumluluklarını yerine getiriyorlardı..

<ı>Rehber öğretmenlik yaparken öğrenci ve veli beklentileri ile ihtiyaçlarını farklı biçimde gözlemleme fırsatım oldu. Bu gözlemlerim sırasında hem öğrenci hem kurum hem de veli etkileşiminin sonuçlarını deneyimledim. Pek çok öğrencinin yaşamına dokundum, omzumda ağlayanlar oldu çaresizce elimden geldiğince çare olmaya çabaladım,sevinçlerini paylaştı pek çoğu sonra,bir tatil yöresinde “hocam” sesleri ile irkildim..Bir ödül töreninde öğrencilerime ödül bile verdim…

<ı>Felsefe grubu öğretmenliğim sırasında yıl sonunda sınava girecek öğrencilerden oluşan sınıfların enerjisini, iklimin, motivasyonunu, kayıtsızlığını, heyecanını, keyfini, mutsuzluğunu, hayallerini, umutsuzluğunu, yaşadım…

<ı>Müthiş başarı öykülerine tanık oldum, meslek seçimi ve tercih kriterlerine gözlemledim, birebir yaşadım. Etkilediklerim oldu, etkileyemediklerimde…

<ı>Yöneticilik döneminde çok farklı bakış açıları kazandım. Sınava hazırlanma dönemi ile ilgili kurumsal kaygıları gördüm. Ticari, prestij,rekabet,maliyet vb. kaygılar ile bu sektörün başka bir boyutunu deneyimledim.

<ı>Ancak kızımın eğitim hayatına başlamasıyla eğitime dair algılayışım ve anlamlandırışlarımda değişmeler oldu.Zihinsel ve duygusal olarak deneyimlerimi farklı biçimde yapılandırdım..

<ı>Tüm bu yıllar içinde ciddi biçimde etkilenen hayatlar, yıpranan ilişkiler, zarar gören gençler, anne babalar oldu. Git gide ağırlaşan ve karmaşıklaştırılan sınav süreci için, ailelere ve gençlere katkı sağlamak da bu kitabın yazılma nedeni… Gerçekten de içindeyken göremediklerimizi yılların kazandırdığı bakış açısıyla ve deneyimi ile sizlerle paylaşmak bakış açılarınızın yönünü değiştirerek belki de size daha uygun olanı bulmanızı sağlayabilir.

<ı>Kitabın içinde hem duygu ve düşünce paylaşımları hem de bazı yönlendirici bilgiler bulunduğundan bu kitap hem öğrenci, hem veli, hem de öğretmenler için uygun olabilir.

<ı>Bu kitapta bulunan “bir genç” ve “bir ebeveyn” başlıklarında sınava hazırlanma sürecine dair duygu ve düşünceler bulacak kendi yaşadıklarınızla bağlantılar kuracak, gerekli çıkarımları siz yapacaksınız.

<ı>Sınava hazırlanma sürecine dair standart bir yaklaşım olamayacağı için her gencin ve ebeveynin kendi gerçeklikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda gereken mesajları alacağını umuyorum. Kitabın işlevsellik içeren bölümleri ise tamamen çözüme katkı sağlamak amacıyla düzenlenmiştir.

<ı>

<ı>“Adım Adım Sınav” sürece dair büyük resmi görebilmeyi ve gerekli önlemleri alabilmeyi sağlayabilecek biçimde kurgulanmıştır."

Hayal kurmaya ve kurduğum hayalleri gerçekleştirmeye devam ederken bir yerlerde birilerinin hayatına dokunabilmiş ,yararlı olabilmiş olmanın keyfini de yaşıyor olacağım…

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..