Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

30 Aralık '08

 
Kategori
Eğitim
 

BEN DE ÖZÜR DİLİYORUM...

BEN DE ÖZÜR DİLİYORUM...
 

PIRIL PIRILLAR VE BİZ ONLAR İÇİN ÇOK AZ ŞEY YAPABİLİYORUZ...


Özür dilemek çok ama çok önemli bir erdem…Eleştirmeyi bildiğimiz kadar övmeyi de bilmeliyiz…

Sıklıkla gençlerle bir arada olduğum için gözlemlediklerim nedeniyle gençlerin gitgide sorumsuzlaştığını , duyarsızlaştığını, amaçsızlaştığını,değersileştiğini düşünerek umudumu kaybediyor ve de çok üzülüyordum…

Geçmiş zaman kullanmamın nedeni bu genellemeyi değiştirmek istememden kaynaklanıyor…

Geçen yıldan bu yana gerçekleştirmeye çalıştığımız Turuncu Şapkalılar Projesi ni bu yıl İstanbul’un dışında da uygulamaya çalışıyoruz…,16-17-18 Aralık tarihlerinde SAKARAYA ÜNİVERSİTESİ,19-20-21 Aralık tarihlerinde ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ,25-26-27 Aralık tarihlerinde SELÇUK ÜNİVERSİTELERİNDE eğitimlerimizi tamamladık…

Bu eğitimler sırasında birbirinden değerli,pırıl pırıl gençlerle tanıştım…. 3’er günlük dolu dolu geçen eğitimlerimiz oldu…Çok güzel anılarla ayrıldık…Amam en önemlisi gençlere olan güvenim arttı,artık genelleme yapmadan çok aklı başında,bilinçli,duyarlı,ülkesini seven,değer yargılarını kaybetmemiş,çok harika hedefleri olan harika gençlerle tanıştım…

Onlar çok büyük olanaksızlıklarla böyle bir çalışmayı okullarında gerçekleştirebilmek için var güçleri ile çalışmışlar,planlamalar yapmışlar,organizasyonlarını yaparak kendileri ve arkadaşları için bu projeyi hayata geçirmişler…. Eğitimler sırasında gösterdikleri sahiplenmesi duyarlılık,misafir perverlik,yardımlaşma öylesine güzel ve etkiliydi ki….

Gençlere güvenmiyorum genellemesi ile onlara haksızlık etmemek adına ÖZÜR DİLİYORUM….

Eleştirilmeyi hak eden akranları zamanlarını boş ve yararsız uğraşlarla geçirirken onlar hem kendileri hem de başkaları için yararlı olan bir çalışmayı hayata geçirebilmek için var güçleri ile çalışarak çok önemli bir deneyim yaşayarak,hayatlarına farklı bir anlam kattılar….

Aldığım geri bildirimler bu çalışmaların ne kadar işe yaradığı ve de ne kadar ihtiyaç duyulan noktada olduğuna dairdi… Geçen yıl bu projeye başlarken kurduğumuz hayalin ne kadar doğru ve ne kadar gerekli olduğunu görüyor,büyük olanaksızlıklarla yaptığımız çalışmaların ne kadar yerini bulduğunu ve de yararlı olduğunu görüyor ve hayalimizi daha da büyütüyoruz…

Yeni hayalimiz bu eğitim paketinin geliştirilerek tüm üniversitelerde çok daha geniş kalımlı olarak yapılabilmesi….Ve üniversite öncesi 9.sınıfta kendilerini keşfetmiş gençler olarak doğru üniversitelere gelmiş olmalarını sağlamak….

Eğitime katılan bazı öğrencilerimizin görüşleri şöyle;

Kendime dair çok az şey bildiğimi öğrendim….

Hayata karşı nasıl durmam gerektiğini ve ne yapmak istediğimin ne kadar önemli olduğunu öğrendim…E

Eğitimler tüm hayata bakış açımı değiştirmemde yardımcı oldu,Önce kendimi tanımam gerektiğini ve bir şey değiştireceksem bunun kendimden başlamak olduğunu öğrendim…

Daha iyi dinlemem gerektiğini ve karşımdakine odaklanmam gerektiğini öğrendim..

Somut adımlar atabilmek için neler yapmam gerektiğini ve kendimize odaklanmak ile yolumuzun açılacağını fark ettim..

Kendimi daha fazla geliştirmem ve gelişmeye açık olmam ve de buna kendimden başlamam gerektiğini fark ettim….

Selçuk Üniversitesi eğitiminden dönerken, rkamda bıraktığım genç ama çok şey başaracak 30 pırıl pırıl yürek ve de bu projeye gönül vermiş tüm turuncular için daha umutlu ve daha turuncuyum…

NOT:AKınsoft firmasının sağladığı tüm olanaklar nedeniyle buradan da teşekkür etmek ve gençlere güvendikleri için onlara duyduğum hayranlığı da paylaşmak isterim….

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..