Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Ağlamak güzeldir..

Ağlamak güzeldir..
 



" Ağlamak güzeldir, süzülürken yaşlar gözünden, sakın utanma..." Sezen Aksu

Ağlamak, hayata devam ediyorum,hissedebiliyorum, yüreğim hâlâ sıcacık, buz tutmadı diyebilmektir. Kimileri istese de ağlayamaz, sanki göz pınarları kurumuş gibidir.Kimileri acizlik sayar ağlamayı,gururuna yediremez, kimileriyse olan biten herşeye ağlar, bıktırırlar insanı.

Geçenler de elime geçen bir yazıyı, sizlerle paylaşmak istedim.

" Gözlerimize sürekli gözyaşı salgılanır. Bu gözyaşı salgısı, gözlerimizin kurumasını önleyip, nemli kalmalarını sağlar. Bir de, aşırı sevgi dolu ya da aşırı gergin olduğumuz zamanlarda döktüğümüz göz yaşları vardır. Darwin bu gibi ruhsal etkileşim durumlarında dökülen gözyaşları konusunu incelemiştir.Ona göre, ruhsal tepki ve ağlama bir davranış biçiminin tümüdür. Bu teoriye karşı çıkanlar da oldu.Çünkü onlara göre evrim sürecinde insan için yararlı işlevler öne çıkmalıydı.Gözyaşı anlamsız bir işlevse, evrim süreci içerisinde yok olmalıydı.

Yirminci yüzyılın ortalarında ortaya atılan teoriye göreyse, hıçkırarak ağlayınca dökülen gözyaşlarının, hastalıklara karşı korunmamıza yardım eden yaşamsal bir değeri vardı. Buna göre de, ruhsal sıkıntılar sırasında vücutta bir takım kimyasal maddeler oluşuyor, bunlar tıpkı, toksik maddelerin dışarı atılmasına benzer biçimde, gözyaşıyla vücuttan uzaklaştırılıyordu.

Bu teori doğruysa, ruhsal gözyaşlarıyla, soğan doğrarken akan gözyaşlarının kimyasal yapılarının farklı olması gerekiyordu.Yapılan deneyler sonucunda görüldü ki; ruhsal gözyaşları, soğan doğrarken akan gözyaşlarından daha fazla protein içermektedir. Fakat henüz bu farkın nedenini açıklayacak bir kanıt bulunabilmiş değil. Sevinç ve üzüntü gözyaşlarının arasında kimyasal bir ayırım olup olmadığı hâlen araştırılmaktadır. Dünyadaki canlılardan sadece insan, ruhsal nedenlerle ağlar..."

Okuduğum yazı böyle diyor da, bilmiyorum hiç denk geldiniz mi? Mesela yavrusunu kaybetmiş bir köpeğin ağladığını gördüm ben.Köpek yavrusunu kaybettikten sonra günlerce ağlayıp,yemeden içmeden kesildi.Bir anlamda hayata küstü ve bir daha da kendine gelemedi.

Kimileri, bazı şeyleri sadece biz insanlar hissediyor, diye düşünebilir; ama bence hayvanlar bir çok insandan daha vefakar, şefkatli, duygulu ve sadık, bilmem bana katılır mısınız?



 
Toplam blog
: 60
: 1987
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

22.06.1970, İstanbul doğumluyum. Finans sektöründe çalışıyorum. Sanata ve edebiyata büyük ilgi duyuy..