Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ağustos böceği olsaydınız?

Ağustos böceği olsaydınız?
 

http://www.siirparki.com


Eee nasıl buldun bakalım Ağustosböceği ve karıncanın masalını?”

“ Güzelmiş baba...”

“ Masalın ana fikri ne ?”

“Çalışmamız gerekiyor...”

“ Aferin oğluma... Neyse hadi uyu bakalım şimdi...”

Adam küçük oğlunun alnına bir öpücük kondurur, üzerini örter, ışığı söndürüp yatak odasından çıkmak üzereyken çocuk seslenir...

“ Baba!”

“ Efendim...”

“ Bu masalın yazarı kim?”

La Fontaine!”

“ Neden sordun?”

“ Güzel masalmış...”

“ Baba!”

“ Efendim oğlum...”

“ Karıncalar ne kadar yaşar?”

Baba biraz düşünür...

“ Bilmiyorum oğlum!”

“ Peki ya Ağustos böcekleri?”

“ Onu da bilmiyorum oğlum!”

Çocuk şaşkın gözlerle babasına bakmaktadır...

Adam durumu kurtarmak için;

“ Yarın Google’den bakarız olur mu?”

“ Tamam, iyi geceler baba...”

****

Ertesi sabah.

“ Arama motoruna yazalım bakalım, sen sorduktan sonra ben de meraklandım... Karıncalar ne kadar yaşar...”

“ Eveeet karıncalar 45 ila 60 gün yaşıyormuş... 60 gün kaç ay eder?”

“ İki ay mı baba?”

“ Aferin oğluma”

“ Şimdi de ağustos böceklerinin ne kadar yaşadığına bakalım... Evet, ağustos böcekleri de 30 gün yaşıyormuş...”

“ Belki de ondan ağustos böceği diyorlardır baba...”

***

Çocuk o günü cam kenarında düşünerek geçirir...

Babası meraklanır sonunda dayanamaz...

“ Ne oldu?”

“ Düşünüyorum baba...”

“ Neyi düşünüyorsun?”

“ Bu La Fontaine ağustos böceğine haksızlık yapmış bence, hem karıncanın haline de üzüldüm!”

“ Hoppalaaa, nerden çıktı bu şimdi?”

“ İkisi de kışı atlatamıyor baba...”

“ Masal işte!”

“ Şimdi sana bir aylık ömrün kaldığını söyleseler, işe mi gidersin, şarkı mı söylersin baba?”

Adam yutkundu... Ne cevap vereceğini bilemedi... Çocuk tekrar sordu...

“ Belki ağustos böceği ömrünün bir ay olduğunu biliyordur... Ne dersin baba?”

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..