Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '12

 
Kategori
Müzik
 

Ah bu şarkıların gözü kör olsun

Ah bu şarkıların gözü kör olsun
 

Öyle bir “ah” var ki bu şarkının sözlerinde, dinlerken, mırıldanarak eşlik ederken o ahlara nasıl da yürekten katılıyor insan,

öyle dudak büküp hor gözle bakma
bırak küçük dağlar yerinde dursun
çoktan unuturdum ben seni çoktan
ah bu şarkıların gözü kör olsun…

Fatma İyibilgin, Nihat Yıldız, Kuyucak’la bir araya gelip “altın kızları” oluşturduğumuzda:), Fatmam’ın o eşsiz güzellikteki dokunaklı sesinden şarkıları dinledikçe, bir tamamlanıyorum, bir bütünleniyorum ki sormayın, tarifi mümkün değil...doluyorum taşıyorum.

Ahhh diyorum ahhh, bu şarkıların gözü kör olsun…

Şu maddi dünyada, şu koşuşturmada, duygularımızı gün yüzüne çıkarmaya ne çok ihtiyacımız var.

Farkındayım duygusuz bir dünyada yaşadığımızın, ayaklarımızın her an sağlam yere basması gerektiğinin ancak gel gör ki sıkıştırıp sıkıştırıp baskıladığımız duygular, bir şarkı ile nasıl da kendini hatırlatıyor.

Sen diyor sen, duyguların olmazsa bir hiçsin aslında!

Hayata tutunmak için ya da tam tersi hayattan kopmak için bile bu şarkılara ihtiyacımız var, şarkılar birer aracı. Öyle ya kimi zaman hayattan kopmak bile güzel oluyor, hatta kendimizden bile kopmak…

güzelsen güzelsin yok mu benzerin
goncadır ilk hali bütün güllerin
aklımda kalmazdı yüzün, ellerin
ah bu şarkıların gözü kör olsun


Şarkıyla özlemi, şarkıyla unutamamayı, şarkıyla aşkı, sevmeyi, şarkıyla hüznü, neşeyi, isyanı yüklüyorsunuz da yüklüyorsunuz.

Öyle şarkılar var ki  hem söyler hem ağlarsınız, hem söyler hem coşarsınız…yol açarsınız ruhunuza, yürü be dersiniz duygularınıza, yürü, durma hiçbir kırmızı ışıkta…o derece kodlanırsınız.

İçinizde ukde kalmış ne varsa yaşarsınız şarkılarda, eski günlerinize dönersiniz, hatırlarsınız yüreğinizin bir köşesinde sessizce sakladıklarınızı…

bir gülüşün var ki kaş çatar gibi
en sıcak sözlerin azarlar gibi
hiç bağlanır mıydım çocuklar gibi
ah bu şarkıların gözü kör olsun

Nasıl yazmış bu şarkıyı dersiniz, mutlaka yaşamıştır, yaşanmadan bunca duygular ifade edilebilir mi? Fırtınayı yaşamayan, nasıl anlatır nasıl döker söze, müziğe o fırtınaları?

sonunda tuz bastın gönül yarama
nice dağlar koydun nice arama
seni terkedip de gitmek var ama
ah bu şarkıların gözü kör olsun

Hakikaten gözü kör olsun bu şarkıların…




* Ah bu şarkıların gözü kör olsun (Güfte: Şahin Çandır  - Beste: Avni Anıl)
En güzel rahmetli Zeki Müren söylemiş:)




Zeki Müren Ah Bu Şarkıların Gözü Kör Olsun ile  Taksim212


 

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..