Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '09

 
Kategori
Haber
 

Ahret Sorusu ve Sorgucu

Ahret Sorusu ve Sorgucu
 

Ahret soruları hayatın gerçeğidir. Yadsınamaz!

Bebeklikten çocukluğa yatay geçiş yapmışsınızdır, çevrenizdekiler “aman da aman ne tatlı şeysin sen ööle yavrucuum, adın ne, agu da gugu, hadi bakalım sööle yavrucum, anneni mi seviyorsun babanı mı?”

“!!!!!” Aslında buna vereceğiniz cevap “…… “ dır. Ama efendiliğe sığınıp “ikisini de” dersiniz.

Okula başladığınızda “sööle bakim çocuum hangi dersi seviyorsun” “ben mi zıttırı pırt dersini çok seviyorum” diyemezsiniz. Yine efendilikle “Türkçe” dersiniz.

Sonra hangi üniversiteye gideceksin. Eee artık ergenlikte olduğunuz için ve sınav stresinin yarattığı gerginlikten dolayı efendiliği üzerinizden atıp; “güzel sınav sistemi beni hangi üniversiteye sürüklerse!” dersiniz.

Yeni biriyle tanışırsınız sorduğu ilk şey burçtur. “Ayyyy var ya seninle kesin anlaşcazzz. Acayip burçlarımız tutuyor.” “Beni kategorize etme Ziya,” diyemezsiniz tabii. “Heh heh kem küm…” Ziya durmaz, pırasayı mı ıspanağı mı, tatlıyı mı ekşiyi mi seviyorsun diye sorar. Sanki o pırasayı seviyor, sen sevmiyorsan arkadaşlığınız bozulacaktır. Sırf bu ahret sorularını sorduğun için seni terk ettim Ziya. Hadi len oğlum, benim böööle ahret soruları soran adamla işim olmaz da diyemezsiniz ama inceden de sıvışırsınız işte.

Ohhh bunca yıl sonra itiraf ettim de kurtuldum. Biliyorum burası itiraf comcom değil.

Aslında bugün Ziya’nın ne kadar da masum olduğunu anladım. İkimiz arasında ortak payda arıyormuş, zavallım. Ahret sorusu sorduğunun farkına varmadan….

Al sana ahret sorusu ööle olmaz bööle olur. Ziya’nın suçu yokmuş!

Hadi yavrucum çöz bakalım: X şahsı hayatı boyunca 3.10 üzeri 22 tane iyilik ve 4.10 üzeri -2 mol kötülük yapıyor. Hesap günü mizanda iyilik ve kötülükleri ağır gelirse cennete, kötülükleri ağır gelirse cehenneme, tam nötrleşme olursa Araf’a (hayvanların ve delilerin barınacağı yere) gidecek. Bu şahsın hesabı görülünce ne olacak? İşlem yaparak sonucu bulunuz!!!

Hadi bakalım kolay gelsin, bir acayip ahret sorusu.

Öte aleme gidince bööle, ince ince hesaplar mı sorulacak? Vay, vay vay anam ve yine vay…

Öte alem deyince siz nasıl bir yer hayal ediyorsunuz ama benim bildiğim Allahın affediciliği ve insan sevgisi üzerine. Kuran-ı Kerimde mi yoksa hadiste mi tam olarak bilmiyorum ama hikâyede şöyledir. Aslında hikâyeyi de eksik biliyorum ama herkes genelde biliyordur, bir şekilde. Hatırlatayım mı? Evet sıkı durun hatırlatıyorum. Geçimini fahişelikle sürdüren bir kadın vardır ve kadın susuzluktan ölmekte olan bir köpeğe su verir ve onun hayatta kalmasını sağlar bir şekilde ve kadının bütün günahları affedilir.

Aslında günahlarımız ya da sevaplarımızı hayat bize sunar. Bunları sağlayan hayatın şartlarıdır. Sevap işleyeceğim diye, bütün hayatını bir takım kurallar üzerinde yaşayan bir kimse bana tabir-i caizse hormonlu domates gibi gelir. Yaptıkları sahtedir, adımları hesaplıdır.

Şimdi biri bana çıkıp da kuyumcu terazisinde günahları ve sevapların tartılacakmış ve bunu hesapla derse; benim o örtmene vereceğim cevap: "İyi misinisss iyi misiniss??? Sana güle güle diyosss, yolun açık ossun diyyoss… Bilimsel normlarda örtmen istiyosss…"

Olurdu.

Hadi bana adiosss.

 
Toplam blog
: 246
: 1012
Kayıt tarihi
: 15.02.08
 
 

..