Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '09

 
Kategori
Haber
 

Tijen Mergen'in anlattıkları ve 12 Eylül

Tijen Mergen'in anlattıkları ve 12 Eylül
 

milliyet.com


12 Eylül 1980 hareketinin on gün kadar sonrasıydı. Üç adıma, dört adım ölçüsünde bir yerde, geceli gündüzlü otuz üç kişi kaldık. Bu daracık yerde herkes birbirini tanıyordu. Tanımayanlar da yirmi gün süre içinde tanıştı.

Köyden alınan Mustafa’nın hikayesi ilginçti. Mustafa’nın Anlatımıyla;

“Köye askeri bir cemse geldi. Başına çokuştuk. Arabadan inen asker, Halk Odası başkanını sordu, Alamanya’da dedik. Yardımcısı dedi, epeydir, köyden ayrıldı deyince, komutanım, ben üyesiyim, bir diyeceğiniz varsa buyurun emrinizdeyim dedim. Komutan, atın şunu arabaya dedi. Ve böylece geldim buraya. Kırk günlük bebeyi beşikte bıraktım, doya doya yavrumu sevemedim bile. Ben ne yaptım diye düşünüp duruyorum. Ah, şu çenem…”

Bulunduğumuz karakol nezarethanesinden komando taburuna nakledilecektik. Komutanın elinde liste tek tek isimleri okuyor, ellerimizden birbirimize kelepçeliyor, bizi tabura götürecek arabaya bindiriliyorduk. Listeden Mustafa’nın adı çıkmayınca, komutan sordu. Mustafa da nasıl içeri düştüğünü anlattı. O zaman “haydi git evine” deyince , dünyalar Mustafa’nın oldu. “Hay Allah sizden razı olsun” diyerek karakolun kapısından ayrıldı. Hatırladığıma göre Mustafa on iki gün kadar nezarethanede kalmıştı. Bir daha da Mustafa’yı arayan soran olmadı.

Mehmet Ali Birand soruyor Tijen Mergen’e,

“Suçun Ne?”

“Galiba kızların eğitimine destek olmak anladığım kadarıyla… dernek faaliyetleri, derneklerle ilgili yapılan çalışmalar… üç gün boyunca, niye ben, ne yaptım ben , diye düşünüp durdum zaten… bu kadar az done ile bir insanı şüpheli duruma sokarak üç gün boyunca, hayatımdan üç gün gitti… 24 veya 27 kişiydik… Bir öğrenci ile kaldım. Tıp fakültesi 3. sınıfta bir öğrenci. O, anlamamış ne için alındığını. Ben kimliğimi kaybettim, biri buldu da bir şey mi yaptı, diye düşünüyor…”

Ha Tijen Mergen, Ha Mustafa

Ha 12 Nisan, ha 12 Eylül.

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..