Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Aklımın kabullenemediği delilik

Aklımın kabullenemediği delilik
 

yorumsuz.


Eskiden büyüklerim derlerdi, bir insana kırk gün deli dersen deli olur, kimseyle uğraşma deli edeceksin derlerdi, bazen düşünüyorum her insanda %25 oranında delilik yani kafadaki tahtaları noksanlık emaresi mutlaka vardır diye düşünüyorum.

Adam yetmişine gelmiş yaşına bakmadan çılgınlık yapabiliyor, bir duble içki içince devleti yıkıyor hükümeti yeniden kuruyor dünyayı değiştiriyor, sınırsız zengin olabiliyor, havai adalarına gidip tatil yapabiliyor, işte aklın ve mantığın şaşkına döndüğü bir aleme doğru yolculuğa gidiyor insan.

Hayal aleminde sınırları zorlayan beyin fırtınasına kapılmak, böyle birşey olsa gerek deli diye nitelendirdiğimiz kişilerde beyin fırtınasının engellenemediğini düşünüyorum, beyindeki birçok düşüncenin bir anda kilitlenmesi ile kişinin düşündüklerini uygulayamaması sonucunda bunalıma girdiğini düşünüyorum.

Rahmetli bir 50-55 yaşlarında aklını yerinde görmediğimiz bir Şükrümüz vardı kış günü buz gibi suya şapkasını batırıp kafasına giyer, o soğuk kış günü ayakkabılarını sürekli ıslardı, gülerdim onun bu davranışına, beni tanırdı bazen bana bir sigara al derdi alırdım, ama üstü başı paramparça birgün bakarsın kıyafetinden tanıyamazsın süper bir giyim tarzı ama akşama kalmazdı kıyafetleri yine darma dağın.

Şükrü bir gece toprağın üzerinde yatmış sabah gün ağarırken üşümüş olacak ki uzaktan yaktığım ocağın ateşini gördü üzerini silkeledikten sonra yanıma yaklaşıp ısınmaya, bu arada bir yandan benimle sohbet etmeye hal hatır sormaya başladı, üzüldüm ona verebilecek yanımda yiyecek hiç bir şey dahi yoktu, bana sordu nasılsın kaç çocuğun var aldığın maaş yetiyor mu.?

Kendi kendime düşündüm aklı yerinde görmediğim birisinin sorduğu sorular beni epeyce şaşırttı, sonra kendi kendime dedimki eğer deliler bu kadar mantıklı düşünebiliyorsa akıl sağlığı yerinde olan çok kişiyi tanırım dedilerden daha deli akıl sağlığı yerinde değil demek ki aklı başında gördüğümüz milyonlarca kişi gerçekten deli.

Bir defasında iki delinin yemek için, kıran kırana kavga ettiklerini gördüm aman allahım halk toplanmış onları seyrediyor bir yandan da kavga bitmesin diye kışkırtıyorlar, deli deliden korkar derler ya ben buna inanmıyorum.

Deli deliyi görünce sopasını saklarmış bunada şahit oldum, gerçekten doğru, birde deli Hüseyin'imiz vardı bu deli danalar gibi sokaklarda koşar ama kimseye zarar vermez söz dinlerdi sokakta bir başka deliye saldırmasını isteseler kaçar korkardı. Bugün ülkede saldırganlıklar arttı, vahşice cinayetler işleniyor yavaş yavaş halk akıl sağlığını yitiriyor diye düşünüyorum.

Çıldırmaya az kaldı doktorum nerde.?.))))))

 
Toplam blog
: 193
: 517
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Sinop doğumluyum, ülkesini ve ulusunu seven bir vatansever, her ay devlete düzenli vergisini ödeyen ..