Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Aldatılan eşlerin psikolojik yapısı

Aldatılan eşlerin psikolojik yapısı
 

Aldatılmak eşler için birçok psikolojik rahatsızlığa yol açan bir durumdur. Ancak cinsiyete göre aldatılmalara verilen tepkilerde değişmektedir. Erkeklerin aldatıldıklarını öğrendiklerinde bu duruma hemen tepki gösterdikleri ve öldürme, boşanma, dövme veya terk etme gibi tepkiler verdikleri söylenebilir. Ancak aldatılan kadın ise tepkilerin çeşitliliği artmaktadır. Kadının çalışıp çalışmaması, ailesiyle olan ilişkileri, evliliğin süresi ve çocuk durumuna göre tepkiler farklılaşmakla beraber toplumumuzda genel itibariyle verilen tepki görmezlikten gelmek veya kabullenmek olmaktadır.

Aldatılmak kavramını da burada biraz açmak gerekiyor. Çünkü modern çağda bu kavram sadece cinsel aldatılmak olarak kalmıyor. İnternet, chat ve cep telefonu olayın boyutlarını genişletti. Evli birinin internette karşı cinsle kurduğu arkadaşlık ilişkisi de artık bir aldatılma olarak kabul edilmektedir. Eşinin kendisiyle konuşması gerekirken karşı cinsten başka biriyle paylaşımda bulunması kişiyi duygusal olarak yıpratmaktadır. Özetle şunu söyleyebiliriz ki aldatmak kavramı eşi haricinde karşı cinsten biriyle paylaşmayı ifade etmektedir.

Aldatan eş neden aldatır? Herhalde insanların en çok merak ettikleri soru bu olsa gerek. Bu soruya genel bir cevap bulmak zordur. Herkesin aldatma nedeni farklıdır. Kimi eşinden soğumuştur, kimi psikolojik sorunludur, kimi kendini yalnız hisseder vs. ancak aldatma olayının yaşandığı eşlere baktığımızda genel bazı eksikliklerin olduğunu görüyoruz. Örneğin, sağlıklı bir cinsel hayatlarının olmaması, eşler arası iletişimin az olması, evlilikle ilgili farkındalığının az olması gibi.

Aldatılma kişiyi psikolojik olarak olumsuz etkiliyor. Ağlama, uykusuzluk, kızgınlık ve öfke patlamaları gibi tepkiler geliştiriyor. Özellikle bayanlar bu durumla yüzleşemedikleri için eşine karşı tepkisel davranıyor. Ancak en temel sorun kadının kendi kadınlığını sorgulamasıyla ortaya çıkıyor. Kadın, ben kadınlık yapamadım mı ki aldatıldım diye düşünüyor. Kendini sorguluyor ve cevap olarak da demek ki ben kadın olamadım ki eşim başka bir “kadına” gitti diyor.

Ancak en çok da kadınlar birçok olayı gözleriyle göremeyip kuşkulandıklarında sorunlar başlıyor. Adam cep telefonunu evde kapatıyor. Cinsel istekte azalma oluyor. Eve geç gelmeye başlıyor. Kadında şüphelenip bazı şeyleri araştırıyor ancak bir türlü netleştiremiyor. Bu kuşku içini kemiriyor. Ancak buradan şu çıkarılmamalıdır. Bu davranışları yapan erkekler aldatır. Ben böyle bir şey söylemiyorum ancak bu tip davranışlar o şekilde yorumlanıyor. İşte bu nedenledir ki eşler arasındaki eşler arası iletişimin iyi olduğu evliliklerde sıkıntı daha az ortaya çıkıyor.

Yaşadıkları olaylar neticesinde eşlerini terk etmeyi düşünüyor kadınlar ancak çocuklar var, maddiyatım yok, çevre öğrenmesin gibi birçok nedenle bu durumla yaşamaya başlıyorlar. İşin daha da kötü olan yanı o beni aldatıyor neden ben onu aldatmayayım şekline dönüşmesi. Meslek hayatımda kadınların kocalarını aldatma oranlarının arttığını görüyorum. Mazeret olarak da neden ben yapmayayım diyorlar. Diyeceksiniz ki erkek aldatırken bu kadar tehlikeli olmuyor da kadın aldatınca neden tehlikeli oluyor? Benim söylemek istediğim bu değil aslında, ben sadece yapılan bir hatanın başka bir hatayla kapatılmayacağıdır. Çözüm yolu bu değildir.

Eşler arası aldatılma olaylarının kadınların hamilelik dönemlerinde çok görüldüğü araştırmalar tarafından ortaya konulmaktadır. Bende meslek yaşamımda bunu çok gördüm. Hamilelik döneminin özelliği nedir? Hamilelikte kadının duygusallaşması erkeği zorlamaktadır. Ayrıca hamileliğin sonlarına doğru cinselliğin azalması hatta ortadan kalkması ve bu durumun lohusalık sonuna kadar sürmesi erkeğin aldatma ihtimalini arttırmaktadır. Yine şunu belirtmek lazım ki bu dönemde her erkek aldatmaz. Neden bazısı aldatır? İşte bu sorunun cevabı bireyseldir.

Bütün bu anlattıklarımın sonucunda eşler arası aldatma olayları artıyor sonucunu çıkartabiliriz. Çözüm olarak da şunları önerebiliriz; eşler arası iletişimi önemseyin. Sorunlarınızı paylaşın. Cinsel yaşamınızı renklendirin. Eşinizin sevgi dilini öğrenip ona göre davranın. Bu tavsiyeler herkes içindir. Saygılarımla…

 
Toplam blog
: 59
: 2088
Kayıt tarihi
: 07.11.07
 
 

Psikolojik Danışmanım, 3 tane dünya tatlısı çocuğum var. Beşiktaşlıyım... Psikolojiye doğuştan bi..