Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '10

 
Kategori
İlişkiler
 

Aldatırken, aldatılmak

Aldatırken, aldatılmak
 

Birlikteliklerin, affedilmezi...


Halit Ziya'nın ünlü eseri Aşk-ı Memnu'nun, çamaşır lastiği gibi sündürülmüş halini izliyoruz ekranlarda.Yasak ilişkiler, ilişkilerdeki kirlilik sadece yaşadığımız döneme özgü olgulardan değil.Televizyon başta olmak üzere, iletişim araçlarının yaygınlaşması, bu tür olayların son yıllarda ortaya çıktığı ya da eskiye oranla çok fazlalaştığı izlenimi uyandırıyor bizlerde.Oysa bugün kapkaç varsa, dün eşkiya vardı evleri basan; bugünün ahlak dışı olaylarının alası, dünün saraylarında vardı.Sadece, sahne ve dekorlar farklı...

Hemen her vesile ile, kavga, cinayet, taciz, ensest veya yasak ilişkiler ile ilgili olaylar gözümüze gözümüze sokuluyor beyaz camdan.Eskiden gazete ve radyolardan çok nadir verilirdi böylesi haberler ve üstü kapalı, kısa geçilirdi.Aile, toplum,komşuluk ilişkilerinin yozlaşması konumuzun dışında.Ordaki değişimin nedenleri ayrı bir araştırma konusu.

Amcasının hanımı ile aşk yaşayan Behlül'ün; aşkı ile vicdanı arasındaki gel-gitlerin sonucunu ben de merakla bekliyorum.Romandaki finalden, farklı bir senaryo olacağı kanısındayım.

Dizinin bir bölümünde, Bihter'in; Behlül'ün, amca kızı Nihal'le nişanlanmasına kızgınlığını dile getirirken , söylemiş olduğu sözleri, ilgimi çekti.Bihter, yasak aşkı Behlül'ü öperken"Ben Adnan'ı seviyorum hiç olmazsa ama sen Nihal'i sevmiyorsun" diyordu.Bu, gerçekten olabilir mi diye düşündüm.Bir kadın, kocasını aldattığı için,içinde bir huzursuzluk duyabilir belki ama aynı zamanda hala onu sevebilir mi...

Aldatma konusunda"Aldatan, aldatılmayı hak etmiştir"diyordu, bir kadın programında,konuşmacı.Bizim toplumumuzda,"erkeğin elinin kiri "olarak bakılır, aldatma olayına.Oysa Kur'an da, her iki taraf da aşağılanır; zina yapan kadın ve erkekler şeklinde, söz edilerek...

Bu konu ile ilgili, bir fıkra ile sonlandırayım yazımı:

Adamın biri, ölmek üzere, ama vicdanı rahat değil. Baş ucundaki karısına "Sana söylemek istediğim bir şey var, beni affetmeni istiyorum.Ben seni birkaç kez aldattım..." Kadın, kocasının başını okşar "Biliyorum hayatım, üzülme, ben de; yıllardır senden sakladığım gerçeği, söylemek istiyorum.Üç çocuktan, sadece sonuncusu senin"...

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..