Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Aldatmak mı...? Aldatılmak mı...?

Aldatmak mı...? Aldatılmak mı...?
 

İnsanoğlu taş devrinden günümüze kadar her çağda hem aldatmış  hem de aldatılmıştır. Hangi kültürde veya hangi  toplumda olursa olsun ; insanoğlu  niçin/neden aldatır ?  Bu sorunun yanıtı da  aldatan/aldatılan insanoğlu  sayısına  eşittir. 

Aldatma/aldatılma'nın  Sosyo-psikolojik anlamda nicelik  ve niteliği de toplumların  "kültürel dokusu" ile doğru orantılıdır. Şöyle ki ;  toplumlar kültürel dokularına  göre ; 

1-  ilkel (primitive)  kültürler,

2-  Ara  (intermediate) kültürler,

3-  Metropol kültürler olarak üç guruba ayrılabilir.

Günümüzde, özellikle "endüstri toplumları" olan "metropol kültürleri"nde aldatma/aldatılma en güncel ve sıcak konuların başında gelmektedir.

İnsan niçin aldatır ? İnsan (kadın veya erkek) eşini (partnerini) aldatmakla aslında  kendini aldatmış oluyor.  Aldatmak bir  tür hastalık  mıdır ? Aldatmanın haklı  gerekçeleri olabilir mi  ? 

Sosyo-psikolojik perspektiften irdeleyince ;  insanın partnerini aldatması bir tür  "aşağılık kompleksi"nin dışa  vurumu, "kişilik kanıtı"  ve "üstün" konuma geçme  çabası mıdır ? Toplumumuzda bu tür  kompleks sahibi insanların sayıları her  geçen gün çoğalmaktadır.

"Partnership" (birliktelik/beraberlik) sürecinde karşı cinslerin birbirlerine karşı  güvenleri oldukça yüksek olup, mutlu birer eş konumundadırlar. Fakat, çiftlerden  biri, sosyo-psikolojik  anlamda "ezik" ve "eksikli benliği" ile karmaşık  duygular  yaşarken ;  karşısına  çıkan   yeni  bir  "arkadaşlık  ortamı"nı   "fırsat"   olarak  değerlendirir. Eşini  aldatan bu kişilikler Sosyal-psikolijide  "fırsatçı" karakter  tipinin  örneklerini  oluşturmuştur.

Diğer yandan "rekabetçi metropol kültürü"nün ürünü olan "oturmamış karakter"lerin temsil ettiği  "skorcu kuşaklar" birlikteliklerinde duygudan arınmış,  hatta soyutlanmış ilişkileri ilke edinmişlerdir

"Skorcu kuşaklar"ın yaşam felsefesinde "duygu" kavramı yer almamakta, ilişkilerin  "nitelikleri" değil ; "nicelikleri" önem ve öncelik  taşımaktadır.

Yeryüzünde "Pop Kültürü"nün yaşam tarzı olan "kullan, at" anlayışı "skorcu kuşaklar"ın ilişkilerinde oldukça yaygınlaşmıştır. 

Aldatmak,  insanoğlunun varolan "duygusal  birlikteliği" sürecinde yeni bir ilişkiye  girmesi  "etik anlamda" ; "duygusal hırsızlık" ve toplumsal normlara göre "ahlaki değerleri"n kırmızı sınırlarını zorlamak ve topluma kötü örnek olmaktır. 

Toplumumuzda oldukça yaygınlaşan  "resmi nikahlı eş"in üzerine "dini nikahlı eş"  getirmek ; "cemiyet  haberleri" sahifesinde  ve TV ekranlarında boy gösterebilmek  adına gömlek değiştirir gibi "eş", "sevgili"  veya "arkadaş" değiştirmek, özellikle  "üst gelir gurubunda  oldukça  yaygınlaşmıştır.

Bu arada, medyanın bu tür  "edepsiz  yayınlarda" daha özenli, seçici, uyarıcı  ve  eğitici olmaları çocuklarımızın  "ahlak eğitimine katkıda bulunacaktır.             

 

     

 

 
Toplam blog
: 392
: 908
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..