Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '20

 
Kategori
Tiyatro
 

Ali Düşenkalkar Bursa'da…

Ali DÜŞENKALKAR"Bursalılar tiyatroyu ihtiyaç olarak hissediyor."
 
Pandemi yüzünden, tiyatro gösterileri meydanlara döndü. Tabi yaz için harika bir aktivite ama kışın ne olacak bilmiyorum, yaşayıp göreceğiz.
Nilüfer Kent Tiyatrosu’nun oyunu "Şimdi Soruyorlar Bana Aziz Bu Hikayeler Nerden" adlı oyunu seyretmeye tiyatrocu ve sanat sever arkadaşım Özkan'la gittim. Oyun başlamadan oyuncu ve yazar Oğuzhan Ayaz ile sohbet ettik. Oyunun yönetmeni Ali Düşenkalkar olduğunu öğrenince doğru oyuna geldiğimi anladım.
Sahne arkasında koşuşturmasını gördüm ama dayanamadım, Bursa'da pek çok oyunda rol alan ve yöneten bir sanatçı ile roportaj fırsatını kaçırmak istemedim. Sağ olsun beni kırmadı ve güzel bir söyleşi yaptık.
Ali Düşenkalkar, Kıbrıs doğumlu, Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’ndan mezun birçok sinema filmi ve dizide oynamış aynı zamanda seslendirme sanatçılığı yapmış şu aralar Nilüfer Kent Tiyatrosunda yönetmenlik yapan aynı zamanda sahneye koyduğu tiyatro oyunlarını sergileyen çok yönlü ve donanımlı naif entellektüel bir sanatçı.
 
M.Haluk Yalçınkaya: Sizin için "tiyatro" ne demek? Neden tiyatro?
Ali Düşenkalkar: Bir derdiniz varsa tiyatro yaparsınız, derdiniz yoksa tiyatro yapmazsınız, tiyatroculuk yaparsınız, tiyatrocular gibi yaparsınız. Bu dünya'daki bir tat bir doku bir dokunuşla ilgili bir şeydir bu dertte ya düzenle ilgilidir ya düzen dışına çıkarsınız ya da akıl oyunlarına yenilmeden tiyatro yaparsınız. Tiyatro da herhangi bir yere koşulacak at değildir.
 
M.Haluk Yalçınkaya: Sinema, dizi ve tiyatro aralarındaki farkı nasıl yorumlarsınız?
Ali Düşenkalkar: Tiyatro oyuncunun işidir, sinema yönetmenin işidir, dizi sektörü çok çabuk tükedilen yok olan yedek parça iştir.
 
M.Haluk Yalçınkaya: Bursa seyircisi hakkında yorumlarınızı alabilir miyim?
Ali Düşenkalkar: Bursa seyircisine çok uzak biri değilim. Bursa Devlet Tiyatrosu’nda iki tane oyun yönettim. "Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz" ve "Kanlı Nigar" Bursa Şehir Tiyatrosu’nda da "Deli İbrahim" oyununu yönetmiştim. Nilüfer Kent Tiyatrosu’nda ise "Eşeğin Gölgesi" ve "Çöl Oyunları" sahneye koydum. Bursa seyircisini çok iyi tanırım. Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın dünya prömiyerini Merinos'ta yaptığı Süleyman Anlıtemiz'in besteleyip yazdığı "Nasreddin Hoca" hikayelerini söylemiştim. Yalnız şöyle bir ayırım var, Heykel civarındaki seyirci ile Nilüfer seyircisi arasında seçki farkı var. Sanat camiası ve seyircinin reaksiyonunu biliyorum. Bursalılar tiyatroya meraklılar, ihtiyaç olarak hissedebilen bir topluluk var İhtiyaç olarak görüyor bu çok güzel bir şey.
 
M.Haluk Yalçınkaya: Bursa'da tiyatro gösteri programınız nasıl ilerliyor?
Ali Düşenkalkar: Bursa'da Balat Atatürk Ormanı’nda İstanbul'dan konuk oyuncular getirdik. Kendi oyunumuzu oynuyoruz. "Şimdi Soruyorlar Bana Aziz Bu Hikayeler Nerden" diye Aziz Nesin hikaye ve öykülerinden derlendi. Bu oyun şimdi pazaryerlerinde, mahalle aralarında halk evinin önünde oynayacak ve Ekim Tiyatro ile beraber çocuk oyunu oynuyoruz. Dört, beş köyde oynadık ve Balat Atatürk Ormanı’nda izci evinde her cuma oynadık. Bundan sonra 22 Ağustos Badırga köyünde
24 Ağustos Gazi Pazaryeri, 26 Ağustos Nilüfer Belediyesi Halk Evi Önünde oynuyacağız bekleriz.
Sanatta değer veren çok yönlü bir tiyatrocu, yönetmen ile sohbet etmek beni mutlu etti. Bursa'da yaptığınız çalışmalardan dolayı kutluyorum. Çalışmalarınızın takipçisiyim. Bu arada sinema, dizi projeleri olduğunu ama açıklamak istemediğini, "sürpriz olsun" dedi hayırlısı artık yeni söyleşilere. İyi seyirler…
 
Toplam blog
: 136
: 6807
Kayıt tarihi
: 09.05.15
 
 

Kültür ve sanat alanında araştırmalar yapıyorum. Birçok yayına sinema ve tiyatro alanında yazılar..