Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Alkışlamak istiyorum… ANSAN Türk Halk Müziği Topluluğu

Alkışlamak istiyorum… ANSAN Türk Halk Müziği Topluluğu
 

ANSAN Türk Halk Müziği Topluluğu


Bazen çok coşkulu olduğunuz bir zamanda, bazen birine tezahürde bulunmak istediğinizde, bir tiyatro sahnesindeki finalde, bir sanatçının eserini icra ettikten sonraki selamında, ya da bir çok sahne sanatlarının selamlarında, takdimlerinde, ananonslarında alkışlamak istersiniz ve alkışlarsınız…

Ben bütün bunların hiç biri için değil, onu sonradan isteyeceğim ama ilk başta sizden peşin – peşin alkış isteyeceğim.

Hemde hani ayağa kalkılırda alkışlanır  ya,

Hani parmaklarınız ağrıyorda bir türlü bırakamazsınız ya!

Öyle alkış…

Neden?

Sizlere hemen merakınızı giderecek sözlerime başıyorum…

Okudum, yıllarca mücadele ettim.

Çalıştım yıllarca mücadele ettim.

Çocuklarımı büyüttüm, yıllarca mücadale ettim.

Emekli oldum.

Yani!

Dinleneceğim.

Bahçeyle uğraşırım, belki!

Kitap okurum belki!

Torunlarıma bakarım, belki!

Belki – ler emin olunulmadığı zaman kullanılan kaçamak kelime değilmidir?

Ben sizlere bir gurup insandan, bir topluluktan söz edeceğim.

İçinde, sizlere sözünü ettiğim belki – lerle işi olmayanların olduğu gibi, gencecik insanların da olduğu bir topluluk.

Dünyanın evrensel dili müziktir değil mi?

Dünya da bizde de müzik denilince nefesler tutulur,

Ya da nefesler açılır.

Sesi güzel olanlar okur,

Müzikten anlayanlar eşlik eder, 

Müzik aletlerine aşkı olanlar onları dile getirir.

Benim kızkardeşim Suzan;

ANSAN Türk Halk Müziği topluluğunda…

Onun vasıtası ile bazı muhterem ve muhteşem insanları tandım.

Şakir Güzelbaba’yı tanıtım.

Bir üstad, o bir hoca.

Büyük bir topluluğu,

Genciyle yaşlanmayan diğer genç gönüllülerle,

Yani bu gurubuyla,

Bu müzik sevdalıları ile bir araya gelmiş.

Üstad onların hocası,

Üstad onların yöneticisi…

Müziği icra edenler ondan Hocam diye söz ettiklerinde içleri titriyor sanki!

Bakın sizlere söylediğim bu kıymetli değerler.

Bu farklı insanlar.

Bu müzikle yaşayanlar ve yaşatanlar.

Bu hiçbir karşılık almadan, alkıştan gayri!

Zamanlarını, dünyanın en değerli hazinesi olan zamanlarını müziğe adamışlar. Güzelliğe bakarmısınız lütfen…

Bu topluluğu dinlediğimde, inanın gözlerim yaşardı.

Ne kadar profosyoneller, şaşırtıcı!

Sanırsınız, Ankara Radyosu Türk Halk Müziği Korusu, en ufak bir nota sapmazı olmadan bir birinden değerli seslerin yorumladığı muhteşem bir konserle türkülere can veriyorlar.

Aman Allah’ım alkışlamayalım da ne yapalım.

Yan gelip yatacaklarına,

Ya da televizyon karşısında:

“Aman ben ne yapacağım?” diyeceklerine,

Ya da icra ettikleri müziği, yine müzik sevdaları için sadece daha rahat, daha kolay olan dinlemeyi tercih edeceklerine!

Canla, başla, dimdik, alabildiğine disipline edilmiş olarak,

Kadınlı erkekli, üstelik gençlerinde aralarında olduğu,

Birbirlerine ruh transferi yapan bu topluluğa siz olsanız ne yaparsınız?

Alkışlamak için ayağa kalkmaz mısınız.

Ben Şakir Güzelbabayı’, kızkardeşim Suzan’ı topluluktaki tüm müzik neferleri adına alkışlıyorum.

İyiki gönlünüzde bu sevda sizlerde oluşmuş.

AKM’ yani Antalya Kültür Merkezi’ndeki konserlerini izledim.

Orada olamadığımdan, TV’den çektiğim resimlerle bu yazımı donatmış olacağım.

Lütfen kabul buyurunuz…

Müziksiz olmayın, hep müzikle kalın…

 

Nazan Şara Şatana

 

http:// http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

 

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....