Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Allah Karga'nın nasibini Tavuğun kursağındayken Tilki'nin ağzında yollarmış

Bir ablamızın anlattığı olayı gülerek  aynen olduğu gibi onun ağzından yazıyorum.

Bir gün baktım gündüz ikindi vakti bahçemizde bir tilki ağzında bir tavukla dolanıyor. Perdenin arkasından takip ettim. Ağzındaki tavuğu bahçenin kuytu bir köşesine gizledi. ( Tilkiler daha sonra çıkarıp yemek için avlarını gömer veya gizlerler.) Bende o gittikten sonra tilkiye eziyet olsun diye tavuğu alıp başka yere gizlemeye gittim. Elim aldığımda tavuğun kursağının yemle dolu olduğunu gördüm. Kursağına alttan bastırınca zaten parçalanmış boğazdan tavuğun az önce yemiş olduğu arpalar bahçenin zeminine döküldü. Yerdeki arpaları ayağımla zemine yayıp üzerini yine ayağımla toprak atarak örttüm.

Kış geçip bahar gelince o arpalar çimlenmeye başladı. Hayli şaşırdım. Bu arada arpaların büyümesini de izlemeye başladım. Zaman geçti arpalar başak verdi, başaklar olgunlaştı. Kendi kendime yarın başakları koparır, ufalar taneleri aynı yerde daha geniş bir alana yayarım dedim. Eresi gün arpaların yanına vardığımda son başaktaki son taneleri yiyen kargayı gördüm. Tüm başaklar son tanesine kadar yenmiş sadece ekinin sapları kalıştı.

Birbirimize bakarak gülümsedik ve ekledi: EEE ALLAH RIZIK GÖNDERMEYİ MURAD ETTİMİ TAVUĞUN KURSAĞINA YÜKLER TİLKİNİN AĞZINA VERİR, KARGA SENEYE YESİN DİYE EKMEM İÇİN BANA GÖNDERİRMİŞ.

 
Toplam blog
: 15
: 440
Kayıt tarihi
: 10.08.12
 
 

Üniversiteden biyolog olarak mezun oldum. Bir abimizin çayını içemeye gitmek öğretmen olmama sebe..