Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '18

 
Kategori
Kitap
 

Aluşta'dan Esen Yeller

Aluşta'dan Esen Yeller
 

Aluşta'dan Esen Yeller


   İkinci dünya savaşı ve savaşın sonu. Hatalı bir karar veya plan yüzbinlerce insanın trajedi olarak başlayan ve 74 yıldır süren dramı, hüznü yaşamasına neden oluyor. Ve hala bu süreç devam etmekte. 

Tüm olanlara rağmen ümidini kaybetmeden mücadeleye aile bağlarını güçlendirerek, vatanına özlem duyarak devam ettiler. 

Sürükleyici bir yazım dili ileyazılmış ve o günleri okuyucuya yaşıyormuşçasına hissettiren bir kitap olan "Aluşta'dan Esen Yeller" Serra Menekay öncel'in eseri.

Kitabı okurken duygulanmamak mümkün değil. Sürgün anlarını yaşarken "Fatma"dan hem de onları endişe ile merak eden dış ülkelerden "Nehar"ın yazılarından okuyoruz. 

Sürgün edilenlerin hayata sıkı sıkıya tutunmaya çalıştıkları, acılara göğüs gerişilerini ibretle, yarım kalmış büyük bir aşkın  oluşup gelişip nasıl sonuçlandığını hüzün, sevinçle okudum.

Aluştadan Esken Yeller Yüzüme Vurdu
Balalıktan Ösken Evge Köz Yaşım Düştü
Men Bu Yerde Yaşalmadım Yaşlığıma Toyalmadım
Vatanıma Hasret Kaldım Ey Güzel Kırım
 
Kitabı okumam olanları öğrenmeme bir başlangıç olmuştu. Kırım ile ilgili flim,müzik ve belgeselleri ilgi ve merakla dinledim ve izledim.
 
Bir kitap okudum, 74 yıllık süren Trajedi, dram ve hüznü, sabır, azim, güçlü aile bağları ve vatan özlemi ile nasıl üstesinden gelindiğini gördüm.
 
Savaşın engel olamadığı bir aşkı okudum.
 
 
 
Toplam blog
: 8
: 105
Kayıt tarihi
: 19.02.18
 
 

Şair ve düşünür. Blog ve youtube sayfam var.   Sinema, felsefe, şiir, kitap, gezi, spor ilgi alan..