Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anılar, eğitim

İnsani değerlerin kazanılmasında eğitimin önemi büyüktür. Eğitim hayatı anlama, hayatı kavrama becerisi verir. İnsanoğlunu diğer canlılardan ayıran en önemli faktördür. Eğitim alamamış bir insanın yaşamı eksiktir, yetersizdir. Günümüz toplumunda eğitim konusu en çok istismar edilen konuların başında gelir. Anne baba çocuğunun iyi bir eğitim alması için her fedakarlığı gösterir.Bu durumu bilen açıkgözler durumdan vazife çıkarır. Maddi kazanç elde ederler. Özel kurslar., dersaneler sınava hazırlık dergi ve kitapları, özel okulllar, özel üniversiteler hep anne ve babanın parasını almak içindir.Bunlar kıyasıya bir savaş verirler.Acımasız bir şekilde velinin parasına göz dikerler.Devlette buna çanak tutar.Dersaneyi, özel okulları teşvik eder.Eğitimi paralı hale getirir. Parası olan için özel okullar açılır. Üniversiteler kurulur.Bu kuruluşlar göstermelik puanlarla öğrenci kaydeder.Para çarkı döner. Bu çark döndüğü sürece diploma almak, mezun olmak sorun değildir.Mezun olan şahsın akademik bir kariyere sahip olup olmadığı hiç önemli değildir.

Eğitim bir disiplindir. Taviz verilmeden bu disiplinin uygulanması gerekeir.

Özel okula giden bir öğrenci o kuruma para vererek orada bulunma hakkı elde etmiştir.Bunu çok iyi bilir. Böyle bir öğrenciye öğretmenin kötü not vermesi mümkün değildir.Öğretmen onun şarlatanlıklarına göz yummak zorundadır. Ona hoş görünmek zorundadır. Bu nedenle öğretmen özel kurumlarda öğrenciden sonra gelir. Çünkü o kurumun çarkını orada bulunan öğrenciler çevirmektedir.Öğrenciye şirin gözükmeyen bir öğretmenin o kurumda çalışması mümkün değildir. Anne baba çocuğunun durumunu sorar. Öğretmenin vereceği cevap bellidir. Çok zeki ve başarılı bir öğrenci.Halbuki gerçek hiçte öyle değildir. Şımartılmış, gerçeği para sanan , duygusal yönü gelişmemiş bir insandır

Dersanelerde de durum az, çok .benzerdir.Okulları aştırırlar. En başarılı öğrencileri tespit ederler.Onları dersaneye çekmek için cambazlık yapmaya başlarlar.Çocuk üste para istese verirler. Bu öğrencileri bir kuruş almadan kaydederler.Bunlardan çokça dersaneye çekebilirlerse o sene çok iyi bir iş yaptıklarını söylerler.Sıra vasat öğrencilere gelmiştir artık.Acımasız pazarlıklar yapılır.

Anne baba çaresizdir. Yemesinden içmesinden kısar dersanenin taksitlerini ödemeye başlar.Halbuki onlar dersanenin finans kaynaklarıdır.Dersane onlara bu gözle bakar.

Üç dört yılda öğrenemediğini hafta sonları altı yedi ayda öğreteceğiz sanırlar.

Zaten bu sürenin yarısını da sınavla geçirirler.Veli ise çocuğunu dersaneye yazdırmış başarılı olacağını bekler durur.Sınav kazanamayınca yalanlar başlar.

Aslında öğrenci çok başarılı da sınavda stres yaşamıştır, Soruları kaydırmıştır.

Masalları okunmaya başlar.

Türkiye nin gerçeği şudur. Birbuçukmilyon öğrenciden otuzbeşbin öğren-

renci gerçek bir üniversiteye girecektir.Çok önemli üniversitelerin iyi bölümlerine

yüzdebire girenler alınacaktır.Yok açık öğretim., yok iki yıllık meslek okulları da

devletin vatandaşları aldatma, oyalama, taktiğinden başka bir şey değildir.Buralarda eğitim adına hemen hemen hiçbir şey yoktur.Sadece iki yıl sesini kes bununla ye-

tin demekten başka.

Çarklar dönmeye devam edecektir.Özel üniversiteler paylarını alacaktır.Sıra onlara gelmiştir. Başarılı öğrencileri burs vererek kadederler.Sorası parayı bastıran bu üniversitededir.Neredeyse her dalda eğitime verirler .Medyayı kullanırlar.

Türkiye de eğitim, öğretim çarkı böyle döner. Devlet adamlarından tutunda bürokratına kadar , vatandaşına kadar bunu bilirler.Ama bir önlem alamazlar.Karşı koyamazlar .Toplumumuzu da üniversite mezunuyum diyen insanlar doldurur.

Aslında çözüm çok basit.Her insan farklı yeteneklere sahip olarak doğar.Her

insanın zeka düzeyi de farklıdır.Öncelikle eğitimin parasız olması sağlanmalı.Devlet gerçek anlamda el atmalı, bütçe payını artırmalı.Daha küçük yaşlardan itibaren öğrencilerinyetenekleri, zeka düzeyleri

tespit edilmeli.Çok başarılı ve üstün zekalı olanlar devlet tarafından üniversite eğitiminin sonuna kadar desteklenmeli.Yeteneklerine göre ayrılanlara yeteneklerini üst seviyeye çıkaracakolanaklar sunulmalı

Özel okul, dersane, ve özel üniversiteler kapatılmalı.Bunlardan isteyenlere devlet desteği verilerek çok ciddi meslek okulları açılmalı.Bunların denetimleri ciddi yapılmalı , başarısız olanlar şiddetle cezalandırılmalı.ellerinden yetkileri alınmalı.

Bu düşünceler bana ait .Bir başka eğitimci farklı düşünceler getirebilir.Bu konular tartışıla- bilir.Ama ne olursa olsun eğitim parasız olmalı

 
Toplam blog
: 15
: 6091
Kayıt tarihi
: 10.07.07
 
 

Emekli coğrafya öğretmeniyim. Ülkemin sorunlarına duyarlıyım. Haksızlığa, adaletsizliğe, soygun ve v..