Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '08

 
Kategori
Turizm
 

Anılarım; Turizm Bakanlığı'nın Gümüş Yılı gecesi (2)

Anılarım; Turizm Bakanlığı'nın Gümüş Yılı gecesi (2)
 

Bülent Göncü ile Turizm Bakanı Mükerrem Taşçıoğlu sohbet ediyor.


İnsan fanidir. Bugün varsak, yarın yokuz. Geleceğe kalan sadece anılarımızdır, paylaştıklarımızdır. Ben ardımda çok güzel anılar bırakarak ayrılmayı seçtim bu fani dünyadan.

On yıl önce sahibi olduğum ‘’International Tourism Magazine’’ Gazetesi’nin düzenlediği ‘’Turizm Bakanlığı’nın 25. Gümüş Yılı’’ gecesi, yaşamımın en onur verici gecelerinden biri oldu.

Bakanlığın kuruluşundan o güne kadar görev almış tüm bakanlarımıza ‘’ Gümüş Yıl Plaketi’’ verirken ahde vefanın en güzel ve Türkiye’de ilk örneğini sergiliyorduk.

Bu gecede söz alan Turizm Bakanı Tınaz Titiz, duygularını şu şekilde dile getiriyordu:

‘’ Öncelikle bizi bu akşam bir araya getiren, Türk turizmine damgasını vurmuş, imzasını atmış olan çok değerli, meslekdaş ağabeylerimizle, bu akşam burada bulunmamıza vesile yaratan International Torism Magazine’’ Gazetesi’nin başta çok nazik sahibi olmak üzere tüm kadrosuna çok teşekkür etmek istiyorum.’’ Turizm Bakanı Titiz, sözlerine şöyle devam etti:

‘’ Sayın Bülent Göncü arkadaşım, turizm konusunda benden önce davrandı. Bu akşam Türkiye’de Turizm Bakanlığı yapmış bütün meslekdaşlarımızı buraya davet ederek, ilk adımı atmış oldu. ‘’

İstanbul Anakent Belediye Başkanı Bedrettin Dalan ise yaptığı konuşmada duygularını şu şekilde ortaya koydu:

‘’ İstanbul’un Belediye Başkanı olarak bugün beni mutlu eden bir başka husus, turizmle ilgili bu plaketi, sınıf arkadaşım Sayın Bakanımızdan akmak, ayrı bir mutluluk kaynağı olmuştur. Hepinize sevgi ve saygılarımı sunuyorum.’’

Gecede ilk plaketi eski Turizm Bakanları’ndan Ali İhsan Göğüş’e ben verdim. Yine eski Turizm Bakanı İsmail Hakkı Akdoğan’a plaketi, işadamı (nur içinde yatsın) Vehbi Koç tarafından verildi. Erol Yılmaz Akçal, plaketini TUROB Başkanı Yılmaz Tecmen’den, Ahmed İhsan Kırımlı, plaketini AKTİD Başkanı Ali Berberoğlu’ndan, İlhan Evliyaoğlu, plaketini TÜRSAB Başkanı Ferit Epikmen’den, Lütfü Tokoğlu ise plaketini Turizm Müsteşar Yardımcısı Gültekin Özkan’dan aldı.

Nahit Menteşe’ye plaketi, Bursa Otelciler Birliği Başkanı Ferruh Ulukardeşler tarafından verildi.

Anadolu Otelciler Derneği Başkanı Beylan Öz’de Alev Coşkun’a plaketini verdi. Barlas Küntay’da plaketini İstanbul Büyük Sürmeli Oteli’nin Genel Müdürü Aydın İldem’in elinden aldı. Turizm Bakanı Mükerrem Taşçıoğlu’na plaketini SKAL Kulübü Başkanı Ömür Çağlar verdi.

Turizm Bakanı Tınaz Titiz’in ‘’Gümüş Yıl’’ plaketini de ben verdim.

Turizm Bakanları’nın dışında gecemize katılan konuklar arasında en başta tek sanatçı Nilüfer olmak üzere T:C.Turizm Bankası Genel Müdürü Serhan Altınordu, Turizm Bakanlığı Müsteşarı Ertan Cireli, Otelciler Dernekleri Koordinatörü ve Divan Oteli Genel Müdürü Orhan Başdoğan, Turizm Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Mustafa Türkmen, T:C. Turizm Bankası İşletmeleri Başkanı Mehmet Özdemir, Turizm Bakanlığı Turizm Genel Müdürü Tankut Ünal, THY Genel Müdürü Yılmaz Oral ile çok sayıda işadamı be eşleri bulunuyordu.

‘’Gümüş Yıl’’ gecesi nedeniyle beni kutlayanlar arasında Başbakan Turgut Özal, K.K.T.C. Cumhurbaşkanı Rauf Denktaş, Devlet Bakanı Nihat Kitapçı, Devlet Bakanı Mehmet Yazar, Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanı Bülent Akarcalı, K.K.T.C. Bayındırlık, Ulaştırma ve Turizm Bakanı Nazif Borman, Başbakan Danışmanı Can Pulak, İzmir Valisi Nevzat Ayaz, Roma Kültür ve Turizm Müşaviri Güman Kızıltan, Zürih Kültür ve Turizm Müşaviri Bilge Tamer, Paris Kültür ve Turizm Müşaviri Özer Sezgin ve çok sayıda şirket yöneticisi vardı.

O gece bir kişi bana şunu sormuştu. ‘’Kardeşim senin arkanda kim var. Bir insan tek başına bu kadar insanı bir araya getiremez. ’’ Ben de hemen arkama bakıp ‘’Duvar var’’ diye cevap vermiştim. Çok şaşırmıştı.

Bugün dünyanın her hangi bir ülkesine ya da ülkemin en uç noktasına gitsem , bilirim ki; benim orada mutlaka bir dostum vardır.

Benim için gurur verici bu organizasyonu on yıl sonra Internet ortamında siz Milliyet Blog yazarı arkadaşlarımla ve milyonlarca okurla paylaşmak, benim için çok büyük bir keyif oldu.

Turizm Bakanlığı'nın 50. Altın Yılı'na beş yıl kaldı. Yeniden o anıları yaşamak. Neden olmasın?

 
Toplam blog
: 137
: 1054
Kayıt tarihi
: 05.01.07
 
 

1951 İstanbul doğumluyum. Bireysel ve Kurumsal Gelişim Danışmanlığı, Moda Tasarımı ve Marka Danışman..