Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '07

 
Kategori
Ankara
 

Anıtgören apartmanı

Anıtgören apartmanı
 

Caddede yürürken görmüştüm, apartmanın adı Anıtgören Apartmanıydı. Şöyle bir baktım yukarıya doğru, “artık görmez Anıtkabir’i” dedim. O adı verdiklerinde görüyormuştur mutlaka, sonra karşısına yüksek apartmanlar dikilince göremez olmuş. Üzülmüştüm onlar adına. Yıllar sonra aynısı benim de başıma geldi.

Bizim evin balkonuna çıkınca apartmanların arasından görürdüm Anıtkabir’i. Bu yaz sonu farkettim artık eskisi gibi görünmediğini. Aşağıdaki caddelerden birine bir bina yapılmış ve bu binanın teras katı Anıtkabir’in önünü kapatıvermiş. 30 yıldır gördüğüm görüntünün kapanıvermesine üzüldüm.

1998 yılında Cumhuriyet Bayramında evin balkonuna kırmızı-beyaz balonlar asmıştık ve Anıtkabir’den bakıp evi o balonlardan bulmuştuk. 1998 Cumhuriyet’in 75. yılıydı.

Ankara Bahçelievler'de binalar sokaklarda 4 katlı, caddelerde ise 5 katlı olur. Daha fazla kat çıkmaları yasaktır. Ne yapıp ne edip bu kuralı deliyorlar. Kot farkı diyorlar, çatının içine bir kat uyduruyorlar ve böylece en azından bir kat ekliyorlar. Anıtkabir’in karşısında hepsi 4-5 katlı binaların arasında tam 8 katlı bir hastane binası vardır. Bu ayrıcalığın nereden geldiğinin hiç anlamamışımdır. O fazladan 3 kat, kimbilir kaç balkonun, kaç pencerenin Anıtkabir’ini kapatmıştır.

Fotoğraf arşivimde balkondan çektiğim Anıtkabir fotoğrafları aradım. Çok az çekmişim, birkaç fotoğraf bulabildim. Bilseydim birgün olup da görünmeyeceğini, her mevsimde, her değişik bulutla çekerdim fotoğraflarını.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..